i3-6100 - welke GPU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 08:50
Beste allen,

Mijn vader heeft zich een aldi systeem aangeschaft. (akoya P2120D)
Qua prijsniveau geen slechte keuze voor wat hij er voor krijgt.

Nu.. ondanks jarenlang hoongelach met de gamende zoon (=me).. gamed hij ook sedert zijn pensioen. Niet op topresolutie en voornamelijk shooters. (COD...)

Welke videokaart zouden jullie aan de i3-6100 koppelen voor een redelijk casual gamer tegen een redelijke prijs. (max 100 €) Als er goeie tweedehandsalternatieven zijn hoor ik het graag. Zelf volg ik het wereldje van de hardware-evoluties tegenwoordig minder goed dan als jongeling... vandaar...

Inform me :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:33
Iets in de categorie van een nVidia GTX1050, AMD RX460 etc. lijkt me een aardige kaart voor een dergelijke CPU. Let wel even op dat je een PCIe voedingsstekker hebt in die PC, anders kun je het niet eenvoudig aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Zes polig stekkertje voorhanden dacht ik in reviews gelezen te hebben.

GTX1050 is gloednieuw niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Koja78 op 20-10-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

Wellicht een tweedehands ATI 280x ? Veel power voor niet te veel geld.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:33
Beide aanbevelingen zijn gloednieuw, maar niet zo heel erg duur. Probleem dat je hebt met de vorige generaties AMD kaarten is dat ze heel veel stroom trekken. De GTX1050 heeft nog geen prijs, maar ik verwacht dat die rond de RX460 komt te liggen. Zolang je op maximaal Full HD gamed en niet op ultra instellingen zou een dergelijke kaart genoeg moeten zijn. De goedkoopste AMD RX 460 kaart van het moment is nog geen €120,-.

Een tweedehands kaart kan natuurlijk ook (er komen er genoeg langs in V&A) maar let wel op het stroomverbruik en hoeveel de voeding kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Shunt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:26:
Wellicht een tweedehands ATI 280x ? Veel power voor niet te veel geld.
Denk niet dat je kunt verwachten van die Aldi pc dat de voeding een R9 280X getrokken krijgt, en bovendien is de behuizing qua koeling ook al geen hoogvlieger.

Een GTX 1050 Ti of RX 460 lijkt mij het hoogst haalbare. Wanneer koeling en voeding beperkt zijn, is de keuze op de tweedehandsmarkt heel beperkt. Je kunt dan wel voor dit geld wat snellers krijgen, maar ik denk dat deze hier ook wel zullen volstaan qua prestaties. Een tweedehands videokaart kopen om dan de voeding te moeten veranderen, heeft volgens mij ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

MacPoedel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Denk niet dat je kunt verwachten van die Aldi pc dat de voeding een R9 280X getrokken krijgt, en bovendien is de behuizing qua koeling ook al geen hoogvlieger.

Een GTX 1050 Ti of RX 460 lijkt mij het hoogst haalbare. Wanneer koeling en voeding beperkt zijn, is de keuze op de tweedehandsmarkt heel beperkt. Je kunt dan wel voor dit geld wat snellers krijgen, maar ik denk dat deze hier ook wel zullen volstaan qua prestaties. Een tweedehands videokaart kopen om dan de voeding te moeten veranderen, heeft volgens mij ook weinig zin.
Wat ik zo lees doet de 280x tussen de 200 en 250w en er zit in die aldi pc een 350w voeding. Volgens mij moet dat best passen dus. Qua koeling dat is natuurlijk een kwestie van een fan bij plaatsen waar ook gewoon ruimte voor aanwezig is. Natuurlijk is een 1050 een mooie efficiente oplossing same voor de 460 maar die zijn dan ook wel echt aanzienlijk langzamer. Wellicht is een 960 4gb nog wel een oplossing dan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Shunt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:50:
Natuurlijk is een 1050 een mooie efficiente oplossing same voor de 460 maar die zijn dan ook wel echt aanzienlijk langzamer.
Dan kun je altijd nog naar een 470 kijken. Behoorlijke bak sneller dan een 280x (zeg ik uit ervaring; net de vervanging gedaan ;)) maar verbruikt een sloot minder (maximaal zo'n 150W).

Maar eerlijk gezegd heb je die power helemaal niet nodig voor het gebruik wat TS beschrijft. Leuk hoor, om al die grafische pracht te kunnen draaien maar voor een casual gamer op 1080p behoorlijk overkill.

De 1050/460 zijn goedkoper, hebben een veel lager stroomverbruik en leveren dezelfde waarde voor deze koper. Dus waarom meer geld uitgeven voor iets wat niet meer oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Shunt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

Wat ik zo lees doet de 280x tussen de 200 en 250w en er zit in die aldi pc een 350w voeding. Volgens mij moet dat best passen dus. Qua koeling dat is natuurlijk een kwestie van een fan bij plaatsen waar ook gewoon ruimte voor aanwezig is. Natuurlijk is een 1050 een mooie efficiente oplossing same voor de 460 maar die zijn dan ook wel echt aanzienlijk langzamer. Wellicht is een 960 4gb nog wel een oplossing dan.
Is nog wat afwachten hoeveel de GTX 1050 Ti uiteindelijk in de winkels zal kosten en hoe snel precies, maar verwacht wordt dat die gaat ongeveer even snel zal zijn als een GTX 960. Het MSRP van de GTX 1050 Ti is $139, als ik dan de tweedehandsprijzen van GTX 960's zie, zullen die nog wat moeten dalen.

Die voeding mag dan misschien net genoeg marge hebben voor een 200W videokaart, voldoende aansluitingen zijn er bijna zeker niet, ja daar zijn omzetters voor. Zo eenvoudig als een ventilator bij plaatsen is het ook niet, ik zie daar toch geen plaats voor een intake ventilator vooraan, die behuizing is helemaal toe.

En onderschat die nieuwe kaartjes ook niet, zoveel trager dan een R9 280X zijn die niet.

Probleem met de GTX 1050 Ti is wel de levertermijn, dat zou pas ergens in november zijn. Alternatieven zijn de RX 460 (wat trager), of toch een GTX 960/GTX 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Wat voor performance gain mag je verwachten mocht je later (indien één tekort schiet) er een tweede bijzetten in crossfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Zou een RX470 trouwens een probleem zijn voor de PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Koja78 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:22:
Wat voor performance gain mag je verwachten mocht je later (indien één tekort schiet) er een tweede bijzetten in crossfire?
Dan krijg je er in principe 30 of 40% fps bij, maar er wordt dan veel warmte geproduceerd, meer geluid en je zou tegen die tijd ook wel eens tekort kunnen komen met je VRAM. 4GB is nu redelijk, over een jaartje of wat wellicht onvoldoende.
Een veel betere optie is om tegen de tijd dat de kaart niet meer voldoet, deze te verkopen en een nieuwe en veel snellere te kopen. En dat is dan ook wat eigenlijk iedereen doet, op een enkeling na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druhin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-03 09:51
Die medion heeft in ieder geval maar 1 pci-e slot. dus crossfire kan je helemaal wel vergeten.

op het internet zie ik al een kaart in dat slot zitten is dit bij jou ook het geval?(zo ja wat).
Pagina: 1