Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 11:25
Hoi allemaal,

Ik heb een Galaxy Tab 2 10.1 GT-P5100 tablet, volledig origineel (niet geroot).
Sinds een week wil de tablet niet meer aan blijven. Als ik hem aanzet, start hij gewoon op. Maar zodra ik een app open, of bepaalde handelingen probeer te doen valt hij uit en start hij opnieuw op. Het gebeurt ook regelmatig dat hij na ongeveer 60 seconden uit zichzelf opnieuw opstart, zonder dat er iemand aan komt.

Wat mij overigens opviel in het begin, als je een tablet uitzet en aan de oplader legt, dan wordt de batterij groen zodra die op 100% staat. Bij mij zegt hij wel 100% maar de batterij is oranje/geel gekleurd.

De dingen die ik al geprobeerd heb om te doen:
- Cache leegmaken: lukt niet. Hij geeft dan een error en start meteen opnieuw op.
- De tablet opstarten en via de instellingen de cache legen: zodra ik een app probeer te openen in "Applicatiebeheer" start hij meteen opnieuw op.
- Een opschoon-app installeren: lukt niet, want hij start opnieuw op zodra ik dat probeer.
- Controleren dat de HDD niet vol zit: nope, die is voor slechts de helft gevuld zelfs.
- Een SD kaart met nieuwe firmware installeren: lukt niet, hij wil de SD niet pakken in het boot-menu.
- Full factory reset: hij zegt dat alle data gewist is, en dat het resetten succesvol was, maar als hij dan opnieuw opstart krijg ik gewoon mijn oude achtergrond te zien met alle apps er nog op.'
- Haal de accu los en wacht enkele minuten: gedaan, maar geen effect.
- Gebruik de Samsung Kies software om hem opnieuw te installeren: lukt niet, de tablet start opnieuw op voordat de computer hem herkent.
- Gebruik SmartSwitch om in de tablet te komen: die herkent de tablet niet.
- Gebruik Odin om recovery software te installeren: Odin zegt dat het gelukt is, maar bij het opstarten (naar de "bios") staat die er niet bij.
- Gebruik Odin om de Android versie opnieuw te installeren: geen effect, na 20 minuten geeft hij een foutmelding in Odin.
- Start de tablet op in veilige modus: lukt, maar ik kan niets doen, want hij start meteen opnieuw op.
- Vervang de batterij met een nieuwe: ook gedaan, maar het maakt geen verschil.
- Haal diverse componenten los van het moederbord en start hem dan op: alles losgemaakt behalve de batterij en het scherm, en hij start nog steeds opnieuw op na meerdere seconden.
- Laad de tablet voor 100% op en probeer alles nog een keer: geen succes.
- Haal de hele tablet uit elkaar en controleer alles op schade of brandvlekken: gedaan, maar alles ziet er (visueel) uitstekend uit.

De software die ik met Odin heb geprobeerd is:
- GT-P5100_PhilZ-Touch-Recovery_6.19.6
- twrp-2.8.5.0-p5100
- P5100XXDMJ2_P5100PHNDMK1_PHN

Naar aanleiding van een bericht op een heel oud Engels forum heb ik ook een oudere versie van Odin geprobeerd, zonder succes.

Heeft iemand nog ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Eerlijk gezegd verwacht ik dat er iets mis is met je accu. Waarschijnlijk is die gewoon 'op'.

offtopic:
Ik verplaatst je topic even naar de juiste sectie, aangezien het een tablet betreft en geen smartphone. AND -> TGA

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40

Had een nieuwe besteld via gsmbatterij, maar die maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
supervinnie40 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:27:

Had een nieuwe besteld via gsmbatterij, maar die maakt geen verschil.
Ah sorry. Had hier even overheen gelezen. Ik verwacht dat er dan een andere (hardware) onderdeel defect is, zou alleen niet durven zeggen welke.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 21:37
Je hebt al dusdanig veel geprobeerd dat er weinig over blijft om te proberen.

Garantie zal wel verlopen zijn? Dan blijft er denk ik weinig anders over dan een andere/nieuwe kopen.
Niet wat je wilt horen, maar dit is ook niks natuurlijk.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:32
supervinnie40 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:39:
- Full factory reset: hij zegt dat alle data gewist is, en dat het resetten succesvol was, maar als hij dan opnieuw opstart krijg ik gewoon mijn oude achtergrond te zien met alle apps er nog op.'
NAND-geheugen defect. Ook een keer meegemaakt met mijn Nexus 10, als er nog garantie op zit dan vervangen ze het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Jammer.... :( Ik hoopte dat iemand hier een trucje wist hiervoor.

De garantie is al heel lang geleden verlopen helaas, dus ik vrees dat ik dan eBay op zal moeten om een nieuw moederbord te scoren.
Pagina: 1