kuusj98 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:36:
[...]
Eens, maar dat heeft niet veel te maken met de benchmarks en daar doelt OP naar.
Daarnaast; toekomstbestendig bestaat niet. Ik denk niet dat je GTX1060 het langer dan 1 jaar volhoud games op ultra te kunnen spelen. De GTX970 die ik heb scoort namelijk gelijk met de 1060 (overclocked) en dat is af en toe al huilen qua settings en/of framerate.
Klopt verschil tussen de GTX960 en GTX1060 zijn daar zichtbaar, de "benchmark" site is zelf niet veel beter dan GPU boss of iets vergelijkbaars.
Het laat niet het verschil tussen de 3 en 6 gb versie zien, tenzij je je selectie verandert natuurlijk.
De GTX1060 kan je ook overclocken en die presteerd stock al op GTX980 niveau, de kaart heeft meer potentie jij moet een +/-15% oc doen voor hetzelfde. Wat betreft de 3gb en 6gb versie, als je kijkt naar de 3gb versie de GTX970 heeft wel 512mb geheugen meer of 1gb als je dat laatste stukje ook mee wilt rekenen. In open wereld spellen zal een GTX1060 3gb eerder textures naar beneden moeten zetten, nog eerder dan jij met je GTX970. Waarschijnlijk is het in spellen zoals Shadow of Morder al te merken (niet in average fps maar in microstuttering/min fps).
Het is gewoon niet meer slim om een kaart met 3gb te nemen met de snelheid van een GTX980.
Het is nu al te zien in sommige spellen dat de GTX960 4gb net iets soepeler is dat een GTX960 met 2gb (dit is maar in enkele spellen in min fps terug te zien en ik zou het tenzij je de kaarten in SLI zet niet aanraden om voor de 4gb kaart te gaan omdat je voordat je het geheugen gebruikt tooch naar 20-30fps zit te kijken), die grens ligt over een jaar op 3gb.
De GTX1060 is geen kaart om alles op ultra mee te spelen voor x aantal jaar, maar het is wel fijn als hij een leuke tijd mee kan gaan en je gaat een stuk eerder tegen de limieten van de kaart lopen met de 3gb versie.