Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Playstation VR

Pagina: 1
Acties:

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 08:24
Er is een tweede trucje dat in sommige games toegepast wordt; foveated rendering.
Dit statement lijkt me incorrect. Er zit geen foveated rendering in de PS4, dat vereist tracking van de ogen, alleen daar waar je naar kijkt word scherp gerenderd. Er zit geen oog tracking in de PS VR.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08

WoutF

Hoofdredacteur
Van Wikipedia
Foveated imaging is a digital image processing technique in which the image resolution, or amount of detail, varies across the image according to one or more "fixation points." A fixation point indicates the highest resolution region of the image and corresponds to the center of the eye's retina, the fovea.
Ik heb nog nooit ergens gehoord/gelezen dat het fixation point per se aan de hand van eye tracking bepaald moet worden. Het voorbeeld waar de review naar verwijst is Batman Arkham VR, waar de sweet spot simpelweg in het midden van het beeld zit.

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 08:24
Misschien was dat iets te stellig, maar naar de techniek zelf word nog onderzoek gedaan. Op Siggraph afgelopen juli zijn nog verschillende presentaties gegeven.

Ik heb nog nergens kunnen lezen dat Sony het al voor elkaar heeft om het in een produkt te verwerken.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08

WoutF

Hoofdredacteur
Niet zozeer Sony; het is niet alsof alle games hier standaard gebruik van maken. In Batman was het echter overduidelijk dat de kwaliteit richting de randen van het beeld afnam.