Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-04 14:41

Byron010

Black Mirror Society.

Topicstarter
Ik zoek een?
Een telefoon met een redelijk/goed scherm (Full HD/2k, het liefst oled/amoled maar IPS kan ook),
goeie prestaties, redelijke/goeie camera/video, maar vooral een goeie microfoon voor hard geluid (Feesten, Festivals etc).

Wat is je budget?
Ongeveer tot 650,-
Het liefst natuurlijk minder, maar heb het er wel voor over als het totaal pakket er is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Naast daily use (standard media consumption, youtube/facebook/whatsapp/series),
App development en filmen tijdens een festival waar ik dus graag goed geluid bij wil. (Mijn S4 VE, maar ook de S6 van een kennis kunnen gewoon niet met het geluidsniveau overweg en hebben last van distortion)

Wat heb je zelf al gevonden?
LG V10 (460,-) (V20 is niet het 300-400,- verschil waard en onzeker of die uberhaupt in nederland komt)
De V10 kan blijkbaar tot 120 dB opnemen zonder veel last van distortion maar video voorbeelden zijn er niet genoeg te vinden.

Huawei P9/P9 plus (500,- & 630,-) (Ook maar één filmpje hiervan kunnen vinden, al klonk die wel goed vindt ik het moeilijk om een keuze te baseren op één filmpje, overigens vindt ik het design mooier dan de V10, heeft de plus een Amoled scherm en schijnt de processor sneller te zijn vergeleken met de Snapdragon 808 van de V10)

Welke vragen heb je hier nog over?
Misschien zijn hier mensen met ervaringen over de microfoons van de V10 en de P9/P9 Plus, Daarnaast sta ik ook open voor andere opties!

Alvast heel erg bedankt.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Je zou ook eens naar externe microfoons kunnen kijken, zie bv iets als: http://tascam.com/product/im2/

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
Naja vergeet een smartphone microfoon dan maar.. Je bent idd beter af met een externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Topicstarter
Heb er naar gekeken, de meeste externe mic's zijn vaak alleen iOS en de paar android die er zijn, zijn vaak erg duur.
Daarnaast heb ik toch een upgrade voor mijn telefoon nodig dus dan maar naar de beste mogelijkheid zoeken.

Het hoeft geen perfect geluid te zijn maar graag toch wel zo goed mogelijk :p

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 02:39

Shunt

Boe

Wellicht wat out of the box, maar wat ben je überhaupt van plan met het beeld materiaal te gaan doen?
Zelf aftermovies knutselen of gewoon terug kijken naar dat vette festival waar je geweest bent?
Indien het laatste laat het toch lekker zitten hou de telefoon in je broekzak en geniet gewoon van het feestje.
Mijn ervaring is dat je dat soort filmpjes never te nooit meer terug gaat kijken want het klinkt nergens naar (tenzij je een klein fortuin uit geeft aan een externe microfoon) en je bent heel het festival bezig met je telefoon te lopen kloten ipv van de sfeer genieten en luisteren naar de muziek.

Als je aftermovies wilt gaan maken kun je wellicht beter de twee zaken loskoppelen van elkaar en een fatsoenlijke camera kopen (hoeft niet duur te zijn) en een fatsoenlijke losse mic (voor camera's zijn die vaak veel betaalbaarder.) Of als je gewoon van het knutselen houd met filmpjes gewoon doen wat ze ook met de professionele aftermovies doen beeld verzamelen en dan de audio bij de bron halen (vaak zijn er tegenwoordig live streams van de festivals te krijgen.) en dan het geluid onder het beeld plaatsen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Topicstarter
Shunt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:25:
Wellicht wat out of the box, maar wat ben je überhaupt van plan met het beeld materiaal te gaan doen?
Zelf aftermovies knutselen of gewoon terug kijken naar dat vette festival waar je geweest bent?
Indien het laatste laat het toch lekker zitten hou de telefoon in je broekzak en geniet gewoon van het feestje.
Mijn ervaring is dat je dat soort filmpjes never te nooit meer terug gaat kijken want het klinkt nergens naar (tenzij je een klein fortuin uit geeft aan een externe microfoon) en je bent heel het festival bezig met je telefoon te lopen kloten ipv van de sfeer genieten en luisteren naar de muziek.

Als je aftermovies wilt gaan maken kun je wellicht beter de twee zaken loskoppelen van elkaar en een fatsoenlijke camera kopen (hoeft niet duur te zijn) en een fatsoenlijke losse mic (voor camera's zijn die vaak veel betaalbaarder.) Of als je gewoon van het knutselen houd met filmpjes gewoon doen wat ze ook met de professionele aftermovies doen beeld verzamelen en dan de audio bij de bron halen (vaak zijn er tegenwoordig live streams van de festivals te krijgen.) en dan het geluid onder het beeld plaatsen.
Op het moment zijn het vooral filmpjes om terug te kijken maar ook om te delen. (Bijv met vrienden, een nieuwe track van een artiest, of een track van een kleinere artiest die gedraaid wordt op een 'groot' feest door een grotere artiest)

Nou ben ik toch wel iemand die graag die filmpjes terug kijkt en dus ook regelmatig doet, nou sta ik niet heel het feest met mijn telefoon inmijn handen, maar een paar herinneringen maken die ik kan delen en opnieuw beleven vindt ik toch wel leuk.

Aftermovies heb ik ook aan gedacht (heb ervaring met video editing, maar niet zo zeer met opnemen) maar doe ik op het moment niet en zie dat ook nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:38
Misschien niet waar je naar opzoek bent, maar mijn ervaring me Apple is er heel goed mee. Heb het nog niet voor elkaar gekregen dat het geluid begon te kraken bij de opname. Ook op de wat lompere hardcore feestjes ging het altijd prima.

Is me altijd al opgevallen dat weinig telefoons tegen een hoge geluidsdruk kunnen, erg zonde gezien de kwaliteit van het beeld tegenwoordig, en dan komt het geluid erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mogelijk kan je inderdaad eens wat verder kijken, dan alleen Android, wanneer goede opname-kwaliteit bij harde muziek belangrijk is.
De nieuwere iPhones doen 't over het algemeen best goed, en ik heb zelf bijzonder goede ervaringen qua geluidskwaliteit met de Lumia's 920, 930 en 950. De 950 is momenteel voor een erg scherpe prijs te koop, maar dan zou je van tevoren wel moeten kijken, of de apps, die voor jou belangrijk zijn, beschikbaar zijn. Die zogenaamde 'app-gap' is er n.l. wel, maar of je er last van zou hebben, hangt er uiteraard vanaf, welke apps je zelf gebruikt, niet van wat anderen roepen. ;)
Zo gebruik ik op mijn iPhone exact dezelfde apps, als op mijn Lumia, en heb dus nergens last van, terwijl anderen misschien juist apps zouden missen, die ze regelmatig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-05 09:45
Als windows phone geen belemmering voor je is, is de Lumia 930 inderdaad een erg goede optie. Deze heeft 4 microfoons en de video app gebruikt een bass filter voor heel hard geluid.
Mijn ervaring is dat dit erg goed werkt en veel beter geluid oplevert dan bijvoorbeeld een S6.

Hoe het zit met de Lumia 950 weet ik niet.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Pagina: 1