Soundbar voor tv zonder ARC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik zoek een?
Soundbar

Wat is je budget?
+/- 350 euro 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij komt onder mijn tv (Samsung UE46C6740) te staan. Deze TV heeft volgens mij geen optie om de soundbar draadloos te verbinden. Ook beschikt hij niet over ARC.

We hebben tv van KPN, een PS4 en we willen er een Blu-ray speler (ook om cd's af te spelen) bij kopen. We kijken via de KPN box Netflix. We zouden de soundbar voor alle apparaten willen gebruiken.

Draadloos kunnen afspelen via Android is een pre maar geen must.

De ideale setup zou zijn: Alles aansluiten op de soundbar en 1 kabel naar de tv. Uiteraard 1 optische kabel terug voor geluid aangezien de tv geen ARC ondersteund. Echter weet ik niet of dat binnen dit budget past.

Een andere optie is alles aansluiten op de tv en een optische kabel naar de soundbar. Echter wil ik wel graag cd's kunnen afspelen in de blu-ray speler zonder dat de tv aan staat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal verschillende soundbars gevonden. Echter kom ik er gewoon niet uit. Er zijn er zoveel die allemaal goed lijken.

Ik heb totaal geen voorkeur voor een merk. Zolang het er maar knap uitziet.

Deze kwam ik tegen:
Philips HTL5140B
Samsung HW-K450

Welke vragen heb je hier nog over?
Een losse sub is wel handig denk ik? Tenminste ik ga er vanuit dat er in deze prijsklasse geen soundbars zijn die de lage tonen goed kunnen verwerken zonder losse sub.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

De ideale setup zou zijn: Alles aansluiten op de soundbar en 1 kabel naar de tv. Uiteraard 1 optische kabel terug voor geluid aangezien de tv geen ARC ondersteund. Echter weet ik niet of dat binnen dit budget past.
Ik denk dat het meest praktische is: alles op de TV laten zitten en gewoon met een optische kabel naar je soundbar. Voor het streamen van audio/video kan je bijvoorbeeld ook een chromcast gebruiken van €35. Zou hou je in ieder geval alle opties open.

Een soundbar klinkt meestal niet zo geweldig, tenzij je er veel geld in gaat steken (segment €1000+). Het zijn kleine speakers in een kleine behuizing met een subwoofer die ook een stuk midden moet aanvullen. Dus ik zou vooral gaan kijken luisteren naar de best klinkende soundbar uit het middensegment. Ik heb er een paar gehoord en vind de JBL SB350 en de Teufel Cinebar 11 niet onaardig klinken. De gemiddelde Sony/Philips/Samsung en LG soundbar klinkt nergens naar en moet het hebben van (onnodige) foefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
Ik kwam net ook nog een soundplate tegen. De Sony HT-XT3.
Dit ziet er ook wel ok uit.

Ik begrijp dat ik niet teveel moet verwachten van de soundbar/plate. Maar slechter dan mijn tv kan het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
Ik heb het budget verdriedubbelt :)

Gister even wat aan het luisteren gegaan en voor 300 euro kan ik m'n geld beter in de vik steken. Dan heb ik er meer lol van.

Het beste wat ze daar hadden staan was de Sonos Playbar. Dit klonk al een stuk beter, maar nog niet helemaal wat ik zoek. Ook las ik dat de ondersteuning met blu-ray niet compleet is. (Alleen dolby 5.1) Mocht ik ooit gaan uitbreiden dan is dat wel een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ga eens luisteren naar een Yamaha sound projector. De 2500 is al iets ouder, maar klinkt goed en past ruim binnen budget. De Teufel Cinebar 52THX kan ook, maar ik was daar niet wild van (thuis geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij kan je voor dat geld een versterker en speakers kopen dat beter klinkt dan de soundbars in dat prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
Ik heb net mijn Primare set met b&w 683's weg gedaan. Wil geen speakers meer en dus een soundbar ;)

Vanmiddag de HEOS soundbar gehoord. Klinkt ook best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
JSchut schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:04:
Ik heb het budget verdriedubbelt :)

Gister even wat aan het luisteren gegaan en voor 300 euro kan ik m'n geld beter in de vik steken. Dan heb ik er meer lol van.

Het beste wat ze daar hadden staan was de Sonos Playbar. Dit klonk al een stuk beter, maar nog niet helemaal wat ik zoek. Ook las ik dat de ondersteuning met blu-ray niet compleet is. (Alleen dolby 5.1) Mocht ik ooit gaan uitbreiden dan is dat wel een minpunt.
Volgens mij is die dolby 5.1 limitatie vanwege de optische kabel. Volgens mij gaat daar niet meer dan 5.1 overheen.

Alles boven de 5.1, 7.1 enzo gaat via de HDMI kabel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kfaessen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Volgens mij is die dolby 5.1 limitatie vanwege de optische kabel. Volgens mij gaat daar niet meer dan 5.1 overheen.

Alleen de HD audio formaten gaan niet over optisch/coaxiaal. De meeste tv's ondersteunen geen 5.1 over de audiouitgang (tenzij het van een interne bron komt) en naar DTS kan je helemaal fluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door DjVe op 23-10-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
kfaessen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Dat had ik inderdaad ook begrepen. Mijn huidige TV heeft geen ARC. Maar als ik een nieuwe koop ga ik daar wel opletten. Ik denk dus dat ik beter een Soundbar kan kopen die wel ARC ondersteund. Dan is hij wat meer future proof.

Pagina: 1