Toon posts:

GTA online problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Landgenoten.

Ik ben een van de weinige die nog steeds GTA 5 online speelt. Begonnen op de xbox360 en inmiddels op de Xboxone. Ik heb zelfs (zonder cheats) level 400 gepasseerd, woeiii.

Afijn.
Ik heb een probleem sinds ik de Xboxone heb. En ik hoop dat iemand me kan helpen.. mocht jezelf in den haag wonen en denken me te kunnen helpen? Van mijn part tegen betaling, want ik word echt helemaal idioot van de huidige situatie.

Kort uitgelegd:

Ik woon in een pand met verschillende appartementen. De buurman heeft ziggo (de enige provider die mogelijk is in dit pand), de duurste variant van internet. Ik heb vanaf de 1ste etage een (veelste dure) kabel getrokken naar de 3de etage. Hier heb ik een router staan, die voor internet als een tierelier werkt. Ook voor downloaden. Maar voor de Xboxone is het een groot drama!

En of dit nou aan ziggo of GTA ligt? Ik denk die laatste.. aangezien ik alle andere games online kan spelen zonder problemen.

Ik begreep dat via WiFi op de router een slecht idee was, dus heb ik een nieuwe kabel aangeschaft die van mijn router naar mijn Xboxone gaat. Gister heb ik toevallig in volle sessies kunnen spelen.. voor het eerst sinds 2 maanden. Nu ben ik ook online, maar steeds in mijn eentje.. ik kom niet in volle sessies terecht.

Mijn port forwarding:
Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP and TCP)
Port 53 (UDP and TCP)
Port 80 (TCP)
Port 500 (UDP)
Port 3544 (UDP)
Port 4500 (UDP)

Mijn NAT-type staat op OPEN.

Ik weet niet meer wat ik verder kan doen maar ik hoop dat er mensen zijn die me voor eens en altijd kunnen helpen.

Kleine info:
Mijn router is een Linksys wrt54g.

Downloadsnelheid 11,52 mbps
Uploadsnelheid 14,80
Pakketverlies 0%
MTU 1480
Latentie 159 ms
Sterkte draadloze verbinding 100% (ben nu van de kabel af, werkte gisteren uitstekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
Een nieuwe router kan geen kwaad. Die linksys is antiek.

Verder forward je de poorten ook op het modem? En probeer het eens rechtstreeks op het modem. Dus de kabel vanaf het modem in de xbox. Wel even letten op de portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:09:
Een nieuwe router kan geen kwaad. Die linksys is antiek.

Verder forward je de poorten ook op het modem? En probeer het eens rechtstreeks op het modem. Dus de kabel vanaf het modem in de xbox. Wel even letten op de portforwarding.
Die kabel haalt het net niet.. vanaf de modem naar de xbox. Nieuwe kabel, die net iets langer is zou een goede optie zijn denk je? Verlengstukje, bestaat dat? Of is dat onhandig? Ik ben een leek in dit soort dingen.

Ik zal via de modem even kijken hoe en wat, inderdaad een goeie. Maar een leek hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

Die kabel haalt het net niet.. vanaf de modem naar de xbox. Nieuwe kabel, die net iets langer is zou een goede optie zijn denk je? Verlengstukje, bestaat dat? Of is dat onhandig? Ik ben een leek in dit soort dingen.

Ik zal via de modem even kijken hoe en wat, inderdaad een goeie. Maar een leek hé ;)
In het ergste geval kan je even een koppelblokje ertussen doen om de kabel te verlengen.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Begrijp ik het goed dat je router op een modem (van buurman) zit die ook een ingebouwde router heeft? Kabel verlengen met een cat5 koppelblokje en eens opnieuw proberen (zonder jouw router). Te weinig ethernet poorten, dan een switch gebruiken. NAT na NAT (van modem en router) wil vaak roet in het eten gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 20-10-2016 08:48 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:08
OgWok schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:47:
Begrijp ik het goed dat je router op een modem (van buurman) zit die ook een ingebouwde router heeft? Kabel verlengen met een cat5 koppelblokje en eens opnieuw proberen (zonder jouw router). Te weinig ethernet poorten, dan een switch gebruiken. NAT na NAT (van modem en router) wil vaak roet in het eten gooien.
Ik weet niet of er nog mensen zijn die problemen hebben, en/of de topicstarter uberhaupt nog actief is op tweakers na het stellen van zijn vraag maaar....

Wat familieleden, kennissen en ik hebben na circa 1 jaar ook weer GTA V opgepakt.
2 mensen hadden de hele tijd de melding dat er een netwerk error oid is en worden disconnected (xbox one).
Ik heb op afstand de benodigde poorten en etc open gezet, ondanks dat ik eigenlijk al wist dat het dit niet zou kunnen zijn (kijkend naar alle reacties op gta forums).

Uiteindelijk werd ik er helemaal gek van dat hun disconnected werden elke paar minuten, ze niet eens normaal een session konden joine en etc. Iedereen gebruikt uiteraard de lan kabel (zou het beste moeten zijn), aan de 2 heren gevraagd de lan kabel eruit te trekken en de xbox via WiFi te verbinden en EJ, alles werkt vlekkeloos.
Ondertussen spelen ze al een paar weken zonder netwerk/connectie problemen, kunnen ze heerlijk meedoen met heists en kunnen ze ook zelf een sessie joine waar spelers in zitten.

Het is heel vaag, de 1 zit bij Telfort glasvezel en de ander bij Ziggo, mijn neef met Ziggo en al deze GTA connectie problemen heeft exact hetzelfde modem als mij. Toch gevraagd een nieuw modem te krijgen, grappig dat Ziggo akkoord ging (modem werkt perfect, alle games die hij doet zoals bf1 en etc alles werkt perfect, behalve GTA). Ook met het nieuwe modem heeft hij problemen zodra hij de lan kabel gebruikt.

We hebben zo moeilijk zitten doen, van het open zetten van poorten, tot het instellen van de xbox als dmz tot het terug zetten naar de fabrieksinstellingen (zowel xbox als modem), niks werkte.. Totdat hij het via de WiFi ging proberen (nja het was een wilde gok van mij, die perfect uitpakte bij iedereen met GTA V problemen).

Hopelijk heeft de TS of iemand anders hier nog iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of je probleem nog hebt. Ik had hetzelfde probleem. Elke keer connection error etc etc. Alle instellingen router aangepast met poorten en al. Oplossing is heel simpel. Heb hem ipv bekabeld via WiFi laten lopen via zelfde ziggo router. En hopla geen problemen meer
Pagina: 1