Ik heb ongeveer 4 jaar geleden en pc gekocht en sindsdien is er nooit iets kapot gegaan of vervangen en hij heeft het in al die tijd naar mijn mening prima gedaan. Helaas begint alles inmiddels een beetje outdated te worden en ik merk dat ik toe ben aan een nieuwe grafische kaart (en voeding).
Nu heb ik twijfels tussen wat voor grafische kaart ik wil kopen.
Ik twijfel tussen een gtx 1060, gtx 1070 of rx 480.
of is het misschien toch handiger om gewoon een compleet nieuwe pc te bouwen als alles te oud blijkt.
Qua prijs maakt het opzich niet heel veel uit, hoewel ik voor de 1070 wel wat extra uit de spaarpot moet halen bij wijze van spreken.
Wat sidenodes, ik speel momenteel op 1080p, dus heb de 1070 opzich niet nodig, maar ik weet niet of ik in de komende 2-3 jaar op 1440p ga spelen of VR ga gebruiken. en het is zonde om zo snel opnieuw te vervangen.
Ook speel ik op windows 10, dus zijn er games waarbij DX12 wordt gebruikt.
Mijn specs op dit moment zijn:
Voeding: MS-Tech MS-N750-VAL (deze ga ik sowieso ook vervangen, maar weet nog niet precies voor wat)
Moederbord: ASUS P8H67
GPU: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
CPU: Intel Core i5-2500k CPU @ 3.30GHz
Werkgeheugen: 12GB DDR3 1333MHz
Wat zouden jullie aanraden en wat is precies het verschil tussen MSI, ASUS, GIGABYTE etc aangezien ik hier niet veel verstand van heb.
p.s. als voeding werd Corsair CX450m aangeraden. is dit een goede keus?
Alvast ontzettend bedankt
Nu heb ik twijfels tussen wat voor grafische kaart ik wil kopen.
Ik twijfel tussen een gtx 1060, gtx 1070 of rx 480.
of is het misschien toch handiger om gewoon een compleet nieuwe pc te bouwen als alles te oud blijkt.
Qua prijs maakt het opzich niet heel veel uit, hoewel ik voor de 1070 wel wat extra uit de spaarpot moet halen bij wijze van spreken.
Wat sidenodes, ik speel momenteel op 1080p, dus heb de 1070 opzich niet nodig, maar ik weet niet of ik in de komende 2-3 jaar op 1440p ga spelen of VR ga gebruiken. en het is zonde om zo snel opnieuw te vervangen.
Ook speel ik op windows 10, dus zijn er games waarbij DX12 wordt gebruikt.
Mijn specs op dit moment zijn:
Voeding: MS-Tech MS-N750-VAL (deze ga ik sowieso ook vervangen, maar weet nog niet precies voor wat)
Moederbord: ASUS P8H67
GPU: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
CPU: Intel Core i5-2500k CPU @ 3.30GHz
Werkgeheugen: 12GB DDR3 1333MHz
Wat zouden jullie aanraden en wat is precies het verschil tussen MSI, ASUS, GIGABYTE etc aangezien ik hier niet veel verstand van heb.
p.s. als voeding werd Corsair CX450m aangeraden. is dit een goede keus?
Alvast ontzettend bedankt