Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met span poort voor Wan

Pagina: 1
Acties:

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:06
Beste,

Ik ben op zoek naar een router waar je via de software kan instellen dat je een span / mirror poort kan maken van de wan / internet interface.
Iemand eventueel zelf zo'n setup draaien ?
Doel is om logging / sniffing / IDS te hebben van mijn verkeer.

Verwijderd

Mikrotik kan dat met al zijn routers.

Het is een huis tuin keuken apparaat. Je moet donders goed weten wat je doet. Maar als het werkt, dan is het prochtig.

Ook andere "professionele" merken (lees: ook op Linux gebaseerde routers) kunnen dat. Ubiquity Edge router X kan dat ook etc....

• Yarisken
Heb je een tip welk apparaat van mikrotik je kan aanraden ? Liefst met degelijke stabiele wifi :-)

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 00:36

Quindor

Switching the universe....

Yarisken schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:22:
Heb je een tip welk apparaat van mikrotik je kan aanraden ? Liefst met degelijke stabiele wifi :-)
Dat is volledig afhankelijk van je wensen, maar een hAP AC of een RB3011 zijn mooie modellen om mee te beginnen.

Wederom afhankelijk van je situatie kan het beter/verstandig zijn om een losse router te nemen (zonder WiFi) en vervolgens 1 of 2 Access-points op je juiste plekken in je huis.

[ Voor 21% gewijzigd door Quindor op 20-10-2016 00:20 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Yarisken
Quindor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:19:
[...]

Dat is volledig afhankelijk van je wensen, maar een hAP AC of een RB3011 zijn mooie modellen om mee te beginnen.

Wederom afhankelijk van je situatie kan het beter/verstandig zijn om een losse router te nemen (zonder WiFi) en vervolgens 1 of 2 Access-points op je juiste plekken in je huis.
Hallo,

Ik ben nu concreet aan het kijken om een model aan te schaffen.
http://www.routershop.nl/...tch?ref=www.routershop.nl
Als ik dit model bekijk dan lijkt de prijs mij wel redelijk laag voor een router met wifi, 4G. Kopen ?

Edit: Dit toestel lijkt me perfect, dan moet ik ook geen switch erbij kopen :-)
pricewatch: MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN

[ Voor 13% gewijzigd door Yarisken op 30-10-2016 14:24 ]

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:42
let wel op dat je bij de eerste voor 4g een geschikte USB dongle moet kopen

Bij de 2e heb je geen 5ghz (alleen 2.4 ghz) wifi en de helft van de poorten is slechts 100 mbps (niet gigabit). Hoeft geen probleem te zijn afhankelijk van je netwerk en aparaten (audio /video streaming spul heeft genoeg aan 100 mbps, maar computers kunnen vaak wel via lokaal lan gebruik maken van hogere snelheden), maar hou er wel even rekening mee.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:51
Elke managed switch kan dat volgens mij.
Je kunt er dus ook gewoon zo'n managed switch tussen zetten.
Misschien wel goedkoper?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1