3DMark gaat stopt steeds of start niet op :?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren 3DMark2001 geïnstalleerd, en het is vrij moeilijk om het opgestart te krijgen. (Soms 2x aanklikken) en tijdens het benchmarken, zit ik soms gewoon weer terug in windhoos zonder foutmelding of wat dan ook, ik denk dat mijn prob bij mijn videokaart ligt.

Specs:
MSI K7T Turbo RAID
TB1200@1200
2x128MB
20,4 5400 toeren
13,6 7200 toeren
Geforce 2 MX TV-Out
Detonator 10.80 en 12.41 (beiden getest)
Win2k

Extra specs:

Belinea 103020 Monitor
Resolutie op 1024*768 @85hz

20*350ZO45°

Verwijderd

Misschien nog eens opnieuw installeren. Heb je je videokaart overklokt? En je geheugen niet te snel gezet ?(Cas 2)

Verwijderd

Oh ja, directX 8 geinstalleerd?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Videokaart is nit overgeklokt (of ik zou het per ongeluk hebben gedaan, maar zo dom ben ik ook niet) Geheugen staat netjes op Cas3 en ik heb ook Direct X 8 geïnstalleerd.

Gekke is dat hij soms wel wilt en soms weer niet. Als ik 'm laat benchmarken (met die 4x4 autootjes, en het werkt, dan kom ik maar tot test 2 en dan ben ik heel 3DMark kwijt, en zit ik gewoon weer op het buroblad van win2k.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met mijn ATI Radeon onder win2k. Installatie van de nieuwste Via 4in1 drivers en nieuwe video drivers bleek de oplossing.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Dit probleem heb ik vaker gehoord. Bleek inderdaad een driverprobleem in combinatie met Win2k te zijn.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Tja.. ;(

Ik heb geen oplossing,nee sterker ik heb bijna hetzelfde probleem.. :(
(en een heel lang verhaal)
Dus zal ik er maar geen heel nieuw topic voor maken.

Ik heb het ook met 3DMark 2000,en het gaat als volgt:

Gewoon de benchmarks draaien gaat prima,geen probleem zelfs al heb ik de boel overgeklokt.
Dus dacht ik dat de boel 100% in orde was.

Maar onder de noemer "stressen", en het was eigenlijk de bedoeling dat de computer werd gestressed,(maar ik nu dus ook) heb ik die benchmark eens op continu gezet (loopen).
Dit gaat zo,n 4 tot 5 rondjes goed, en dan klapt de boel er dus ook uit,en zit ik weer op het bureaublad óf ik krijg een foutmelding dat 'ie een of ander corrupt jpeg-bestand niet kan openen. :(

Ik van alles geprobeerd, alles (orgineel) teruggeklokt,zowel cpu,het geheugen en de video-kaart.
Verschillende Via 4.xx drivers, bijna alle Detonators die er maar zijn.(zijn er best veel overigens..)
Alle instellingen aangpast volgens de Gforce-Faq, ook in het bios.
DirectX-7 en 8 enz.... :Z

In een helder ogenblik wist ik mij te herinneren dat ik nog zo'n SIS-6326 Agp kaartje had liggen.
Die heb ik er ten einde raad maar eens ingezet,dan wist ik tenminste zeker óf het nu eigenlijk wel aan de video-kaart lag. (8>

Nu..dit ding loopt als een tiet... :)
Daar zakt mijn broek van af...(alleen de benchmark-scores wil je niet weten whoeha..!)
Hij blijft nu stabiel doorlopen zonder bovenstaande problemen. :?

Zou er toch iets niet in orde zijn met mijn Herculesje....

En tot slot mijn specjes erbij voor de volledigheid.

Duron 800@1000.
256MB.
Abit KT7. YH-bios
400W. voeding(!)
Hercules GF2-MX 32MB DDV Retail 5.5ns.
IBM 45GB hd.
Extra in(onder) en out-take(boven) fan

Win98 SE
Via 4.32.
Detonator 10.80.(op dit moment)
DirectX 7.0 (8 erop gehad i.v.b.m. 3DMark2001 maar er weer af..)

:( :'( :r |:( :? enz.... laatst binnengekomen live-verslag:
Nu klapt net op het laatste moment dat ik deze reply wil versturen die 3Dmark er ook met deze SIS-kaart eruit.
Alleen heeft dat ding het nu dus wel ruim 3 uur volgehouden. :?

Zijn er overigens mensen/tweakers die 3Dmark wel een hele dag continu kunnen laten draaien zonder crashes?
Of moet je hier niet te veel waarde aan hechten door misschien wel een fout het programma zelf.
(iemand nog een tip van hoe je Q3-demo kunt laten loopen,kijken hoe dat gaat.)

Een heel klein beetje moedeloos ben ik nu overigens wel... :(

p.s. is er een prijs voor langste reply..?

Grtz!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Toch even een reactie van mijn ervaringen met 3Dmark2001

Als ik de zaak te veel overclock leidt dit tot de volgende effecten: (Overclocken kan zijn AGP bus hoger dan 140 Mhz, GPU te hoog of video mem te hoog)

1) 3DMark2001 stopt soms spontaan en verdwijnt :'(
2) 3DMark2001 hangt (m.n. vertex shader) :(

Verder heb ik bij het restarten van mijn systeem soms een blauw scherm
(vermoedelijk GPU te heet) :r

Bij een gematigde overclock is hij gelukkig stabiel. :)

Samsung S23 Ultra

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

@ RDK_NL

Misschien heb je hier wat aan:

Ben gisteren nog wat wezen klooien met de instellingen v/h moederbord. (8>

En tot mijn grote verbazing werd de boel meer stabiel na verlaging van de core-spanning v/d Cpu (0,25v.) en verlaging van de spannig naar de insteekkaarten. (had ik eerst op 3.40v. en staat nu op 3.30v.)

Achteraf bleek een deel van mijn probleem ook te liggen aan het feit dat het koelblokje van de videokaart niet helemaal jofel op de core zat. :(
D.w.z. dat er maar 1 vierkante Cm contact werd gemaakt tussen die 2 componenten,wat dus ook niet goed was voor de warmte-afvoer,
en dus door oververhitting de boel niet stabiel bleef. :o

Ben nog steeds aan het testen,maar er lijkt verbetering in te komen. *D

GrtZ!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Pagina: 1