Whatsapp bericht versturen,ontvanger ontvangt deze 'gemute'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, ik heb wat google onderzoek gedaan ,maar kon niets concreets vinden.

Ik lag wilde laatst laat op een avond een bericht versturen naar een persoon waarvan ik wist dat die al lag te slapen, en deze zou waarschijnlijk wakker worden na het horen van mijn bericht. kortom onwenselijke situatie. toch wilde ik graag een boodschap overbrengen, die gelezen werd op het moment dat deze persoon zelf wel wakker word.

Is het mogelijk, of zou het technisch gesproken mogelijk zijn om een bericht te versturen naar iemand, met als extra optie de mogelijkheid dat die persoon het bericht zonder geluid ontvangt. terwijl die persoon het geluid van zijn of haar telefoon wel gewoon aan heeft staan..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Beste antwoord (via Djampire op 22-10-2016 01:13)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Djampire schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:11:
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, ik heb wat google onderzoek gedaan ,maar kon niets concreets vinden.

Ik lag wilde laatst laat op een avond een bericht versturen naar een persoon waarvan ik wist dat die al lag te slapen, en deze zou waarschijnlijk wakker worden na het horen van mijn bericht. kortom onwenselijke situatie. toch wilde ik graag een boodschap overbrengen, die gelezen werd op het moment dat deze persoon zelf wel wakker word.

Is het mogelijk, of zou het technisch gesproken mogelijk zijn om een bericht te versturen naar iemand, met als extra optie de mogelijkheid dat die persoon het bericht zonder geluid ontvangt. terwijl die persoon het geluid van zijn of haar telefoon wel gewoon aan heeft staan..
Technisch gezien goed mogelijk, dan zou whatsapp iets van stille berichten moeten ondersteunen als extra functionaliteit. Het is maar de vraag of dit gaat gebeuren. De ontvanger zelf moet zijn telefoon maar op stil zetten, of gesprekken muten voor een aantal uur etc. Toch hou ik hier ook wel wat rekening mee en whatsapp dan niet als ik nog wakker ben en de meeste mensen slapen (zeg na middernacht), iets met fatsoenlijkheid, prioriteit etc ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 19-10-2016 19:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49

Technisch gezien goed mogelijk, dan zou whatsapp iets van stille berichten moeten ondersteunen als extra functionaliteit. Het is maar de vraag of dit gaat gebeuren. De ontvanger zelf moet zijn telefoon maar op stil zetten, of gesprekken muten voor een aantal uur etc. Toch hou ik hier ook wel wat rekening mee en whatsapp dan niet als ik nog wakker ben en de meeste mensen slapen (zeg na middernacht), iets met fatsoenlijkheid, prioriteit etc ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 19-10-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

DarkSide

theres no place like ::1

idd zou een functie van WA moeten zijn.
Je kan niet zomaar voordat je het bericht verstuurd het geluidsprofiel van de ontvanger zelf aanpassen.

Ontvanger zal als hij niet gestoord wil worden door geluid zelf zijn profiel moeten aanpassen.
Of jij zal, als je rekening wilt houden met eventueel storen, moeten wachten met versturen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoals de andere ook al aangeven. Dit is technisch zeker mogelijk en lijkt me best een handige functie. Maar Whatsapp (of een andere chat app) moet deze functie dan wel inbouwen. Het zal niet mogelijk zijn om dit nu af te dwingen.

Overigens heb ik zelf bij berichten of e-mails altijd zoiets, als de gene er niet wakker van wil worden. Moet die zijn telefoon maar op stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is daar niet priority mode voor verzonnen? Dan kan de ontvanger zelf aangeven of ie wel of niet gestoord wil worden.

Het lijkt mij zeker niet wenselijk om al verzende partij te kunnen beslissen hoe de ontvanger zijn berichten binnen krijgt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
ik merk links en rechts dat er wel interesse is, maar dat er juridisch misschien haken en ogen aan zitten. ik ga iig proberen dit bij whatsapp onder de aandacht te brengen, en wie weet.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Pagina: 1