Probleem met Samsung 65KS7000 van een half uur oud...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Goedenavond,

Ik heb zojuist een nieuwe Samsung 65KS7000 aangeschaft. Uiteraard zonder problemen vervoerd en opgehangen.

Prachtig beeld, maar letterlijk uit het NIETS valt de rechter helft van het beeld uit?? zwart en met gekleurde strepen erin??

Letterlijk dit: YouTube: Lcd Tv Half Black Screen Diagnosis and Quick Easy Fix Tip

Kan dit zomaar gebeuren bij een nieuwe tv?? De online winkel 'gaat met Samsung bellen' voordat ik Mn geld terug krijg.. is dit normale gang van zaken? Wellicht wel omdat hij natuurlijk niet weet of ik hem heb laten vallen..?

Is dit probleem makkelijk te verhelpen denken jullie?

Beste antwoord (via gaudio. op 19-10-2016 23:51)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
gaudio. schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:08:
Ja dat recht heb je,maar de verkopende partij mag bij defect wel in de gelegenheid worden gesteld het product te repareren..
Als de verkoper nog binnen de 14 dagen bedenktijd over wil gaan op reparatie van een artikel dat defect is geleverd, zou ik direct de koop herroepen. Dat recht heb je en je bent stom als je daar niet gebruik van maakt.

Laat je het toestel repareren, duurt deze reparatie langer dan de 14 dagen bedenktijd en blijkt na reparatie dat je helemaal niet tevreden bent met het product, kan het nog een hele discussie worden of je dan nog de koopovereenkomst kunt ontbinden. De verkoper kan stellen dat de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn.

En hoezo zou jij de dupe moeten zijn van een door de verkoper defect geleverd product? Nu moet jij nog langer wachten totdat je een product hebt dat goed werkt.
Zolang er geen barst in zit of andere val of stoot schade zichtbaar is, dan heeft de verkopende partij toch nooit recht om te claimen dat ik de tv zelf zo in de staat waarin die nu is gekregen heb?
Zelfs al zit er een bast in het scherm, is het aan de verkoper om te bewijzen dat de barst door jouw schuld is ontstaan en niet tijdens de verzending waarvoor de verkoper verantwoordelijk is - wat de verkoper ook niet kan.

Of het defect veel ontstaat of niet, is ook niet relevant. Maar het heeft vermoedelijk inderdaad met de T-CON te maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:27
gaudio. schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:39:
Goedenavond,

Ik heb zojuist een nieuwe Samsung 65KS7000 aangeschaft. Uiteraard zonder problemen vervoerd en opgehangen.

Prachtig beeld, maar letterlijk uit het NIETS valt de rechter helft van het beeld uit?? zwart en met gekleurde strepen erin??

Letterlijk dit: YouTube: Lcd Tv Half Black Screen Diagnosis and Quick Easy Fix Tip

Kan dit zomaar gebeuren bij een nieuwe tv?? De online winkel 'gaat met Samsung bellen' voordat ik Mn geld terug krijg.. is dit normale gang van zaken? Wellicht wel omdat hij natuurlijk niet weet of ik hem heb laten vallen..?

Is dit probleem makkelijk te verhelpen denken jullie?
Terug naar fabrieksinstellingen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Dat werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Waarschijnlijk: TCON defect, of een van de twee bandkabels los of defect. Je kunt hem natuurlijk terugsturen, maar normaal stuurt Samsung hier een monteur voor langs om het probleem op te lossen. Zeker met zo'n forse TV is dat veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Waarom zou de verkoper Samsung moeten bellen voordat jij je geld terugkrijgt? Hij behoort gewoon een conform product te leveren en dat is hier niet het geval. Als de verkoper jou ervan verdenkt het defect te hebben veroorzaakt, is het aan hem om dat te bewijzen - iets wat de verkoper niet kan.

Die verkoper zou ik de kans geven het artikel binnen redelijk termijn kosteloos om te ruilen. Doet de verkoper dit niet, maak je gebruik van het herroepingsrecht en ontbind je de koopovereenkomst. Als een artikel defect wordt geleverd, hoef je echt niet over te gaan op garantie en dus reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Als ik dit filmpje zo zie dan zou ik mijn scherm meteen terugsturen en een nieuwe willen.
gewoon een technische fout.
Je hebt retourrecht van 14 dagen bij een koop op afstand natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Ja dat recht heb je,maar de verkopende partij mag bij defect wel in de gelegenheid worden gesteld het product te repareren.. mocht dit niet werken DAN heb je sowieso een zaak natuurlijk.

Zolang er geen barst in zit of andere val of stoot schade zichtbaar is, dan heeft de verkopende partij toch nooit recht om te claimen dat ik de tv zelf zo in de staat waarin die nu is gekregen heb?

Kent iemand dit type 'storing' op een LCD? Gebeurd dit vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 22:38
Ik zou sowieso een nieuwe TV eisen, dus de verkoper kan een nieuwe sturen en dan op kosten van de verkoper de oude TV terug sturen. Die verhaald dat maar bij Samsung...

Je wilt helemaal niet dat een Tv die een half uur gedraaid heeft gerepareerd wordt, kans op herhaling van het probleem is veel te groot. En je zult zien dat dat na 14 dagen gebeurt of na de garantieperiode....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Dimens
gaudio. schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:08:
Ja dat recht heb je,maar de verkopende partij mag bij defect wel in de gelegenheid worden gesteld het product te repareren..
Als de verkoper nog binnen de 14 dagen bedenktijd over wil gaan op reparatie van een artikel dat defect is geleverd, zou ik direct de koop herroepen. Dat recht heb je en je bent stom als je daar niet gebruik van maakt.

Laat je het toestel repareren, duurt deze reparatie langer dan de 14 dagen bedenktijd en blijkt na reparatie dat je helemaal niet tevreden bent met het product, kan het nog een hele discussie worden of je dan nog de koopovereenkomst kunt ontbinden. De verkoper kan stellen dat de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn.

En hoezo zou jij de dupe moeten zijn van een door de verkoper defect geleverd product? Nu moet jij nog langer wachten totdat je een product hebt dat goed werkt.
Zelfs al zit er een bast in het scherm, is het aan de verkoper om te bewijzen dat de barst door jouw schuld is ontstaan en niet tijdens de verzending waarvoor de verkoper verantwoordelijk is - wat de verkoper ook niet kan.

Of het defect veel ontstaat of niet, is ook niet relevant. Maar het heeft vermoedelijk inderdaad met de T-CON te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Dank voor jullie informatie, erg hulpzaam! Ik zal laten weten wat her is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Trouwens,

Dat is nog best een discussie... binnen de zicht termijn kun je je inderdaad beroepen op het herroepingsrecht, maar indien het product echt defect is, kom je in een grijs gebied.. mag je verkoper dan nog repareren? Of mag je binnen de 14 dagen zichttermijn gewoon ONGEACHT iets stuk is, het product terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat ligt er volgens mij aan of hij aan kan tonen dat jij hem gesloopt hebt of niet. Als er geen duidelijk door jou veroorzaakte schade te zien is, en de TV wordt gewoon weer netjes in de originele verpakking teruggestuurd, moet je zonder problemen geld terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
gaudio. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:03:
Trouwens,

Dat is nog best een discussie... binnen de zicht termijn kun je je inderdaad beroepen op het herroepingsrecht, maar indien het product echt defect is, kom je in een grijs gebied.. mag je verkoper dan nog repareren? Of mag je binnen de 14 dagen zichttermijn gewoon ONGEACHT iets stuk is, het product terugsturen?
Waarom zou je geen gebruik mogen maken van het herroepingsrecht? Zolang de verkoper niet kan bewijzen dat het defect door jouw schuld is ontstaan, heeft de verkoper het te doen met ontbinding van de koopovereenkomst.

Dimens in "Azerty interpreteert Wet Koop op Afstand vreemd"

De TS van dit topic had een soortgelijk probleem met Azerty. De laatste twee alinea zijn ook in jouw geval van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Het lijkt dat de achterkant (plastic kap achterzijde) rechts van het scherm ook loslaat, de 'lijm' zeg maar..... Dan zullen ze wel weer gaan zeggen dat dat door mij komt door het vervoeren en dat die loslatende achterkant de reden is van defect. Valt dit ook aan hun om te bewijzen lijkt mij? En daarnaast... Met vervoeren van de winkel, keurig vastgezet in de auto, keurig aangesloten, lijkt het me niet dat dit mag gebeuren toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gaudio. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:40:
Het lijkt dat de achterkant (plastic kap achterzijde) rechts van het scherm ook loslaat, de 'lijm' zeg maar..... Dan zullen ze wel weer gaan zeggen dat dat door mij komt door het vervoeren en dat die loslatende achterkant de reden is van defect. Valt dit ook aan hun om te bewijzen lijkt mij? En daarnaast... Met vervoeren van de winkel, keurig vastgezet in de auto, keurig aangesloten, lijkt het me niet dat dit mag gebeuren toch...
Als je de koop niet op afstand hebt gesloten (internet/telefoon, dat je hem dan zelf ophaalt maakt niet uit), maar in de winkel zelf de koop hebt gesloten heb je geen 14 dagen onherroepelijk retourrecht. Dan ben je overgeleverd aan de welwillendheid van de winkelier zelf.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
gaudio. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:40:
Het gaat er om dat jij het recht hebt om binnen 14 dagen na ontvangst het product terug te sturen. Wat Dimens terecht aangeeft, moet je je niet door de verkoper laten verleiden om tot een reparatie over te gaan.

Je hebt recht op een conform product en dat is dit niet. Nieuwe televisie of anders maar de koop ontbinden.

Dat de achterkant loslaat, toont aan dat de televisie niet goed is geproduceerd. Omruilen dus..

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaudio.
De aankoop is online via de webpagina gedaan, het is een pure webwinkel zonder showroom, alleen een magazijn... Dus gewoon WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Vin het alleen raar dat zo'n achterkant loslaat? Kan dat verband hebben met die storing? Het is minimaal hoor, maar... mag toch verdorie niet met een tv van een uur oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gaudio. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:57:
Vin het alleen raar dat zo'n achterkant loslaat? Kan dat verband hebben met die storing? Het is minimaal hoor, maar... mag toch verdorie niet met een tv van een uur oud...
TV inpakken en terug naar de winkel brengen. Of een nieuwe mee terug, of geld retour. Simpeler is het niet en de retour, daar is de winkel wettelijk verplicht zich aan te houden. Uit de doos geweest of niet, aan geweest of niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
gaudio. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:47:
De aankoop is online via de webpagina gedaan, het is een pure webwinkel zonder showroom, alleen een magazijn... Dus gewoon WKOA.
En je hebt het toestel vervolgens zelf opgehaald? Dan zou het nog wel eens lastiger kunnen worden, omdat je daarmee zelf verantwoordelijk bent voor de verzending. De verkoper kan dan stellen dat het defect is ontstaan tijdens de verzending, al is het alsnog aan de verkoper om aan te tonen dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Het probleem wat je dan kunt krijgen, is dat de verkoper zou kunnen aantonen dat het toestel niet correct is vervoerd. Zo staat op de meeste dozen dat de televisie niet plat vervoerd mag worden. Zo moet je even nagaan of er beelden zijn dat jij het toestel plat neerlegt in de wagen. Al zou dat argument van de verkoper kunnen komen te vervallen als een medewerker van de winkel heeft geholpen de wagen in te laden.
gaudio. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:57:
Ook hier, wat maakt het uit? Het toestel is defect en als de verkoper niet kan aantonen dat het toestel door jouw toedoen defect is geraakt, dient de verkoper het toestel retour te nemen.

Neem wel altijd even wat foto's voordat het toestel retour gaat. Er zijn nog wel eens bedrijven die na inlevering meer schade melden en dit vervolgens op de klant verhalen. Dat moet je natuurlijk niet overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Ja een medewerker heeft geholpen het in de auto te leggen en niks gezegd over correctheid van transport..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lestercity
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01-2021
Dat back panel loslaat van de tv is een veelvoorkomend probleem met de ks7000 serie. Google maar eens... wilde deze tv ook aanschaffen maar denk toch dat ik voor de ks8000 ga. Die schijnt een betere bouwkwaliteit te hebben. Zag wel een filmpje op youtube waarbij een monteur van Samsung aan huis een backpanel verving voor een nieuwe. Alleen weet niet of je daar op zit te wachten als je tv zo jong is.
Pagina: 1