Hoi!
Mijn vriendin heeft helaas waterschade opgelopen op haar MacBook Air.
Ze heeft nu een nieuwe gekocht (nodig voor school) maar wil de oude graag gemaakt hebben. Ik heb al een poging gedaan om de oxidatie op het moederbord weg te halen met alcohol, maar helaas werkt de macbook nog steeds niet. Als ik hem aanzet gaat alleen de fan draaien (steeds harder) en verder doet hij niets.
Apple logo blijft uit, toetsenbordverlichting doet niks, krijg geen geluidjes etc.
Vraag 1: Wat zou ik eventueel nog kunnen doen om de macbook te "reviven"?
Vraag 2: Wat is de macbook (ongeveer) waard in deze staat?
Vraag 3: Kan ik de data die op de SSD staat (met die speciale PCI-E aansluiting) nog retrieven op een of andere manier?
Hier een (onduidelijke) foto van de SSD, boven mijn Lenovo moederbord

Foto van stuk waar oplader ingaat vóór schoonmaken:

Foto van macbook air voor schoonmaken:

Alvast bedankt! Ben heel erg benieuwd.
Mijn vriendin heeft helaas waterschade opgelopen op haar MacBook Air.
Ze heeft nu een nieuwe gekocht (nodig voor school) maar wil de oude graag gemaakt hebben. Ik heb al een poging gedaan om de oxidatie op het moederbord weg te halen met alcohol, maar helaas werkt de macbook nog steeds niet. Als ik hem aanzet gaat alleen de fan draaien (steeds harder) en verder doet hij niets.
Apple logo blijft uit, toetsenbordverlichting doet niks, krijg geen geluidjes etc.
Vraag 1: Wat zou ik eventueel nog kunnen doen om de macbook te "reviven"?
Vraag 2: Wat is de macbook (ongeveer) waard in deze staat?
Vraag 3: Kan ik de data die op de SSD staat (met die speciale PCI-E aansluiting) nog retrieven op een of andere manier?
Hier een (onduidelijke) foto van de SSD, boven mijn Lenovo moederbord
Foto van stuk waar oplader ingaat vóór schoonmaken:

Foto van macbook air voor schoonmaken:
Alvast bedankt! Ben heel erg benieuwd.
[ Voor 30% gewijzigd door Domih op 19-10-2016 18:33 ]
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl