Laptop start niet op / traag na windows 10 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Hallo,

Ik heb een Asus R417SA laptop, met sinds een maand een extra SSD van 250gb omdat de c schijf van 32 gb zo vol was.
sinds maandag de windows 10 anniversary update geïnstalleerd, hierna was de laptop heel traag en liep de hele tijd de laptop vast.

Even opgezocht op Google wat het probleem was en het schijnt dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben als je windows op de c schijf hebt staan en de updates op de d schijf.

Nu wou ik in veilige modus de update terug draaien maar de laptop komt niet verder dan het Asus startscherm (eerste beeld wat je ziet bij opstarten)

Na 3x opstarten kan je allemaal herstel opties proberen maar geen van allen werkt.

Ik kan de pc niet opnieuw instellen omdat de c schijf vol zit, de alles verwijderen optie helpt ook niet..

Kan ik format c uitvoeren en de c schijf leegmaken en dan de pc opnieuw instellen?

Een systeemherstel uitvoeren is ook niet mogelijk want ik heb geen herstelpunt.

Of kan ik ergens instellen dat windows op de D schijf wordt geïnstalleerd?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Samsungspeter op 19-10-2016 21:18)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Je kan in feite gewoon een format C doen als jij daar geen documenten heb die niet weg mogen, of alles gebackupped hebt. Andere partities blijven dan bestaan.
Ook als je een installatie disk hebt van bijv. Windows 7, kan je die ook gebruiken om op te starten met de installatie procedure.

De partitie waar je Windows wilt installeren kan je dan ook instellen. Maar je kan ook gewoon zorgen dat je de boel goed indeelt. Dus de C-partitie niet te klein maken, en dan een D-patitie met de rest. Je geeft immers zelf al aan dat C: vol zit.

[ Voor 30% gewijzigd door xoniq op 19-10-2016 16:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Je kan in feite gewoon een format C doen als jij daar geen documenten heb die niet weg mogen, of alles gebackupped hebt. Andere partities blijven dan bestaan.
Ook als je een installatie disk hebt van bijv. Windows 7, kan je die ook gebruiken om op te starten met de installatie procedure.

De partitie waar je Windows wilt installeren kan je dan ook instellen. Maar je kan ook gewoon zorgen dat je de boel goed indeelt. Dus de C-partitie niet te klein maken, en dan een D-patitie met de rest. Je geeft immers zelf al aan dat C: vol zit.

[ Voor 30% gewijzigd door xoniq op 19-10-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Oké ik wil er gewoon weer windows 10 opzetten.

C is een ssd schijf van 32gb
En D is een andere ssd schijf van 225gb dus kan ik die ssd aangeven als installatie schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Samsungspeter schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:42:
Oké ik wil er gewoon weer windows 10 opzetten.

C is een ssd schijf van 32gb
En D is een andere ssd schijf van 225gb dus kan ik die ssd aangeven als installatie schijf?
Ik zou persoonlijk C wat groter maken. Iets als tenminste 50 GB.