Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usb installatie geeft fout melding als ik via uefi opstart.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IQprof
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-11 09:25
Ik heb laatst een bootable usb installer gemaakt via deze manier. (YouTube: Create Bootable USB Drive for Windows 7 De usb heeft een Fat32 formaat. De usb drivers heb ik via de Gigabyte Windows Usb installation tool erop geïnstalleerd.

Ik wil graag windows 7 op mijn pc installeren met de Gigabyte B150M-D3H moederbord. Wanneer ik de usb will booten via de uefi manier krijg ik een fout melding 0xc000000f. Er staat dat het bestand \windows\system32\boot\winload.efi er niet is of beschadigd is. Deze foutmelding krijg ik alleen maar wanneer ik de usb installatie via uefi opstart. Wanneer ik het via de legacy manier opstart loopt alles goed.

Ik weet niet waarom dit gebeurt, ik heb al best veel gezocht op het internet maar ik kwam er helaas niet uit.

Hopelijk weten jullie er iets van.

(Ik heb dit per ongeluk in de verkeerde onderwerpen geplaatst)

[ Voor 5% gewijzigd door IQprof op 19-10-2016 15:40 ]

Beste antwoord (via IQprof op 18-02-2017 17:45)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:59

Nibbz

Postmaster General

kubuksa schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:40:
Probeer de Windows USB/DVD Download Tool eens, die werkte voor mij altijd vlekkeloos.
Die maakt een 'normale' bootdisk toch (als in, Bios bootstick)?

Ik heb het toen met Rufus moeten doen. Die kan een echte UEFI bootdisk maken.

Afbeeldingslocatie: https://rufus.akeo.ie/pics/rufus_nl.png

Daar zie je "Partitie-indeling en type computer". En daar kun je UEFI selecteren.

Edit:
Eparox was me al voor ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nibbz op 19-10-2016 15:53 ]

13:37

Alle reacties

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 22:01
Probeer de Windows USB/DVD Download Tool eens, die werkte voor mij altijd vlekkeloos.

• IQprof
Ik ga het proberen

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-11 13:05
A. Heb je alle additionele opties in de BIOS uitgezet, zoals secure boot/fast boot? Dat wil nog wel eens roet in het eten gooien.

B. Toevallig heb ik verleden week ook W7 moeten installeren op de verwante h110 chipset. Aanvankelijk ook wat problemen met niet werkende usbstick / installatie. De volgende set stappen heeft het voor mij opgelost:
  1. Bootable USB met Rufus maken (meest prettige boot tool die er is in mijn optiek). Opstarten in administrator modus > Juiste usb selecteren > GPT for UEFI bij partition scheme > iso toevoegen bij disc icoontje > start.
  2. USB3 drivers slipstreamen middels deze guide. Nieuwste drivers even bij de moederbord of chip fabrikant halen.
  3. Alle overbodige boot opties uitzetten in bios.
  4. Installeren die handel :).
Hopelijk heb je hier iets aan!

[ Voor 4% gewijzigd door Eparox op 19-10-2016 15:51 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:59

Nibbz

Postmaster General

kubuksa schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:40:

Afbeeldingslocatie: https://rufus.akeo.ie/pics/rufus_nl.png

Daar zie je "Partitie-indeling en type computer". En daar kun je UEFI selecteren.

Edit:
Eparox was me al voor ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nibbz op 19-10-2016 15:53 ]

13:37

• IQprof
Kun je Rufus ook ook via een disk doen in plaats van een iso bestand?

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-11 13:05
IQprof schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:56:
Kun je Rufus ook ook via een disk doen in plaats van een iso bestand?
Ik neem aan dat je een installatie-cd van Windows bedoelt dan? Ik zou dan alsnog gewoon de ISO downloaden. Dit kan via de website van Microsoft, je hoeft enkel even je cdkey in te vullen zodat je de correcte ISO voorgeschoteld krijgt.

Het voordeel is dat je dan een recente iso hebt, waarin Service Pack 1 ook al is bijgevoegd. Scheelt weer wat updates.
Nibbz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

<snip>

Edit:
Eparox was me al voor ;)
DarkUnreal voegt voor het gemak nog even een screenshot toe :D . Ik zou alleen wel de partitie-indeling op GPT zetten, aangezien MBR de oude standaard is.

[ Voor 35% gewijzigd door Eparox op 19-10-2016 16:07 ]

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Volgens mij heeft windows 7 NTFS nodig op de stick om van te kunnen instaleren, althans het staat me bij dat ik eens met hetzelfde bijltje gehakt heb en dat de oplossing was.

Tegenwoordig maak ik de sticks met Rufus idd, en werkt het zonder enig probleem
Pagina: 1