Verwijderd

Topicstarter
nou ik moest bij m'n zus dus ff een lijntje naar boven doortrekken zodat ze daar kon gaan internetten met haar nieuwe pc.maar nu heb ik een probleempje......ik heb 2 verschillende kabels.de ene heeft een rode,gele,zwarte en blauwe draad.en de andere een rode,gele,zwarte en groene draad.
als ik het zo aansluit: RR,GG,ZZ,GrB
dan werkt het niet!hoe sluit ik dit aan!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

gewoon, doe in het doosje (beneden neem ik aan) de draadjes erop, en doe ze boven precies hetzelfde.. als het goed is kun je de hele zaak gewoon 1:1 doorverbinden..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

geen idee

as in:
ik wil het ook wel graag ff weten :D

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06-2022
Groen is aarde, je hebt een 4 naar 4 kabel nodig, deze even bij de Gamma halen en klaar.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [url="http:///listtopics.php/4"]Internet & Telefonie[/url] :)

Verwijderd

Topicstarter
zo'n doosje kan ik dus echt nergens vinden!
dus nu heb ik het zo gedaan: aan de bestaande telefoon heb ik een andere stekker gemaakt.....jew eet wel zo een waar aan de achterzijde ook gaten zitten voor een andere lijn in te steken.daar heb ik dus een lijn ingestoken.en die heb ik naar boven getrokken,aangezien hij niet lang genoeg was heb ik hem dus verlengd.en aan het uiteinde zit zo'n klein stekkertje.die stop ik in m'n modem maar het werkt_niet!!!!!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-03 14:47

Stoffel

Engineering the impossible

2 kabels kun je weg laten, alleen
blauw(groen) en rood zijn ergens goed voor, kijk anders bij de stekker hoe ze zitten aangesloten, het moet zo zitten:
code:
1
2
3
  0 0

0    0

Linksboven is rood en rechtsboven is blauw(groen)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz een van mijn kabel is dus een goede kabel.maar hoe maak ik aan het uiteinde zo'n rotstekkertje vast.dat begrijp ik niet!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Tip !

Telefoonlijn gebruikt alleen 2 aders, de 2 middelste alleen, dus als je zelf stekkertjes kan maken gewwon zorgen dat de 2 middelste 1 op 1 wordt doorgetrokken.

Kies maar welke 2 van de rood/geel/zwart

...

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

het zou echt moeten werken zo.. misschien is je kabel rot???
enne stoffel heeft gelijk.. 2 zijn eigenlijk voldoende!

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
nee mijn kabel is niet rot......ik ben gewoon een n00b wat kabels betreft

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Uhm... je hebt niet toevallig een ISDN aansluiting? Of zit er toevallig nog een huiscentrale tussen?

Mocht je een analoge (lees: 'Gewone') telefoon aansluiting hebben dan wordt dit op twee draden aangesloten, tiepies rood en blauw. Heb je de PTT/KPN meerdere toestellen laten plaatsen zit er nog wel eens een schakelaar tussen zodat je niet met twee of meer toestellen op 1 lijn terecht komt.

Heb je ISDN dan moet je of een digitaal/analoog converter hebben wanneer je een analoog (='gewoon' bijv. 56k6) modem gebruikt, of met UTP bekabeling door indien je een ISDN modem gebruikt. Let in dat geval nog even op de termination in het geheel.

Ik hoop dat alles je nog duidelijk is ;)

Vandaag geen signature

Pagina: 1