Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe 2din autoradio kiezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:26
hoi mede tweakers,

ik ben op zoek naar een 2din auto radio voor me auto, nu twijfel ik zelf tussen kenwood en pioneer de ene vind kenwood niks en pioneer beter en de ander zegt dat ze allebij goed zijn..

Het zou dus om deze 3 gaan:

http://www.mediamarkt.nl/...-dpx-7000dab-1419940.html
http://www.mediamarkt.nl/...-mvh-av280bt-1443201.html
http://www.mediamarkt.nl/...er-fh-x730bt-1454562.html

De 2 dingen die hij moet hebben is bluetooth(kunnen bellen dus), usb.
misschien ook dab? alleen weet ik de meerwaarde niet 123.

graag jullie hulp! _/-\o_

Verwijderd

Ja goh, wat wil je dat we zeggen?

Misschien kun je iets concretere vragen verzinnen, wat je tot nu toe opnoemt kun je gewoon in de specs vinden. Daarnaast zijn er vast wel reviews te vinden van alle modellen.

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:58:
Ja goh, wat wil je dat we zeggen?

Misschien kun je iets concretere vragen verzinnen, wat je tot nu toe opnoemt kun je gewoon in de specs vinden. Daarnaast zijn er vast wel reviews te vinden van alle modellen.
dat is het hem.. van de 2 pioneer modelen is bijna niks te vinden, maar de kenwood wel.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Persoonlijk vind ik een touchscreen voor de bediening van een autoradio niets, je moet daarvoor te veel kijken en knoppen kun je makkelijker voelen. Verder zou ik voor een radio met DAB+ gaan, dit is digitale radio en biedt daarmee een hoop extra zenders en betere kwaliteit.
Maar ga vooral eens bij een MM langs en kijk of ze ze aangesloten hebben hangen, dan kun je proberen wat je het beste qua bediening bevalt. Dat lijkt me zeker in de auto wel belangrijk. Een draai/druk knop met tientallen functies ziet er leuk uit, maar betekent in de praktijk dat je regelmatig iets anders krijgt dan je wil en je te veel aandacht moet geven aan de radio.

• dutchnltweaker
teigetjuh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:12:
Persoonlijk vind ik een touchscreen voor de bediening van een autoradio niets, je moet daarvoor te veel kijken en knoppen kun je makkelijker voelen. Verder zou ik voor een radio met DAB+ gaan, dit is digitale radio en biedt daarmee een hoop extra zenders en betere kwaliteit.
Maar ga vooral eens bij een MM langs en kijk of ze ze aangesloten hebben hangen, dan kun je proberen wat je het beste qua bediening bevalt. Dat lijkt me zeker in de auto wel belangrijk. Een draai/druk knop met tientallen functies ziet er leuk uit, maar betekent in de praktijk dat je regelmatig iets anders krijgt dan je wil en je te veel aandacht moet geven aan de radio.
Dankjewel voor je reactie!

Ben zelf al bij de mediamarkt geweest.. Maar de gene die daar stond bij die afdeling had ik niet echt een hoge pet van op... Hij gaf aan dat ik uberhaupt geen dab antenne ergens moest opzetten.. Nu wist ik zelf al dat dit niet waar was.. Kwam zelf eigenlijk kijken voor de Kenwood dpx5000 alleen die hadden ze opeens niet meer, wel de dpx7000.

Ik zit alleen in me maag met die dab antenne is dit zo lastig om te bevestigen, omdat je op je voorruit moet plakken.

Want zie het niet echt zitten om alles uit elkaar te halen voor alleen die dab+ ontvangst.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-10-2016 10:47 ]

• teigetjuh
  • Niet online
Ik heb zelf geen DAB+ gehad, wel gehoord/gezien in de auto van een collega. Wat betreft de antenne, sommige auto's die fabrieksaf al voorzien kunnen worden van DAB+ hebben vaak al een aansluiting bij de normale antenne, maar dit is iets wat je dealer kan bevestigen. Als je een antenne gaat plakken op een ruit zul je ergens de kabel moeten doorvoeren, maar vaak kun je met het oplichten van een stukje al voldoende ruimte maken om de connector en de kabel door te voeren. Dit zul je toch ook moeten doen voor de externe microfoon van een radio of carkit met bluetooth. Overigens zitten zijpanelen van het dashboard met een paar schroeven (torx meestal) vast en is dat snel los gemaakt. Een andere optie is natuurlijk om de radio te laten inbouwen, kost wel wat, maar dan weet je ook dat het op een nette manier gebeurt. (of anders kun je gaan klagen)

• dutchnltweaker
teigetjuh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:52:
Ik heb zelf geen DAB+ gehad, wel gehoord/gezien in de auto van een collega. Wat betreft de antenne, sommige auto's die fabrieksaf al voorzien kunnen worden van DAB+ hebben vaak al een aansluiting bij de normale antenne, maar dit is iets wat je dealer kan bevestigen. Als je een antenne gaat plakken op een ruit zul je ergens de kabel moeten doorvoeren, maar vaak kun je met het oplichten van een stukje al voldoende ruimte maken om de connector en de kabel door te voeren. Dit zul je toch ook moeten doen voor de externe microfoon van een radio of carkit met bluetooth. Overigens zitten zijpanelen van het dashboard met een paar schroeven (torx meestal) vast en is dat snel los gemaakt. Een andere optie is natuurlijk om de radio te laten inbouwen, kost wel wat, maar dan weet je ook dat het op een nette manier gebeurt. (of anders kun je gaan klagen)
Nou heb een auto uit 2004 dus dat dab compatibel is zeker niet..
Alleen hoor ik soms gemixte verhalen over de antenne op de ruit en weet niet of ik dab echt ga gebruiken.. Omdat als ik een nieuwe radio zou hebben mp3 of spotify ga gebruiken.

• teigetjuh
  • Niet online
Je kan de antenne altijd later ook nog monteren.

Verwijderd

Ik zou een 2 din android autoradio nemen. Kun je foobar mobile installeren als dat eenmaal final is en ben je nooit meer gelimiteerd in welk bestandsformaat je wilt luisteren.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
Bij mij was pas ook de radio defect, ik ben ook voor een 2-din Android gegaan, een Pumpkin. Fantastisch wat ermee kan, koop iets anders en je krijgt er spijt van. Dingen kosten wel iets meer dan wat je nu begroot hebt, maar niet zoveel dat ze buiten deze prijsklasse vallen. De mijne was de iets luxere, en die was 270. De iets simpelere (lagere resolutie) zijn rond de 240.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Verwijderd

Zelf heb ik de Kenwood KMM-BT502DAB, Redelijk tevreden maar dat ding heeft zo zijn minpunten.

Over de ontvangst van DAB+ kan ik zeggen dat het bedroevend is.
Woon je in de stad hoef je nergens bang voor te zijn, daar nagenoeg altijd perfect ontvangst....Maarrrrrrr.......
Eenmaal buiten de stad meer door de polder bijvoorbeeld is het bedroevend slecht.
om de paar kilometer valt het ontvangst gewoon weg. stotter in geluid of geheel stil.

Daarbij kan het aan mijn unit liggen maar dit kreng is zo stronteigenwijs....
Als ik Skyradio op FM wil beluisteren schakelt deze automatisch over naar DAB+ met zijn problemen.
Als ik weer op FM wissel gaat deze alsnog weer terug op DAB+...... irritant....

Bluetooth carkit is bedroevend slecht.
ik hoor diegene kraakhelder, aan de andere kant ben ik amper te verstaan.

Functie's van de radio.
AM/FM, DAB+, USB (MP3/WMA/FLAC), Bluetooth Streaming (MP3/WMA/FLAC), Aux in.
Standby mode is ideaal mits carkit goed zou werken.

Mijn auto heeft enkel de optie 1.0 en vrij zeldzaam 1,5 Din Formaat.

De antenne voor DAB+ is gemakkelijk weg te werken. maak alleen het stukje ruit goed vetvrij en plaats deze in het midden achter de spiegel. kabel is daar lang genoeg voor.
is een soort plastic doorzichtig sticker met een draad doorheen (antenne) en daarop verbind je de connector. de gewone antenne blijf je gewoon voor AM/FM gebruiken.

ik zal er een foto van maken van de antenne zo gauw het daglicht is.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aankoopadvies voor een autoradio is niet echt de bedoeling van dit forum. De gegeven antwoorden zijn wat dat betreft al bonus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.