FX6300 met Asrock 990FX Extreme3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Hallo allemaal!

Sinds de nieuwe Battlefield wil ik graag kijken of ik iets betere performance uit mijn build kan halen.
Voor zover ik weet draait deze nog helemaal standaard en ik wil graag proberen om minimaal 60FPS op High te krijgen in BF1.
Nu draai ik 60FPS (gelocked?) op automatische instellingen (voornamelijk medium).

Het gaat om de volgende build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 94,50€ 94,50
1ASRock 990FX Extreme3€ 99,89€ 99,89
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 211,50€ 211,50
1WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 72,60€ 72,60
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 50,-€ 50,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,-€ 43,-
1Seasonic M12II Evo 750W€ 94,-€ 94,-
1Crucial MX100 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.078,08

Waar en hoe kan ik het beste beginnen? Ik heb al wat gegoogled maar ik kwam alleen maar vage topics tegen waar ik geen wijs uit kwam.

Ik kan wel het een en andere upgraden maar op dit moment is het budget beperkt.

Greetz,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Helaas moet ik je teleurstellen, dat moederbord is niet geschikt voor een stabiele OC van cpu en geheugen. Ik raad je aan alleen naar je GPU te kijken aangezien daar het meeste resultaat ingame te halen valt.

Installeert Msi afterburner, unlock alle oc opties in afterburner menu. Zet je fan op Max en verschuif de limiet naar Max (unlink en zet op temperatuur Limit) en klok eerst de Core van je GPU met stapjes van 10-15mhz. Na elke keer goed testen met 30min BF1/4/3 spelen of een ander zwaar spel. Crysis bijvoorbeeld. Ga uit van ongeveer 100mhz Max oc, de boostclock zal hoger uitvallen.. monitor de clocks dus goed! Heb je je limiet gevonden omdat de game hangt/freezed of glitched, dan is dat niet erg, zet de Core dan zeker 30mhz terug en test langdurig opnieuw.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
millman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:49:
Helaas moet ik je teleurstellen, dat moederbord is niet geschikt voor een stabiele OC van cpu en geheugen. Ik raad je aan alleen naar je GPU te kijken aangezien daar het meeste resultaat ingame te halen valt.

Installeert Msi afterburner, unlock alle oc opties in afterburner menu. Zet je fan op Max en verschuif de limiet naar Max (unlink en zet op temperatuur Limit) en klok eerst de Core van je GPU met stapjes van 10-15mhz. Na elke keer goed testen met 30min BF1/4/3 spelen of een ander zwaar spel. Crysis bijvoorbeeld. Ga uit van ongeveer 100mhz Max oc, de boostclock zal hoger uitvallen.. monitor de clocks dus goed! Heb je je limiet gevonden omdat de game hangt/freezed of glitched, dan is dat niet erg, zet de Core dan zeker 30mhz terug en test langdurig opnieuw.
Ok ik ga van de week eens even kijken. Welke mobo zou wel geschikt zijn hiervoor? Ik ben een aantal mogelijkheden tegen gekomen maar ik wil niet zomaar een nieuwe kopen zonder goede info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Het punt is dat de stroomvoorziening en koeling van je moederbord net voldoende zijn voor een standaard clock. Ga opzoek naar een moederbord met voldoende fases (VRM's) Denk aan de gigabyte 990 ud3 of beter, iets met goede koeling ook, dus dikke mobo blokken. Maar uiteindelijk ga je met een cpu oc niet zoveel merken. Ik raad je aan voorlopig allen op de GPU te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
millman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:40:
Het punt is dat de stroomvoorziening en koeling van je moederbord net voldoende zijn voor een standaard clock. Ga opzoek naar een moederbord met voldoende fases (VRM's) Denk aan de gigabyte 990 ud3 of beter, iets met goede koeling ook, dus dikke mobo blokken. Maar uiteindelijk ga je met een cpu oc niet zoveel merken. Ik raad je aan voorlopig allen op de GPU te richten.
Ok als ik het goed begrijp heeft het overclocken van mijn CPU geen direct effect op de performance ingame?
Dit houd dus in dat ik specifiek mij GPU moet gaan clocken als ik ingame meer FPS wil hebben op hogere kwaliteit? En zou ik dan als nog een ander mobo moeten aanschaffen of blijft het huidige mobo dan goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Mobo is genoeg voor nu. GPU OC heeft ingame altijd meer zin dan een CPU OC. Als je dan toch geld wil investeren, haal dan gewoon een nieuwe GPU (2e hands 970 bijvoorbeeld). Uiteindelijk mag je met overklokken ook niet teveel verwachten, veel meer dan 10% FPS winst op zelfde instellingen zit er per definitie niet in een 960.

Pagina: 1