Tele 2 opzeggen, nog steeds niets verder na 2-3 maanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 13:18
De situatie:

Vanaf midden juni tot midden augustus zijn mijn schoonouder op bezoek geweest vanuit China. Om het leven wat draaglijker te maken heb ik bij Tele2 twee maandabonnementen genomen met wat internet, deze zijn maandelijks opzegbaar. So far so good :)

Echter ging er bij het ontvangen van de simkaartjes al wat mis, één van de simkaarten activeerde niet, na bellen met Tele2 werd er gezegd dat de activatie is blijven hangen en ze ermee aan de slag gaan. 14 dagen later was het nog steeds niet opgelost en op mijn aandringen zou deze bestelling geannuleerd worden en een nieuwe simkaart worden aangevraagd. Die kreeg ik ook netjes 2 dagen later binnen en activeerde meteen, prima.

Nu in augustus wilde ik de abonnementen weer opzeggen, mijn schoonouders gingen immers weer terug naar China. Na contact met Tele2 te hebben gehad werd er verteld dat het nog niet op te zeggen was omdat er op één of andere manier een block stond op de nummers, tevens waren het 3 nummers die op mijn naam stonden???? Het blijkt dus dat de "mislukte" simkaart nooit geannuleerd is en ik deze ook vrolijk heb betaald. Men kon daar nu nog niets aan doen qua vergoedingen, dat kan pas na het opzeggen, maar de Tele2 medewerker stelde mij gerust dat dit zeker vergoed zal gaan worden. Maar goed, ik werd gevraagd om een week later terug te bellen, dan zou het block van mijn account zijn en kon alles netjes worden opgezegd.

Een week later weer gebeld en het block was nog steeds niet verholpen, het zou echt volgende week opgelost zijn en ik zou worden teruggebeld. Nou vooruit.. Tegen het einde van de week daar op natuurlijk nog steeds niet teruggebeld en heb ik zelf maar weer contact opgenomen. Deze jongeman wist mij te vertellen dat er inderdaad een block op stond maar dat er nog geen actie was uitgezet...WAT??? Na een best wel pissige rant van Flight777 heeft de jongeman de acties meteen uitgezet bij de desbetreffende afdelingen en alles zou opgezegd zijn binnen 5 werkdagen, hier zou ik ook nog netjes een bevestiging van krijgen. Die is er natuurlijk nooit gekomen, nu een paar maanden verder zit ik nog steeds in hetzelfde gezeur, onbegrijpelijk en ik heb ook weinig aan de klantenservice van Tele2. Na meerdere keren contact kreeg ik zelfs een keer de boodschap (een maand geleden):

"Dat is helaas blijk van hoe ingewikkeld deze storing is. Het spijt me erg, maar wij kunnen niks voor je doen totdat dit probleem verholpen is. De desbetreffende afdeling is daar nog druk mee bezig."

We zijn nu zo'n 2-3 maanden verder en er is nog steeds niet opgezegd, van Tele2 krijg ik geen bericht, tenzij ik zelf navraag doe en dan is het standaard antwoord "Excuus, maar we zijn nog steeds met het probleem bezig". Daarnaast heb ik al een klacht ingediend via het klachten formulier waar ik ook nog steeds geen antwoord op heb. Ondertussen sturen ze wel vrolijk de facturen en worden die per automatisch incasso afgeschreven. Zoals jullie wel begrijpen ben ik het nu wel helemaal beu en wil ik eigenlijk andere stappen gaan ondernemen. Beginnende bij de automatische incasso te blokkeren, misschien maakt dat ze wakker.

Wat zou jullie advies zijn in deze situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit probleem niet zo zeer met een provider te maken heeft, maar meer met rechten en plichten als klant zijnde verplaatst ik dit topic van TPL -> SF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik neem aan dat je alles storneert (dus ook van September, weet alleen niet of het nu nog mogelijk is). Zolang ze geld kunnen innen zal de 'incentive' er niet zijn om het probleem op te lossen.

Zo niet, dan gelijk doen. En inderdaad de incasso's blokkeren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je enig bewijs dat je hebt opgezegd? Wat stond er bijvoorbeeld in je klacht? Heb je daar wel een ontvangstbevestiging van?

Zomaar storneren is niet zo'n goed idee, dan moet je wel enige vorm van bewijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Ja ik heb een ontvangstbewijs van de klacht, bewijs van opzegging zijn de vele belletjes (telefoon record automatisch), mailtjes en facebook berichten die die kant zijn op gegaan.

Keer op keer weet Tele2 ook precies waar ik het over heb, dus ook in hun eigen systeem zullen de comments staan. Ik heb daar ook wat case nummers van.

Het gaat mij overigens niet direct over storneren, maar in ieder geval de eerst volgende betaling blokkeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Flight777 op 19-10-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Flight777 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:45:
Ja ik heb een ontvangstbewijs van de klacht, bewijs van opzegging zijn de vele belletjes (telefoon record automatisch), mailtjes en facebook berichten die die kant zijn op gegaan.

Keer op keer weet Tele2 ook precies waar ik het over heb, dus ook in hun eigen systeem zullen de comments staan. Ik heb daar ook wat case nummers van.

Het gaat mij overigens niet direct over storneren, maar in ieder geval de eerst volgende betaling blokkeren.
Bij belletjes is het lastig hard te maken waar die over gingen. Probeer na te gaan wanneer je voor het eerst hard kunt maken dat je hebt opgezegd, en wat op basis daarvan de opzegdatum is. Als je vanaf die datum storneert, kan je weinig gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Je hebt dus 3 maanden lang elke maand een extra abbo betaald, maar dit niet doorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:43

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Bedoel je dat jouw telefoon automatisch record of de telefoon bij tele2?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
Flight777 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:45:
De oneigenlijk afgeschreven incasso's direct storneren (later terugkrijgen kan ook weer een eindeloos verhaal worden). Opbellen, vragen naar een leidinggevende en niet in gesprek gaan met de persoon die je zelf aan de lijn krijgt.

Noteer de naam van de leidinggevende, leg uit dat de zaak duidelijk is (want gedocumenteerd en bevestiging) dat de incasso onterecht is en dat zij dat moedwillig laten plaatsvinden. Dat is voor een leek te definieren als diefstal. Zeggen dat je bij een volgende incasso naar de politie gaat en aangifte gaat doen van diefstal/oplichting (en dan ook bereid zijn dat echt te gaan doen).

Bovenstaande werkwijze klinkt hard en overtrokken, maar ik heb helaas moeten constateren dat bedrijven dan net even een stapje harder lopen om een probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pat911 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

De oneigenlijk afgeschreven incasso's direct storneren (later terugkrijgen kan ook weer een eindeloos verhaal worden). Opbellen, vragen naar een leidinggevende en niet in gesprek gaan met de persoon die je zelf aan de lijn krijgt.

Noteer de naam van de leidinggevende, leg uit dat de zaak duidelijk is (want gedocumenteerd en bevestiging) dat de incasso onterecht is en dat zij dat moedwillig laten plaatsvinden. Dat is voor een leek te definieren als diefstal. Zeggen dat je bij een volgende incasso naar de politie gaat en aangifte gaat doen van diefstal/oplichting (en dan ook bereid zijn dat echt te gaan doen).

Bovenstaande werkwijze klinkt hard en overtrokken, maar ik heb helaas moeten constateren dat bedrijven dan net even een stapje harder lopen om een probleem op te lossen.
Wat een onzin, alsof een callcentermedewerker jou wel ff gaat doorverbinden met een leidinggevende (die er is voor het personeel, niet voor de klanten). Als jij weigert om met die agent te spreken, dan verwacht ik dat die daarop de verbinding verbreekt omdat jij niet geholpen wilt worden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik zou Tele2 een aangetekende brief sturen met daarin een log van alle communicatie en casenummers en dat je het wel welletjes geweest vindt. Daarna dee automatische incasso sowieso stop zetten.
Waarschijnlijk gaan er dan vast wel een paar dingetjes aan het rollen.

Ik heb de "grap" om T-Mobile te noemen weggehaald en er een serieuze reactie van gemaakt.

[ Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 20-10-2016 14:09 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 10:43
St@m schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:32:
Ik zou Tele2 een aangetekende brief sturen met daarin een log van alle communicatie en casenummers en dat je het wel welletjes geweest vindt. Daarna dee automatische incasso sowieso stop zetten.
Waarschijnlijk gaan er dan vast wel een paar dingetjes aan het rollen.
Inderdaad storneren (wel Tele 2) Zeg dat zij jouw in gebreke stellen en dat je daarom een vergoeding wilt ontvangen.

Vervolgens vraag intern of je binnen een week kan worden teruggebeld door een 2e lijn. 1e lijns mensen zijn net robots en kunnen niks voor je betekenen behalve als doorgeefluik fungeren voor hun datasystemen.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met Telfort. Uiteindelijk kwam ik een traject dat ik elke week werd teruggebeld om te zien of alles opgelost was. €4,- korting gekregen op een contract van €24,- pm. Waarschijnlijk waren ze bang dat ik het contract anders ging ontbinden ;).

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 20-10-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Topic opgeruimd. Grappen over andere providers zijn hier niet de bedoeling.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Pat911 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Zeggen dat je bij een volgende incasso naar de politie gaat en aangifte gaat doen van diefstal/oplichting (en dan ook bereid zijn dat echt te gaan doen).
Dat is zonde van je tijd en belastinggeld, omdat er geen sprake is van diefstal of oplichting.
Bliksem B schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Zeg dat zij jouw in gebreke stellen en dat je daarom een vergoeding wilt ontvangen.
Hier is geen touw aan vast te knopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
FooLsKi schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:05:
[...]
Wat een onzin, alsof een callcentermedewerker jou wel ff gaat doorverbinden met een leidinggevende (die er is voor het personeel, niet voor de klanten). Als jij weigert om met die agent te spreken, dan verwacht ik dat die daarop de verbinding verbreekt omdat jij niet geholpen wilt worden.
Je kan op zijn minst verzoeken om door te worden geschakeld naar een hogere 'laag' omdat het bekende probleem maar niet wordt opgelost. Als een bedrijf hier niet in voorziet is daar intern iets grondig mis. Maar goed, dat is niet de discussie hier.

Ik weiger trouwens niet om met die agent te spreken, ik weiger zijn oplossing (die geen oplossing is) aan te nemen en verlang een oplossing van het probleem, wat die agent blijkbaar niet kan/mag. Dan mag ik als klant (die ik dan trouwens heel snel niet meer zou zijn) best vragen naar een hoger geplaatste in de organisatie die wel knopen kan doorhakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pat911 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:42:
[...]

Je kan op zijn minst verzoeken om door te worden geschakeld naar een hogere 'laag' omdat het bekende probleem maar niet wordt opgelost. Als een bedrijf hier niet in voorziet is daar intern iets grondig mis. Maar goed, dat is niet de discussie hier.

Ik weiger trouwens niet om met die agent te spreken, ik weiger zijn oplossing (die geen oplossing is) aan te nemen en verlang een oplossing van het probleem, wat die agent blijkbaar niet kan/mag. Dan mag ik als klant (die ik dan trouwens heel snel niet meer zou zijn) best vragen naar een hoger geplaatste in de organisatie die wel knopen kan doorhakken.
Bij de meeste callcenters is de 2e lijn alleen outbound (heb jarenlang klantenservice gedaan bij een aantal telco's). Wat vaak wel helpt is om een aangetekende brief te sturen naar de directie, dan wordt er van boven naar beneden geschopt ipv andersom.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flight777
Dank allemaal voor jullie suggesties, ik heb het e.e.a. op een rijtje gezet van mijn kant met de feiten. De accept giro die vandaag weer zou moeten worden afgeschreven is geblokkeerd en ik heb Tele2 laten weten dat ik niet akkoord ben met de factuur.
Pagina: 1