Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor werk en games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop begint het te begeven en ik heb al heel veel online en in winkels rondgekeken, maar nog steeds niet gevonden wat ik wil.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik vnl office 365 toepassingen en werk met online software.
Allemaal heel lichte toepassingen, maar helaas voor mij speel ik ook graag Sims 4, waardoor mijn wens voor een goede grafische kaart zwaarwegend is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met mijn selecties kom ik elke keer uit bij HP Pavilion en Lenovo Ideapad.
Als ik reviews lees hier zijn die alleen niet overwegend positief en dat houdt me tegen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik heb onderneming in financiële dienstverlening dus voor mij is een numeriek een harde eis. Dan zit je dus vast aan bepaalde laptops en vallen de dunnere laptops af. Juist die dunnere en lichte laptops hebben mijn voorkeur.

Ik sleep mijn laptop mee naar klanten en naar locaties waar ik college geef. Vandaar mijn wens voor een lichte laptop. Qua uiterlijk vind ik de HP Spectre en Lenovo Yoga mooi, maar helaas hebben die geen numeriek.

Ik sla nog steeds veel foto's op op mijn laptop dus geheugen is ook belangrijk.

Ik hou van snelheid en moderne technologie. Dus SSD moet er wel inzitten.

En het scherm wil ik het liefste mat. Dan kan ik het makkelijkste overal gaan zitten.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer euro 900-1500.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
In verhaal hierboven al beschreven, maar licht, dun en 15" (incl numeriek) hebben mijn voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik sta door mijn hele zoektocht redelijk open voor elke betrouwbare laptop.
Voorheen altijd Acer gehad, maar merk dat die snel warm worden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen in mijn voor mijn gevoel inmiddels hopeloze zoektocht.

Alle reacties

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Heb je al eens gekeken naar een Dell? of Asus?
Btw sims 4 kun je tegenwoordig makkelijk op een intergraded grafische kaart spelen

[ Voor 47% gewijzigd door coolbvrobin op 19-10-2016 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
coolbvrobin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:22:
Heb je al eens gekeken naar een Dell? of Asus?
Btw sims 4 kun je tegenwoordig makkelijk op een intergraded grafische kaart spelen
Dell wel naar gekeken nav tips hier op forum. Maar ben niet zo thuis in die geïntegreerde videokaarten en dan haak ik dus idd snel af.
Kan ook slecht vinden welke wel en niet voldoen.
Zie ze bijvoorbeeld ook bij de HP Probook.

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Hoe zwaar is een lichte laptop maximaal in jouw ogen? Gewicht is een vrij relatief iets.

Huawei P30

Verwijderd

Topicstarter
Een lichte laptop is wat mij betreft rond de 2 kg. Minder is niet reëel bij 15" denk ik. Maar minder zou wel fijn zijn.

• RobertVDN
Misschien dat zoiets wat voor je is pricewatch: Asus V502UX-DM183T

Je kunt het in principe zo gek maken als je zelf wilt. De link die ik hierboven zet is misschien al wel wat overpowered voor wat jij er mee wil doen.

Huawei P30

Verwijderd

Topicstarter
RobertVDN schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:28:
Misschien dat zoiets wat voor je is pricewatch: Asus V502UX-DM183T

Je kunt het in principe zo gek maken als je zelf wilt. De link die ik hierboven zet is misschien al wel wat overpowered voor wat jij er mee wil doen.
Ik ben eens gaan kijken naar dit model, bedankt voor je idee.
Deze had ik nog niet eerder gezien.
Jammer dat er maar 2 reviews staan, waarbij de SSD en fan als negatief worden bestempeld.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Naar dit model van dell kun je ook kijken.. ziet er wel goed uit voor de prijs

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5567-laptop

Of deze;

http://www.dell.com/nl/p/...ron-15-5578-2-in-1-laptop

Deze heeft alleen geen betere grafische kaart, maar voor sims 4 heb je die ook niet echt nodig. Zie bijvoorbeeld deze test:

YouTube: Intel HD 520 Gaming - The Sims 4 - Skylake i3-6100U, i5-6200U, i7-65...

Sims 4 is speelbaar met intel graphics..

Nvm; zie dat die tweede dell die ik aanbood geen numpad heeft..

[ Voor 19% gewijzigd door sjenk op 20-10-2016 21:02 ]

Verwijderd

Heb je al naar de nieuwe ProBook 450 G4 gekeken? Nieuwe Kaby Lake processor, prachtig uiterlijk en zeer goed voor wat je zoekt/voldoet aan al je eisen :)

Mat scherm/numeriek gedeelte/2KG en de iGPU van de nieuwe Kaby Lake processor is ruim voldoende voor o.a Sims 4.

http://www.laptopshop.nl/...Mj_4oSH6s8CFRWNGwod9yYKHw

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen naar de nieuwe opties kijken, bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Dé laptop zit er nog niet bij denk ik.
Intel HD graphics is voor sims 4 zonder expansions wellicht op medium specs te spelen, maar met expansions volgens mij niet meer.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Had gezien dat je op de UK versie van amazon heel goede game laptops kan bestellen maar weet niet zeker of dat met belasting is

Verwijderd

Topicstarter
Voyarch schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:20:
Had gezien dat je op de UK versie van amazon heel goede game laptops kan bestellen maar weet niet zeker of dat met belasting is
BTW kan ik sowieso niet zomaar terugvragen als t vanuit UK komt en een pure gamelaptop is ook niet mijn wens.

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 20:41

HetGezegde

Yes, you can!

En deze?

pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

i5-6300HQ / 8GB DDR4 RAM / GTX960M / dun / Full HD IPS mat scherm / verlicht keyboard / SSD en HDD

[ Voor 30% gewijzigd door HetGezegde op 24-10-2016 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
HetGezegde schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:29:
En deze?

pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

i5-6300HQ / 8GB DDR4 RAM / GTX960M / dun / Full HD IPS mat scherm / verlicht keyboard / SSD en HDD
Dat vind ik dus echt een hele goede qua specs...
Maar dat rode licht hè, nou ja de rode knoppen waardoor het rood licht lijkt...
Ik zit in de financiële dienstverlening en dit komt niet echt professioneel over. Helaas, anders had ik deze dus al besteld.

• RobertVDN
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Dat vind ik dus echt een hele goede qua specs...
Maar dat rode licht hè, nou ja de rode knoppen waardoor het rood licht lijkt...
Ik zit in de financiële dienstverlening en dit komt niet echt professioneel over. Helaas, anders had ik deze dus al besteld.
Deze komt redelijk overeen kwa specs (in ieder geval heeel ruim voldoende om sims te spelen) alleen ziet er wel normaal uit:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd

Huawei P30

Verwijderd

Topicstarter
RobertVDN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:15:
[...]

Deze komt redelijk overeen kwa specs (in ieder geval heeel ruim voldoende om sims te spelen) alleen ziet er wel normaal uit:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd
Klopt ja, deze vermeld ik ook al in mijn openingspost. Lees alleen overal dat die zoveel herrie maakt en warm wordt.. Of blijf je dat toch houden bij dit soort laptops?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mijn dell begint ook aardig te loeien bij zwaardere belasting.
Relatief zware hardware in een compacte behuizing met ditto ventilator betekend dat laatstgenoemde behoorlijk aan het werk mag om de gegereneerde warmte af te voeren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• RobertVDN
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:07:
[...]

Klopt ja, deze vermeld ik ook al in mijn openingspost. Lees alleen overal dat die zoveel herrie maakt en warm wordt.. Of blijf je dat toch houden bij dit soort laptops?
Je moet goed in gedachten houden dat mensen op tweakers overal extreem kritisch over zijn. Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel mee valt. Zeker als je bijna alleen maar licht werk doet op een laptop die heel veel power heeft.

Huawei P30

Verwijderd

Topicstarter
RobertVDN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

Je moet goed in gedachten houden dat mensen op tweakers overal extreem kritisch over zijn. Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel mee valt. Zeker als je bijna alleen maar licht werk doet op een laptop die heel veel power heeft.
Dat is waarschijnlijk heel erg waar.
Krijg ook wel idee dat een dunnere variant ook niet haalbaar is.

• Liang
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Misschien is dit wat voor je. Ik heb deze zelf ook op het oog hoewel ik nog twijfel want ik vind hem wat aan de dure kant. Een Dell XPS 15 met bijna dezelfde specs is met VIP korting toch weer iets goedkoper. Bij Asus krijg ik geen korting.

https://www.alternate.nl/...3&utm_source=tweakers.net

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
ik zag deze laast opkomen in Pricewatch pricewatch: Asus FX502VM-DM115T heeft een 1060 (1280 cores) i5 6300HQ en 16GB ddr4 alleen het nadeel is het heeft alleen een SSD en geen extra HDD opslag misschien iets voor jou TS?
Pagina: 1