Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Over 1 maandje gaan wij verhuizen. Natuurlijk hoort hier ook internet, tv en telefonie bij. Op dit moment is er in de nieuwe woning kabel aanwezig. Bij mijn zoektocht heb ik echt gekeken naar kwaliteit en snelheid (minimaal 100 mbit/s). Voor mij blijven dus al snel KPN of Ziggo over (ik hekel aan downtime).

Dus je zou zeggen abo afsluiten en klaar.

Echter zijn er drie zaken die spelen:
(i) Vanaf medio februari 2017 gaat glasvezel aangelegd worden (maar niet door een van de eerder genoemde partijen; en als je meewil, moet je minimaal een tweejarig contract afsluiten).
(ii) Wij gaan enkele maandjes op vakantie, dus een lopende lijn is nutteloos.
(iii) Stel we sluiten een abo af bij KPN of Ziggo, dan zitten we aan een jaarcontract vast. Het aanmelden voor glasvezel na de initiele inschrijving is een ENORM duur grapje (3-4k)... Dus eigenlijk moeten we meteen meeliften met de initiele inschrijving, echter willen we niet 2 lopende abonnementen hebben lopen. Tevens is het afsluiten van internet/tv/telefonie is ook nutteloos als je op vakantie bent. Beide gevallen zijn natuurlijk weggegooid geld.

Wij vragen ons dus concreet af: wat kunnen we het beste doen? Tips/ideeen zijn welkom,

Bedankt voor jullie reactie :)!

Edit:
We kunnen niet bij de huidige provider blijven, gezien deze geen zaken doet in de nieuwe regio waar wij gaan wonen.

[ Voor 11% gewijzigd door Squishie op 19-10-2016 11:38 ]

Beste antwoord (via Squishie op 19-10-2016 15:07)

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
op https://www.ziggo.nl/voorwaarden/

- Je sluit een abonnement bij Ziggo altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je abonnement maandelijks opzeggen.
- Soms geldt er een minimum looptijd. Dit is bijvoorbeeld als je gebruiktmaakt van een actie met korting.

Dus gewoon zorgen dat je abbo zonder korting krijgt. Toen ik ziggo nam, werd gevraagd/gemeld dat als die korting wou, dat ik dan 12 maanden er aan vast zat.
Geen idee hoe dit bij andere providers is

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je niet je bestaande verbinding mee laten verhuizen? Op het moment dat in de nieuwe woning kabel ligt én de provider hetzelfde is moet dat kunnen, zonder dat je weer een nieuw jaarcontract aangaat.

Tegen de tijd dat er dan glasvezel aangelegd is/wordt kun je eventueel overstappen.

Dat je je verbinding door moet betalen terwijl je op vakantie bent is het niet het probleem van de provider, eigenlijk alleen maar hun voordeel. Heb je ze al gebeld met de vraag of je verbinding een paar maandjes opgeschort kan worden om daarna weer verder te lopen? Je zult echt niet de enige zin die een paar maandjes op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
sypie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:32:
Kun je niet je bestaande verbinding mee laten verhuizen? Op het moment dat in de nieuwe woning kabel ligt én de provider hetzelfde is moet dat kunnen, zonder dat je weer een nieuw jaarcontract aangaat.

Tegen de tijd dat er dan glasvezel aangelegd is/wordt kun je eventueel overstappen.

Dat je je verbinding door moet betalen terwijl je op vakantie bent is het niet het probleem van de provider, eigenlijk alleen maar hun voordeel. Heb je ze al gebeld met de vraag of je verbinding een paar maandjes opgeschort kan worden om daarna weer verder te lopen? Je zult echt niet de enige zin die een paar maandjes op vakantie gaat.
Wij gaan geografisch toch wel meerdere kilometers verhuizen. De huidige provider (glasvezeltoko) doet geen zaken in de regio waar wij gaan wonen. Dus dit is geen optie. We zullen dus echt ergens als nieuwe klant moeten gaan aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:33
Verbinding opschorten is niet mogelijk volgens mij. Je zou even bij Ziggo kunnen informeren of je een maandcontract aan kan gaan als je afziet van alle kortingen. Of een zakelijk abonnement misschien, ik dacht dat deze ook maandelijks opzegbaar waren. Over een maand verhuist de verbinding gewoon mee naar je nieuwe woning. (Als je hem nu al zou aanvragen that is).

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 19-10-2016 11:38 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Jim423 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:36:
Verbinding opschorten is niet mogelijk volgens mij. Je zou even bij Ziggo kunnen informeren of je een maandcontract aan kan gaan als je afziet van alle kortingen. Of een zakelijk abonnement misschien, ik dacht dat deze ook maandelijks opzegbaar waren. Over een maand verhuist de verbinding gewoon mee naar je nieuwe woning.
Sorry voor eventuele onduidelijkheid. Op dit moment zitten we bij een andere provider, die we niet kunnen blijven behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:33
Dat snap ik maar je kunt Ziggo toch gewoon opbellen voor informatie in te winnen (ook al ben je nog geen klant)? Als zij je een maandcontract aan kunnen bieden (al dan niet zakelijk) kun je hem over 5 maanden opzeggen als de glaslijn is opgeleverd. Anders zou ik jaarcontract bij een DSL provider afsluiten, zo goedkoop mogelijk en volgend jaar november direct opzeggen. Dan alleen even geen 100+Mb/s tot februari :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 19-10-2016 11:42 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17

Roozzz

Plus ultra

(iii) Stel we sluiten een abo af bij KPN of Ziggo, dan zitten we aan een jaarcontract vast. Het aanmelden voor glasvezel na de initiele inschrijving is een ENORM duur grapje (3-4k)... Dus eigenlijk moeten we meteen meeliften met de initiele inschrijving, echter willen we niet 2 lopende abonnementen hebben lopen. Tevens is het afsluiten van internet/tv/telefonie is ook nutteloos als je op vakantie bent. Beide gevallen zijn natuurlijk weggegooid geld.
De aanname dat het enorm duur is in mijn ervaring (n=2) niet correct. Men wil simpelgezegd zeker zijn dat er voldoende vraag is voor de aanleg van glasvezel. Als deze aanwezig is dan zullen ze meteen glasvezel voor de hele wijk/straat leggen. Hier kan je dan probleemloos later op aansluiten. Kost niets meer dan een abo. Je zou eea kunnen checken bij de partij die glasvezel gaat leggen.

Ik zou zelf gewoon een abo bij Kpn/ziggo afsluiten en aan het eind van het jaar glasvezel aanvragen. Als je dat handig plant heb je even overlap zodat je zeker bent dat alles naar behoren werkt en niet tijdelijk zonder verbinding zit.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Squishie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:22:
[...]

Het aanmelden voor glasvezel na de initiele inschrijving is een ENORM duur grapje (3-4k)... Dus eigenlijk moeten we meteen meeliften met de initiele inschrijving
Leuke chantage... is überhaupt zeker dat genoeg inschrijvingen gehaald gaan worden om "vanaf medio februari 2017" de aanleg te starten. Dit klinkt namelijk alsof ze nogal desperaat zijn.

Sowieso, "vanaf medio februari 2017" zegt nog weinig over exact wanneer jullie aan de beurt gaan zijn. Kan zomaar langer dan contractduur van de abo die je in tussentijd aangaat duren.

Ik zou iemand eens laten kijken naar exact waar je voor tekent bij zo'n voorinschrijving en hoe het zit met lopende contracten bij andere providers. Kan goed zijn dat de soep helemaal niet zo heet gegeten wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Als ze glasvezel aan gaan leggen heb je de optie om het wel/niet in je huis aan te laten leggen .. of je het wel/niet gebruikt is niet relevant.. ik zie geen reden om het niet te doen..

hier in mijn woonplaats zijn denk ik 95% van de huizen voorzien van glasvezel .. 5% maakt maar gebruik van de CAI(w) / CIF aansluiting als echte provider. terwijl de 90% gewoon nog coax/adsl aansluiting benut.

Tja Ziggo of ADSL ik kies dan wel een jaar ADSL, want het is maar de vraag waar ze de "glas" kabel je huis in duwen .. dan moet je daarnaartoe kabels trekken voor netwerk/internet .. + de tijd die je (nieuwe)provider nodig heeft om je op glas aan te sluiten..

Je kan bij de toekomstig glas aanbieder eens vragen of ze een tussentijdse oplossing hebben, echter je hebt meer aan je hoofd bij een verhuizing. Dit ga ik op mijn gemak rustig voorbereiden voordat ik overga op glas ..

Ik zie persoonlijk niet de noodzaak voor glasvezel .. adsl/coax en bij gebrek eventueel mobiel internet/wifi van de buren ..

* vso stoort zich eerder aan geen internet, traag internet is zelden nog een issue. dan maar niet 4k beeld streamen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je via kabel op je nieuwe locatie de gewenste snelheid kan halen, waarom daar niet gewoon 1 jaar in zee mee gaan en glasvezel eerst afwachten? Aanleg =! Beschikbaar, het is ook van de zotte dat het na inschrijving opeens 3-4k kost voor de aanleg, gaan ze selectief aanleggen, dit huisje wel, deze niet, deze wel? Buiten de mogelijke kinderziekte eerste maanden.

Kabel/dsl weet je wat je hebt glasvezel is afwachten. In gouda is er zeer beperkt glasvezel beschikbaar, ironisch is dat enkel internet, tv moet alsnog via de kabel. Leuk dat je sync 100 hebt, maar heb je je upload zo hard nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2016 12:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

dion_b schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Leuke chantage... is überhaupt zeker dat genoeg inschrijvingen gehaald gaan worden om "vanaf medio februari 2017" de aanleg te starten. Dit klinkt namelijk alsof ze nogal desperaat zijn.

Sowieso, "vanaf medio februari 2017" zegt nog weinig over exact wanneer jullie aan de beurt gaan zijn. Kan zomaar langer dan contractduur van de abo die je in tussentijd aangaat duren.

Ik zou iemand eens laten kijken naar exact waar je voor tekent bij zo'n voorinschrijving en hoe het zit met lopende contracten bij andere providers. Kan goed zijn dat de soep helemaal niet zo heet gegeten wordt.
nee joh .. het werkt als volgt:

Bedrijf x krijgt subsidie voor elk huis wat aangesloten word, de provider die het aan laat leggen krijgt
"alleenrecht" om de kosten te dekken. en na x aantal jaar moet deze open gesteld worden. .

Ben je nu zo onverstandig om het niet aan te laten sluiten, en wil je dit achteraf dan zijn de volgende kosten relevant
- vanaf het station een extra glaskabel blazen naar een "koppel" punt in de wijk ..
- vanaf het koppelpunt een eigen "buis" naar je huis ..
- graaf/boor werkzaamheden om de glasvezel(s) in je huis te krijgen
- kabels "lassen"
- doormeten en eventueel opnieuw lassen van connectors
vergeet niet de vergunningen en ander geneuzel ..
Dit begint makkelijk vanaf de 2k tot 3k en kan makkelijk meerdere duizenden kosten .. 8) o en de glaskabel zelf is niet eens het duurste .. zeg 10,- de meter .. voor 4 a 8 aders

Wat er gebeurt bij bedrijven is dat als bv 12 paar gevraagd word 24,36 of zelfs 48 paar de grond in .. de ongebruikte kabels word "dark fiber" genoemd. deze dark fiber is vele malen goedkoper dan extra buis neerleggen :) je begrijp dat dit winst is voor later :)

De inschrijving is niks anders dan animo meting, dit doen ze wellicht bij de wat minder bevolkte gebieden..

gas/water/stroom/cai/kpn(telefoon)/glas/riool en andere aansluitingen .. altijd aan laten sluiten of jij de dienst af neemt is een heel ander verhaal :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 22:37
https://www.robinmobile.nl/producten

Misschien thuis 4g gebruiken voor een paar maanden? Maandcontract en onbeperkt data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Jim423 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:41:
Dat snap ik maar je kunt Ziggo toch gewoon opbellen voor informatie in te winnen (ook al ben je nog geen klant)? Als zij je een maandcontract aan kunnen bieden (al dan niet zakelijk) kun je hem over 5 maanden opzeggen als de glaslijn is opgeleverd. Anders zou ik jaarcontract bij een DSL provider afsluiten, zo goedkoop mogelijk en volgend jaar november direct opzeggen. Dan alleen even geen 100+Mb/s tot februari :)
Ik zal straks eens bellen, kijken wat ze bieden :). Kom er later vandaag nog op terug.
Roozzz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

De aanname dat het enorm duur is in mijn ervaring (n=2) niet correct. Men wil simpelgezegd zeker zijn dat er voldoende vraag is voor de aanleg van glasvezel. Als deze aanwezig is dan zullen ze meteen glasvezel voor de hele wijk/straat leggen. Hier kan je dan probleemloos later op aansluiten. Kost niets meer dan een abo. Je zou eea kunnen checken bij de partij die glasvezel gaat leggen.

Ik zou zelf gewoon een abo bij Kpn/ziggo afsluiten en aan het eind van het jaar glasvezel aanvragen. Als je dat handig plant heb je even overlap zodat je zeker bent dat alles naar behoren werkt en niet tijdelijk zonder verbinding zit.
Zojuist de voorwaarden doorgelezen. Er komen inderdaad kosten bij als je niet meteen aan laat sluiten, zoals noline beschrijft.
En ik wil sowieso overstappen naar glasvezel. Bij de huidige lokale toko heb ik misschien in 10 jaar maar een paar uur downtime gehad.
vso schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

nee joh .. het werkt als volgt:

Bedrijf x krijgt subsidie voor elk huis wat aangesloten word, de provider die het aan laat leggen krijgt
"alleenrecht" om de kosten te dekken. en na x aantal jaar moet deze open gesteld worden. .

Ben je nu zo onverstandig om het niet aan te laten sluiten, en wil je dit achteraf dan zijn de volgende kosten relevant
- vanaf het station een extra glaskabel blazen naar een "koppel" punt in de wijk ..
- vanaf het koppelpunt een eigen "buis" naar je huis ..
- graaf/boor werkzaamheden om de glasvezel(s) in je huis te krijgen
- kabels "lassen"
- doormeten en eventueel opnieuw lassen van connectors
vergeet niet de vergunningen en ander geneuzel ..
Dit begint makkelijk vanaf de 2k tot 3k en kan makkelijk meerdere duizenden kosten .. 8) o en de glaskabel zelf is niet eens het duurste .. zeg 10,- de meter .. voor 4 a 8 aders

Wat er gebeurt bij bedrijven is dat als bv 12 paar gevraagd word 24,36 of zelfs 48 paar de grond in .. de ongebruikte kabels word "dark fiber" genoemd. deze dark fiber is vele malen goedkoper dan extra buis neerleggen :) je begrijp dat dit winst is voor later :)

De inschrijving is niks anders dan animo meting, dit doen ze wellicht bij de wat minder bevolkte gebieden..

gas/water/stroom/cai/kpn(telefoon)/glas/riool en andere aansluitingen .. altijd aan laten sluiten of jij de dienst af neemt is een heel ander verhaal :)
dit is inderdaad precies het geval :).

[ Voor 34% gewijzigd door Squishie op 19-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
op https://www.ziggo.nl/voorwaarden/

- Je sluit een abonnement bij Ziggo altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je abonnement maandelijks opzeggen.
- Soms geldt er een minimum looptijd. Dit is bijvoorbeeld als je gebruiktmaakt van een actie met korting.

Dus gewoon zorgen dat je abbo zonder korting krijgt. Toen ik ziggo nam, werd gevraagd/gemeld dat als die korting wou, dat ik dan 12 maanden er aan vast zat.
Geen idee hoe dit bij andere providers is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie en alle tips!

Hier kan ik mee vooruit :)!
Pagina: 1