Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Huawei heeft in China de Honor 6X aangekondigd. De 5,5"-smartphone verschijnt in uitvoeringen met 3GB of 4GB ram en 32GB of 64GB opslagruimte. Hij beschikt over twee camera's, waarmee een scherptediepte-effect gesimuleerd kan worden.

De Huawei 6X is voorzien van een Hisilicon Kirin 655-soc die bestaat uit acht Cortex-A53-cores, waarvan er vier op 2,1GHz draaien en vier op 1,7GHz. De gpu is een Mali T830-MP2. Het toestel beschikt naast een simkaartslot over een slot waarin een micro-sd-kaart of een tweede simkaart past. Verder heeft hij een aluminium behuizing, een 5,5"-1080p-scherm en een vingerafdrukscanner. Op de telefoon draait Android 6.0 met versie 4.1 van de Huawei EMUI-skin eroverheen.

Aan de achterkant heeft het toestel twee camera's. De primaire camera heeft een twaalfmegapixelresolutie en de secundaire beschikt over een tweemegapixelsensor. De secundaire camera dient volgens FoneArena als hulp om een scherptediepte-effect te creëren, waarbij de achtergrond van de foto wazig wordt gemaakt.

Er komen drie uitvoeringen van de telefoon beschikbaar. De eerste versie heeft 3GB ram en 32GB opslagcapaciteit, de tweede 4GB en 32GB en de duurste variant heeft 4GB en 64GB. Huawei maakt de Honor 6X in de kleuren goud, zilver grijs, roségoud en blauw.

De telefoon moet de Honor 5X opvolgen, die sinds februari in de Benelux verkrijgbaar is. De 6X is in China beschikbaar vanaf 999 yuan voor het basismodel, dezelfde prijs als de Honor 5X kreeg toen die daar eind oktober vorig jaar uitkwam. Honor-smartphones verschijnen geregeld enkele maanden na de release in China ook in de Benelux. Of dat ook voor de Honor 6X zal gelden en tegen welke prijs dat zal zijn, is nog niet bekend. Voorganger Honor 5X kwam hier uit voor 225 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinEMUI
CPUHisilicon Kirin 655
GPUMali T830-MP2
RAM3 / 4 GB
ROM32 / 64GB (uitbreidbaar met microSD)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, Wifi 2,4Ghz 802.11b/g/n
Aansluitingenmicro-USB2.0, 3,5mm audio aansluiting, Dual-sim
SensorenVingerafdrukscanner, Bewegingssensor, Lichtsensor
SimkaartDual Nano-Sim (gedeeld met microSD)
Scherm5,5" full-HD-scherm
Front Camera8MP
Backcamera Camera12MP + 2MP
Accu3340mAh (niet verwisselbaar)
Kleurgoud, zilver, grijs, roségoud en blauw
Afmetingen150.9 x 72.6 x 8.2 mm
Gewicht162 g
Prijs999 yuan (135 euro)
Release DatumOnbekend
BijzonderhedenDual Sim, Twee back camera's voor scherpte-diepte effect
AccessoiresOnbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.019-10-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zie dat de 6X vanaf morgen te koop is, ben benieuwd. Was op zoek naar een telefoon voor m'n dochter en had een Wileyfox op het oog maar dit is ook een erg leuk toestel in die prijsklasse. Ben wel benieuwd naar de reviews :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Ik ben best ook wel benieuwd. Moet echt eens mijn niet meer rinkelende nexus 4 vervangen, maar het is moeilijk afscheid nemen. En doordat ik niet goed weet wat ik wil, kijk ik naar vele verschillende smartphones. Samsung S7 voor de camera, Oneplus 3t voor de stock-like ervaring en nu deze Honor 6x voor de prijs.

Laat de ervaringen maar komen, ben vooral benieuwd naar camera en dan in een latere fase of er iets aan de skin gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Android Authority heeft in ieder geval al een review online staan. Accuduur is niet mis, de telefoon werkt vlotjes en de camera wist mij best wel te verbazen en dan vooral de lowlight performances.. Voor de prijs lijkt het een serieuze kandidaat te zijn. :)

Android Authority: Honor 6X review
Marsmillo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:01:
Laat de ervaringen maar komen, ben vooral benieuwd naar camera en dan in een latere fase of er iets aan de skin gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Marsmillo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:01:
Ik ben best ook wel benieuwd. Moet echt eens mijn niet meer rinkelende nexus 4 vervangen, maar het is moeilijk afscheid nemen. En doordat ik niet goed weet wat ik wil, kijk ik naar vele verschillende smartphones. Samsung S7 voor de camera, Oneplus 3t voor de stock-like ervaring en nu deze Honor 6x voor de prijs.

Van die 3 zou ik de OP3T nemen als het budget het toelaat (zijn uiteraard ook wel verschillende toestellen qua prijs en hardware).
Ik ben wat huiverig voor de Honor 6X ivm met de software update geschiedenis van het bedrijf.
Dan heb ik meer vertrouwen in OnePlus (ook zelf eenvoudig te rooten en nieuwe software flashen mocht je dat willen) en Wileyfox (ook een vrijwel stock Android en deze worden ook goed ).

Ik ben bang dat dit een prima hardware toestel wordt met een zeer matige software ondersteuning (sowieso, een nieuw toestel hier introduceren in 2017 met Android 6.x..... :'))

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Ik ben bang dat dit een prima hardware toestel wordt met een zeer matige software ondersteuning (sowieso, een nieuw toestel hier introduceren in 2017 met Android 6.x..... :'))
Huawei heeft volgensmij laatst een statement gemaakt door te zeggen dat ze minimaal 2 jaar blijven updaten. Of dit ook echt gebeurd is natuurlijk een tweede, maar het stemt in ieder geval enigszins hoopvol.

Ik snap niet dat ze dit toestel niet eerder in europa verkochten. Ding is al maanden verkrijgbaar in het verre oosten, ze hadden makkelijk de kerstperiode mee kunnen pakken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk toestel wel. Vandaag trouwens 10% korting via hun eigen shop, alleen voor de snelle beslissers dus!
janvanduschoten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:03:
sowieso, een nieuw toestel hier introduceren in 2017 met Android 6.x..... :')
Je wilt? Android 7.0 Nougat? Begrijp ik, maar dat zijn maar weinig devices tot nu toe. Update komt in Q2.

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 04-01-2017 16:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Danny.G schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:29:
Android Authority heeft in ieder geval al een review online staan. Accuduur is niet mis, de telefoon werkt vlotjes en de camera wist mij best wel te verbazen en dan vooral de lowlight performances.. Voor de prijs lijkt het een serieuze kandidaat te zijn. :)

Android Authority: Honor 6X review
Ja, inderdaad. Vooral door de prijs kwam hij op mijn lijstje terecht.

Batterij lijkt mij ook in orde te zijn dus dat is een pluspunt en als het klopt dat de camera ook oké is, dan ben ik echt wel benieuwd. Maar lees op sommige specsheets weinig tot niets over GPS ontvangst zonder AGPS. Ik noem mezelf niet zozeer een power user omdat ik weinig games speel op mijn telefoon, maar hou wel van de functionele zaken zoals goede batterij duur, goed ontvangst, goede navigatie (ook / vooral als er geen dataverbinding is). Camera is handig, omdat je gsm meestal bij je hebt, als hij zo goed is dat ik geen compact meer moet meenemen dan is dat ook een plus, zoniet, dan mag de prijs niet te hoop oplopen dat ik geld over heb om een compact te kunnen kopen.

Tot nu toe, buiten het GPS deel, lijkt de Honor 6X veel boxen die ik belangrijk aan te vinken. Maar de software en skin spelen nu nog een grote rol. Zal komen van een Nexus telefoon, ben de Nexus ervaring wel gewoon (heb nooit anders geweten). Lees weinig goed over de skin die deze honor heeft, misschien dat een andere launcher veel oplost?

Ik wacht de ervaringen van mensen af.
janvanduschoten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:03:
Van die 3 zou ik de OP3T nemen als het budget het toelaat (zijn uiteraard ook wel verschillende toestellen qua prijs en hardware).
Ik ben wat huiverig voor de Honor 6X ivm met de software update geschiedenis van het bedrijf.
Dan heb ik meer vertrouwen in OnePlus (ook zelf eenvoudig te rooten en nieuwe software flashen mocht je dat willen) en Wileyfox (ook een vrijwel stock Android en deze worden ook goed ).

De 3T staat niet voor niets in mijn lijstje. Eindelijk is keuze bijna gemaakt voor de 3T maar ik lees op XDA zoveel slechts over de camera van de 3 en de 3T dat het me toch wat afschrikt. Vraag me af of de Honor
6X dan een betere camera heeft (waarschijnlijk niet, maar ik wacht af).

Ik weet dat het zeer verschillende toestellen zijn. Zoals ik al zei, de SS7(al dan niet edge) staat er tussen voor de camera pluspunten, prijs is hier wel nog een minpunt, maar als het een campact camera kan vervangen, is het misschien wel nog het overwegen waard. Nog een nadeel is de software / skin.

De OP3T staat ook heel hoog in mijn lijstje en zou ik eindelijk al gekocht moeten hebben. Krachtig, batterij goed, software en skin hoor ik veel goeie zaken over (zelfs sommige positiever dan de nexus ervaring) e.d. Enkel lees ik wel heel heel negatieve zaken op XDA over de camera van de OP3 en OP3T (zijn zelfde rear camera). Pijs valt mee, kan. Maar vrees ervoor dat een goede compact camera nog altijd nodig is en dan begint het wat te wringen in het totaal kostenplaatje.

Benieuwd naar de OP3T camera vs de Honor 6X
Nu, ik kom van een Nexus 4 é. Camera daarin stelt ook niet veel voor, maar op alle andere punten deed hij het uitstekend (batterij was ook minder, maar minst wat tweaks kom ik toch de dag nog goed door).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zit sterk te overwegen de Honor 6X te kopen dus ik volg dit topic even. In Nederland op het moment alleen bij Belsimpel te bestellen?

EDIT: Inmiddels hier: https://www.vmall.eu/nl/ besteld en als het goed is vrijdag in huis. Kost incl. verzending 224euro.

XDA forums: https://forum.xda-developers.com/honor-6x

[ Voor 40% gewijzigd door Homeland op 04-01-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
zit te twijfelen om deze te gaan kopen. ZIt wel op een iphone 6S nu maar was altijd meer van de android. Groter scherm. Meer google erin. alleen ben ik bang dat ik een hele grote stap terug doe met de snelheid enz. Meeste dat ik gebruik is whatsapp/facebook/insta/snap/youtube/mail/bellen/nieuws app.
Iemand die mij een onderbouwde mening kan geven?

Zelf denk ik dat het toch wel meevalt omdat de meeste apps gewoon goed draaien onder android en dat de IOS app superioriteit een beetje over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:49:
Meeste dat ik gebruik is whatsapp/facebook/insta/snap/youtube/mail/bellen/nieuws app.
Dat kan makkelijk op een toestel met zulke specificaties en de schil lijkt ook wat op iOS.
Als je echt op zoek bent naar een toestel met 5,5 inch scherm is dit gewoon een prima device hoor.
Als iets kleiner ook prima is, zou ik persoonlijk gaan voor een Wileyfox Swift 2X ofzo, vanwege de software.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
niekvandermeer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:44:

EDIT: Inmiddels hier: https://www.vmall.eu/nl/ besteld en als het goed is vrijdag in huis. Kost incl. verzending 224euro.
Is dat een betrouwbaar adres? Hij is intussen wel €20 duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
HAMMAR schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Is dat een betrouwbaar adres? Hij is intussen wel €20 duurder....
Hij is vandaag met DHL verzonden (2, ook een voor mn vriendin gehaald) Volgens mij is het onderdeel van Expansys. Tot nu toe komt het betrouwbaar over, ik had ook even de klantenservice gemaild met een vraag en kreeg erg snel een reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
niekvandermeer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Hij is vandaag met DHL verzonden (2, ook een voor mn vriendin gehaald) Volgens mij is het onderdeel van Expansys. Tot nu toe komt het betrouwbaar over, ik had ook even de klantenservice gemaild met een vraag en kreeg erg snel een reactie terug.
Jouw prijs was een typefoutje dus? ben trouwens benieuwd naar de prijs van de 4Gb/64Gb uitvoering!

[ Voor 7% gewijzigd door HAMMAR op 05-01-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
HAMMAR schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Jouw prijs was een typefoutje dus? ben trouwens benieuwd naar de prijs van de 4Gb/64Gb uitvoering!
Als je hem toevoegt aan de winkelwagen, en dan op die pagina kan je de korting toevoegen, dat werkt volgens mij vandaag ook nog (en dus ook op meer dan 1 telefoon).

Volgens mij komt de 4GB/64GB niet buiten China uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Oeps.....nu Sold Out, jij hebt mazzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HAMMAR schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:02:
Jouw prijs was een typefoutje dus?
Was 10% kortingsactie voor de snelle bestellers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
Heel interessant toestel, ga het in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vanavond de telefoon ontvangen, bevalt me uitstekend! Vrijwel meteen Google Now Launcher erop gezet en dan is het min of meer een Google telefoon. Sommige standaard apps kan je verwijderen, enkele kan je dan nog disablen en dan blijven er een paar over die niet echt storend zijn.

Telefoon voelt waanzinnig snel (bijv. Pokemon Go laad een stuk sneller dan mijn vorige telefoon), multi tasken werkt ook top, finger-scanner is erg handig en de camera is ook goed. Zitten hoop beauty opties op de camera die wel belachelijk zijn :-D (make up opties, wimpers, gezicht smaller, gezicht bleker, grotere ogen etc, dit stel je 1x in en dan past hij dit op elke selfie toe....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
niekvandermeer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:04:
Vanavond de telefoon ontvangen, bevalt me uitstekend! Vrijwel meteen Google Now Launcher erop gezet en dan is het min of meer een Google telefoon. Sommige standaard apps kan je verwijderen, enkele kan je dan nog disablen en dan blijven er een paar over die niet echt storend zijn.

Telefoon voelt waanzinnig snel (bijv. Pokemon Go laad een stuk sneller dan mijn vorige telefoon), multi tasken werkt ook top, finger-scanner is erg handig en de camera is ook goed. Zitten hoop beauty opties op de camera die wel belachelijk zijn :-D (make up opties, wimpers, gezicht smaller, gezicht bleker, grotere ogen etc, dit stel je 1x in en dan past hij dit op elke selfie toe....)
Kan je het eens wat uitgebreider over de camera hebben, kwaliteit dan? En vertel eens iets over de GPS. Zit er nu een GPS ontvanger in of is het enkel via aGPS dat hij een fix kan krijgen / houden. Dat laatste kan je bvb testen door even je data uit te schakelen en in een kaart app (of pokemon) een fix te zoeken en even rond te wandelen om te zien of de positiebepaling correct blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Marsmillo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Kan je het eens wat uitgebreider over de camera hebben, kwaliteit dan? En vertel eens iets over de GPS. Zit er nu een GPS ontvanger in of is het enkel via aGPS dat hij een fix kan krijgen / houden. Dat laatste kan je bvb testen door even je data uit te schakelen en in een kaart app (of pokemon) een fix te zoeken en even rond te wandelen om te zien of de positiebepaling correct blijft.
GPS zal ik maandag, of mogelijk morgen kunnen testen, zit vandaag de hele dag binnen.

Hier een Imgur album met wat snelle test foto's. van onder andere de HDR mode en de camera op f0.95
http://imgur.com/a/i9Rsq

Voorbeeld van f0.95
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yvJkFcX.jpg

Overigens is de FM radio wel aanwezig, dit kwam ik verder nergens tegen online maar die zit er dus in, en werkt ook. Het combineren van intern en extern geheugen is niet mogelijk, dit kan bij stock-android wel maar hier dus helaas niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Homeland op 07-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vandaag de eerste dag met "normaal" gebruik, had met mijn vorige telefoon (BQ A4.5) aan het eind van de dag als ik thuis kwam zo'n 30 tot 35% batterij over, vandaag met de Honor 6X 77%!

Al met al enorm tevreden met de batterijduur en de telefoon, heeft me nog geen enkele keer in de steek gelaten qua crashes, of vertragingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Tevens aangekondigd door Huawei, de P8 lite 2017.

Afbeeldingslocatie: https://www.notebookcheck.com/fileadmin/_processed_/csm_P8Lite_2017_Black_front_3172253311.jpg

Nagenoeg dezelfde specs als de Honor 6X. Ook beschikbaar vanaf €249.

De verschillen die ik zo op het eerste oog zie:

Honor 6XHuawei P8 lite 2017
5.5 inch5.2 inch
Android 6.0 met EMUI 4.1Android 7.0 met EMUI 5.0
Dual 12MP + 2MP camera12MP camera
3340 mAh3000 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
niekvandermeer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:04:

Vraagje mbt. Pokémon Go: hoe is de stabiliteit van de GPS ? Op mijn huidige (inmiddels ruim 3 jaar oude Nexus 5) is de GPS best wel instabiel en heb ik best wel last van GPS-drift. Leuk voor eieren uitbroeden terwijl je op één plek zit, maar niet leuk als je een Gym wilt aanvallen of trainen en je tijdens de battle buiten bereik van de Gym drift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Vraagje mbt. Pokémon Go: hoe is de stabiliteit van de GPS ? Op mijn huidige (inmiddels ruim 3 jaar oude Nexus 5) is de GPS best wel instabiel en heb ik best wel last van GPS-drift. Leuk voor eieren uitbroeden terwijl je op één plek zit, maar niet leuk als je een Gym wilt aanvallen of trainen en je tijdens de battle buiten bereik van de Gym drift!
Ik heb vrij weinig Pokemon Go gespeeld maar tot nu toe geen (erge) last gehad van GPS-drift. Hij blijft vrij stabiel al zijn mijn ervaringen tot nu toe dus wel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Montsubai schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:21:
Tevens aangekondigd door Huawei, de P8 lite 2017.

[afbeelding]

Nagenoeg dezelfde specs als de Honor 6X. Ook beschikbaar vanaf €249.

De verschillen die ik zo op het eerste oog zie:

Honor 6XHuawei P8 lite 2017
5.5 inch5.2 inch
Android 6.0 met EMUI 4.1Android 7.0 met EMUI 5.0
Dual 12MP + 2MP camera12MP camera
3340 mAh3000 mAh
Grootste verschil naast iets kleiner scherm en accu is dat de 6X 32GB geheugen heeft en de P8 Lite (2017) 16GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
Zit er over te denken om de 6x te halen maar heeft hij ook NFC?
Ik kwam tegenstijdige berichtgeving tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
The-End587 schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:16:
Zit er over te denken om de 6x te halen maar heeft hij ook NFC?
Ik kwam tegenstijdige berichtgeving tegen.
Dat heeft hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 07:21
Ik heb net de Honor 6X 4G BLN TL01 besteld voor 181 euro maar weet iemand hier wat het verschil is met de Honor 6X 4G BLN L24 (Global version) die een paar tientjes duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeus
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-01-2024
Waar heb je deze zo goedkoop gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vandaag mijn Honor 6X naar Dnyafix gestuurd voor reparatie, op het scherm was een rare vlek gekomen, geel aan de randen, paars blauwig in het midden, ga er vanuit dat het onder de garantie valt.

Overigens kent de website van Dr. Mobile de 6x nog niet, gaf de Huawei website aan dat ik geen garantie heb met mijn Imei en was de technische helpdesk van Huawei erg teleurstellend en amateuristisch. Maar nu menig email en telefoontje moet het nu goed komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootjes
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-05 00:37
Weet iemand of de europese versie een hardware gyroscoop heeft of een "emulated gyroscope"?
En werkt deze goed voor VR?

Volgens het internet hangen NFC & gyroscope af van of het een model voor de aziatische, amerikaanse of europese markt is.

Een emulated gyroscope bepaald met de accelerometer en magnetometer(kompas) wat het noorden en beneden is: hiermee kunnen dus de hoeken en hoekveranderingen in tijd uitgerekend worden, die dan als 'gyro sensor waarden' in de telefoon gezet kunnen worden. Deze drift niet, maar deze kan in de war worden gebracht door magneten. Een gyroscoop is beter in snelle bewegingen en verstorende magnetische velden (en een leuke sensor) maar de hoekmeting drift weg (tenzij langzaam gecompenseerd door die andere twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Nadat enkele maanden geleden mijn Honor 6X is gerepareerd (nieuw scherm) heb ik nu precies hetzelfde probleem, een geel/oranje/blauwige vlek rechtsboven op het scherm. Zodra ik terug van vakantie ben maar weer contact opnemen, met voorkeur voor een compleet nieuwe telefoon want weer een nieuw scherm gaat het probleem denk ik niet oplossen.

Kan de telefoon dus ook niet meer aanraden, hij werkt fijn maar 2x hetzelfde probleem valt me flink tegen.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Honor 6X] Levertijd & Prijzen
- Rooten & custom ROM's: [Honor 6X] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Honor 6X] Het grote Accessoires topic