Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke is de beste keus ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Nadat ik hier zo goed ben geholpen en ik inmiddels ook een desktop pc naar aanleiding van de adviezen hier gekocht heb, dacht ik laat ik ook voor mijn vriendin maar eens om advies vragen.

Mijn vriendin wil een nieuwe laptop. Die ze nu heeft is 7jaar oud en begint toch wel heel langzaam enz aan te voelen. Daarom is ze op zoek naar een nieuwe.

Ze gaat er het volgende vooral mee doen: skype , email, surfen, filmpjes kijken af en toe foto's bekijken.
Hij wordt verder niet voor haar werk gebruikt daar heeft ze nog een gewone oude pctje voor. Dus geen Office enz.

Haar oog was gevallen op de volgende 2 laptops:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook R558UA-DM485T€ 700,59€ 700,59
1Lenovo IdeaPad 510S-14ISK 80TK0063MH€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,59

Denk dat ze op zich wel vergelijkbaar zijn qua , alleen heeft de Asus 6gb geheugen ipv 8gb bij de Lenovo en heeft de Lenovo een IPS scherm en de Asus niet. En natuurlijk is de Lenovo een inch kleiner en daardoor een halve kilo wat kan schelen voor op schoot of op bed.

* Welke zouden jullie haar adviseren en waarom?
* Is Asus beter dan Lenovo of andersom? ( levensduur, gebruikte materialen enz )
* IPS heeft vaak mooier kleuren, maar is het daarom ook gelijk beter dan het scherm in de Asus ?

Ik zelf had voor haar deze uitgezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK006GMH)€ 567,47€ 567,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 567,47

Deze heeft maar een i3 en ook maar 128gd ssd. Scheelt ruim 100 euro.

* Hoeveel ruimte heb je eigenlijk beschikbaar als je een 128gb ssd neemt? Volgens mij gaat er eerst x aantal GB af voor de recovery partitie van Windows dan nog een dikke 30gb voor windows 10. Office hoeft ze niet te hebben dus dat scheelt weer. En volgens mij moet je ook nog 10% niet gebruiken van de ssd ivm de snelheid en levensduur. Maar ik hoor er verschillende verhalen over. De ene zeg dat je 90 gb over houdt een anders zegt rond de 65 Gb

Kon niet echt een tegenhanger vinden voor de Lenovo van 599,- van het merk Asus.

Alvast bedankt voor reacties en adviezen

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Hoi,
Voor het gebruik wat je aangeeft is de pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK006GMH) prima voor haar werk. Je hebt voor dat geld een mooie 6e generatie i3 wat prima is voor dat werk. Van de SSD van 120 GB gaat ong. 20GB af voor Windows 10. verder nog wat standaard programma's dus laat maar zeggen dat je ong 95GB over houd. En inderdaad wat je al zegt, bij een SSD zou ik altijd ong 10% niet gebruiken, dan blijft hij zijn snelheid behouden ( Natuurlijk word hij wel iets langzamer )

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Lastig om te zeggen. Toetsenbord is best wel een essentieel onderdeel van een laptop. Ik krijg de indruk aan de hand van de reviews dat het toetsenbord van die Asus beter zal zijn, dan die van de Lenovo. Wat betreft de rest:

Merk: Asus / Lenovo
802.11 AC: geen / wel
5 Ghz WiFi: niet / wel
Verlicht tobo: niet / wel
Formaat: 14" / 15,6"
RAM: 6 GB (uitbreidbaar naar 12) / 8 GB (niet uitbreidbaar)
LCD type: TN / IPS
LCD afwerking: mat / glanzend
SSD: 256 GB / 128 GB

Het komt erop neer aan welke specificaties je zelf (je vriendin) de meeste waarde aan hecht; beide modellen hebben best grote handicaps.

Je kan ook nog voor deze gaan: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0088MH

802.11 AC
Verlicht tobo
15,6"
RAM 8 GB
IPS (mat)
256GB
et cetera...

En voor wat het waard is: Lenovo heeft een geschiedenis van het meeleveren met niet verwijderbare malware (in BIOS ingebakken), maar ben niet op de hoogte van de huidige stand van zaken.

Maar vergeet niet dat Kaby Lake om de hoek is (eerste laptop met U serie Kaby Lake is al op de markt). Of dat je het wachten waard vind laat ik aan jou over. ;)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Je kan ook naar deze laptop kijken. Iets grotere SSD (handig voor evt foto.s / filmpjes?, maar iets minder RAM (wat niet echt nodig is bij dit gebruik)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor reacties,

Dus 4gb zou ook al genoeg zijn voor haar gebruik? Waarin merk je het verschl dan als je er 8gb in zou gaan doen?

Is HP vergelijkbaar met Lenovo en Asus? Lees soms dat HP niet meer zo goed is als eerder, maar goed het is ook maar wat je wil geloven natuurlijk.

De Lenovo die jij aanbeveelt PostHex ziet er inderdaad ook heel leuk uit. Deze laptop lijkt me hetzelfde als die ik in mijn eerste lijstje hebt staan alleen is dat de 14 inch versie en jij hebt de 15inch versie.

Mijn vriendin hecht gewoon waarde aan: Dat ze de dingen die ze ermee wil doen gewoon zonder problemen kan uitvoeren: dat het redelijk snel aanvoelt, dat de laptop een x aantal jaartjes zonder problemen kan draaien. Dus als dan een i5 beter is dan de i3 dan hoor ik dat graag want dan moet ze gewoon voor een i5 gaan enz.

Maar als jullie conclulsie is ze kan net zo goed gaan voor een i3, 4gb en 128ssd dan gaat ze daarnaar kijken.

Als de laptop nou 500 of 750 euro kost is het probleem op zich niet, maar het zou zonde zijn als ze 750 euro betaald voor een laptop terwijl ze met wat mindere specs voor 500 ook klaar was geweest.

Ja had ik iet over gehoord de Malware. Tja het is niet netjes maar als Lenovo zo graag wil weten welke sites ik bezoek doen ze hun best maar. Ik denk dat dat toch wel gebeurt is het niet door Lenovo dan wel door een overheid of wat dan ook.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Allereerst is het belangrijkste dat er een SSD in het ding zit - dat is het gevoel van snelheid wat je zoekt. HP is vergelijkbaar met Asus, Lenovo, enzovoort. Als je gewoon niet met die dingen smijt gaan ze lang mee.

IPS heeft als voordeel dat het beeld niet verkleurt als je bijvoorbeeld gaat verzitten. Erg fijn.
De dingen die zij gaat doen vereisen echt geen goeie processor of veel geheugen. Even ter vergelijking: momenteel heb ik 3.5GB geheugen in gebruik. Dat is Skype, Word, Excel, Outlook en 15 chrome tabbladen.

Een i3 is voor office werk meer dan zat. i5 is leuk voor o.a. gamen, dus in dit geval overkill.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
8GB RAM i.p.v. 4GB, en Core i5 i.p.v. i3 heeft je vriendin voor het gene wat zij achter de laptop doet niet een enorme meerwaarde aan, maar als ze weer 7 jaar met een laptop wilt doen, dan wel. 7 jaar is een behoorlijk lange tijd in de IT wereld. Je kan simpelweg niet voorspellen tot hoe lang 4GB RAM nog volstaat, gezien 8GB steeds meer de standaard aan het worden is. Ik bedoel, het is simpelweg een feit dat alles wat je doet zwaarder en groter wordt (geek: Gemiddelde webpagina is nu net zo groot als eerste Doom. Voor dat beetje extra geld zou ik er niet over piekeren, en simpelweg de ruimere optie pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Okey dus een i3 is op zich meer dan genoeg. Dan moet ze zelf maar even beslissen of 128ssd genoeg is. Denk dat het toch krap gaat worden ondanks dat ze er niet heveel dingen op gaat zetten omdat meeste op haar pc staan of externe schijf.

Okey inmiddels weer reactie tussendoor verschenen zag ik. Even reageren.

Nou ja ik weet niet of ze weer 7 jaar met de laptop gaat doen ,ik hoor ook vaak dat laptop een levensduur van een jaar of 3 heeft dus misschien heeft ze geluk gehad , maar misschien is die 3 jaar ook een onzin verhaal.

Ik denk dat ik haar zal rapporteren haha : i3 is genoeg, maar wil je lang met laptop doen misschien voor i5 kiezen. 4gb is genoeg maar wil je lang met laptop doen dan gaan voor 8gb.

Ze heeft het ook steeds over 14inch en 13 inch lijken haar makkelijk in bed en op schoot, maar volgens mij werkt dat allemaal niet zo simpel want vaak zit de koeling aan de onderkant van de laptops lijkt me.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2016 13:20 ]

Pagina: 1