Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 13:27
Hoi,

Ben op zoek naar een oplossing om TV te kunnen kijken op de iPad.
Woon in belgië en heb momenteel een decoder van orange > hmdi kabel > TV
Mijn idee was om er een slingbox tussen te proppen en zo via IP te kunnen kijken maar de goedkoopste slingbox 350 heeft zelfs nog geen hdmi: http://www.slingbox.com/Products/Slingbox350/Specifications.aspx
Heb mij al rot gezocht naar alternatieven maar kennen jullie andere oplossingen voor mijn probleem?
Staat een PC naast de TV dus een PCI oplossing is ook mogelijk maar buiten de gekende tunerkaarten vind ik niets.

iemand raad?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In Nederland is het normaal dat de provider gewoon een app beschikbaar heeft welke je kunt installeren. Orange in België heeft geen app om TV te kijken op de tablet of smartphone?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

drbootygrabber schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:59:
Hoi,

Ben op zoek naar een oplossing om TV te kunnen kijken op de iPad.
Woon in belgië en heb momenteel een decoder van orange > hmdi kabel > TV
Mijn idee was om er een slingbox tussen te proppen en zo via IP te kunnen kijken maar de goedkoopste slingbox 350 heeft zelfs nog geen hdmi: http://www.slingbox.com/Products/Slingbox350/Specifications.aspx
Heb mij al rot gezocht naar alternatieven maar kennen jullie andere oplossingen voor mijn probleem?
Staat een PC naast de TV dus een PCI oplossing is ook mogelijk maar buiten de gekende tunerkaarten vind ik niets.

iemand raad?

_/-\o_
In NL is webtv relatief standaard, dit maakt een extra (softwarematige) decoder overbodig.

Wat je zoekt is dvb-? decoder de ? kan voor Sataliet/Cable/Terrestial staan. er zijn diverse oplossing met of zonder smart card .. en dan kan je ontvangen .. op een pc? dan moet je nog omzetten naar je interne lan.

Maar zou je niet onderzoek doen naar een belgische provider MET webtv ? Scheelt je veel rompslomp ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
vso schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

In NL is webtv relatief standaard, dit maakt een extra (softwarematige) decoder overbodig.

Wat je zoekt is dvb-? decoder de ? kan voor Sataliet/Cable/Terrestial staan. er zijn diverse oplossing met of zonder smart card .. en dan kan je ontvangen .. op een pc? dan moet je nog omzetten naar je interne lan.

Maar zou je niet onderzoek doen naar een belgische provider MET webtv ? Scheelt je veel rompslomp ;)
Wel had ik ook al gedacht aan andere provider maar heb een bundel met internet en gsm ook.
In belgie komen alle signalen over de coax met encryptie dit is een decoder nog steeds verplicht.
De meest gangbare oplossingen hier zijn decoder > slingbox > tv om het signaal the highjacken zonder encryptie dus om op je vraag te antwoorden, het zou ertussen moeten komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

drbootygrabber schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:17:
[...]
Wel had ik ook al gedacht aan andere provider maar heb een bundel met internet en gsm ook.
In belgie komen alle signalen over de coax met encryptie dit is een decoder nog steeds verplicht.
De meest gangbare oplossingen hier zijn decoder > slingbox > tv om het signaal the highjacken zonder encryptie dus om op je vraag te antwoorden, het zou ertussen moeten komen :)
1) Zoek eens op HDMI and HDCP lees je in in dit onderwerp,
2) Daarnaast ben je nog niet want je moet na het "ontvangen" nog verzenden
3) + Ontvangen op ipad, waarbij de ipad niet echt van nature een meewerkend object is .. (opties zijn relatief gelimiteerd)

Wil je echt dvb-c omzetten naar een streaming medium voor je netwerk is dit best mogelijk, de vraag is hoeveel geld/tijd en moeite (lees ook dagelijks onderhoud) mag dit je kosten?

De wijze waarop je de vraagstelling doet, geeft aan dat je na je eerste post nog niet veel onderzoek hebt gedaan, en eigenlijk op zoek bent naar kant en klare oplossing ???

de beste is in deze over te schakelen van provider
Zo niet ga op dit foum zoeken en je inlezen op dvb-c of dvb-t en IPTV, eventueel met hulpwoord decoder/encoder
Op dit moment verwacht je zoals het spreek word luid, "Mohamed wacht totdat de berg naar hem komt" puur omdat je internet en gsm "bundels" belangrijk(er) zijn ???
Mijn advies --> "loop naar de berg" oftewel stap over van provider ..

Het hoe/waarom of andere discussie is zinloos zonder je verder te verdiepen in de technieken
Immers iemand die onderzoek had gedaan, had uitgezocht hoe je van hdmi signaal naar component om te zetten is. maar je "klaagt" voor mij gevoel al over de kosten ..

ps dat dit mogelijk is ... slingbox + je decoder .. dat wist je nog niet eens..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Slingbox 350 heeft geen hdmi omdat die geen DHCP HDCP ondersteunt, je gaat geen IPTV box vinden die het HDMI signaal van je decoder kan omzetten. Maar de decoder heeft wel een analoge component uitgang, die zou je op zo'n Slingbox kunnen gebruiken, dat is ook een HD signaal dus kwalitatief is dat ook best goed.

Maar zoals vso aanhaalt, denk ik dat hier niet helemaal over nagedacht is. Het gebruiksgemak is ver te zoeken, je moet de decoder nog zelf aan zetten en wisselen van kanaal. Denk eerder dat zo'n Slingbox meer van pas komt als je programma's wilt kunnen opnemen op een eigen schijf en later herbekijken.

Ik begrijp niet waarom je €100+ wilt uitgeven aan zo'n systeem. Je probleem was eigenlijk opgelost als Orange een app zou hebben om tv te kijken, zoals de concurrenten Telenet en Proximus wel hebben. En als je niet wilt overstappen, is er ook de betalende dienst Stievie, maar ik denk eigenlijk dat Orange nu wel druk bezig is met het maken van zo'n app. Daarnaast zijn er ook al heel veel programma's online te bekijken op de websites van de televisiekanalen, VRT heeft de laatste aflevering van de eigen programma's online, VTM en Vier hebben een nog uitgebreider aanbod, sportwedstrijden worden live gestreamd op Sporza, etc. Ik ben dit jaar helemaal afgestapt van digitale tv, alles kan via het internet.

EDIT: thx vso, zal me leren om op Tweakers te zitten terwijl ik werk :) .

[ Voor 6% gewijzigd door MacPoedel op 20-10-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MacPoedel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:30:
Slingbox 350 heeft geen hdmi omdat die geen DHCP ondersteunt, je gaat geen IPTV box vinden die het HDMI signaal van je decoder kan omzetten. Maar de decoder heeft wel een analoge component uitgang, die zou je op zo'n Slingbox kunnen gebruiken, dat is ook een HD signaal dus kwalitatief is dat ook best goed.
HDCP ipv DHCP ??? just saying :P twijfel erg of Dynamic Host Configuration Protocol wel was wat je bedoelde hahahahaha

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
-The_Mask- schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:36:
In Nederland is het normaal dat de provider gewoon een app beschikbaar heeft welke je kunt installeren. Orange in België heeft geen app om TV te kijken op de tablet of smartphone?
nee, de concurenten wel maar die zijn ook nog te beperkt in functionaliteit (zenders ontbreken, opnames soms/wel soms niet te bekijken, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
vso schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:38:
[...]

1) Zoek eens op HDMI and HDCP lees je in in dit onderwerp,
2) Daarnaast ben je nog niet want je moet na het "ontvangen" nog verzenden
3) + Ontvangen op ipad, waarbij de ipad niet echt van nature een meewerkend object is .. (opties zijn relatief gelimiteerd)

Wil je echt dvb-c omzetten naar een streaming medium voor je netwerk is dit best mogelijk, de vraag is hoeveel geld/tijd en moeite (lees ook dagelijks onderhoud) mag dit je kosten?

De wijze waarop je de vraagstelling doet, geeft aan dat je na je eerste post nog niet veel onderzoek hebt gedaan, en eigenlijk op zoek bent naar kant en klare oplossing ???

de beste is in deze over te schakelen van provider
Zo niet ga op dit foum zoeken en je inlezen op dvb-c of dvb-t en IPTV, eventueel met hulpwoord decoder/encoder

[...]

Op dit moment verwacht je zoals het spreek word luid, "Mohamed wacht totdat de berg naar hem komt" puur omdat je internet en gsm "bundels" belangrijk(er) zijn ???
Mijn advies --> "loop naar de berg" oftewel stap over van provider ..

Het hoe/waarom of andere discussie is zinloos zonder je verder te verdiepen in de technieken
Immers iemand die onderzoek had gedaan, had uitgezocht hoe je van hdmi signaal naar component om te zetten is. maar je "klaagt" voor mij gevoel al over de kosten ..

ps dat dit mogelijk is ... slingbox + je decoder .. dat wist je nog niet eens..
Ik ben inderdaad opzoek naar een kant en klare oplossing, van provider veranderen is geen optie en laat Mohammed maar waar hij is :+
Ben een luie tweakers met veel tijd maar weinig geld dus ik hoor het graag van anderen, waarvoor dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
MacPoedel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:30:
Slingbox 350 heeft geen hdmi omdat die geen DHCP HDCP ondersteunt, je gaat geen IPTV box vinden die het HDMI signaal van je decoder kan omzetten. Maar de decoder heeft wel een analoge component uitgang, die zou je op zo'n Slingbox kunnen gebruiken, dat is ook een HD signaal dus kwalitatief is dat ook best goed.

Maar zoals vso aanhaalt, denk ik dat hier niet helemaal over nagedacht is. Het gebruiksgemak is ver te zoeken, je moet de decoder nog zelf aan zetten en wisselen van kanaal. Denk eerder dat zo'n Slingbox meer van pas komt als je programma's wilt kunnen opnemen op een eigen schijf en later herbekijken.

Ik begrijp niet waarom je €100+ wilt uitgeven aan zo'n systeem. Je probleem was eigenlijk opgelost als Orange een app zou hebben om tv te kijken, zoals de concurrenten Telenet en Proximus wel hebben. En als je niet wilt overstappen, is er ook de betalende dienst Stievie, maar ik denk eigenlijk dat Orange nu wel druk bezig is met het maken van zo'n app. Daarnaast zijn er ook al heel veel programma's online te bekijken op de websites van de televisiekanalen, VRT heeft de laatste aflevering van de eigen programma's online, VTM en Vier hebben een nog uitgebreider aanbod, sportwedstrijden worden live gestreamd op Sporza, etc. Ik ben dit jaar helemaal afgestapt van digitale tv, alles kan via het internet.

EDIT: thx vso, zal me leren om op Tweakers te zitten terwijl ik werk :) .
Heb die slingbox in actie gezien en die kan perfect het menu van de decoder emuleren, dus kanalen veranderen etc is geen probleem
Om dan toch de discussie te starten over proximus en telenet, deze zijn geen alternatief want ze bieden niet hetzelfde aanbod en/of mogelijkheden van je decoder. Stievie is van de medialaan dus die heeft geen zenders van de concurentie en de rest is gewoon eigen meuk via play of appstore.
Ik kan ook perfect zonder TV maar ik woon niet alleen, het is net om de TV op te eisen 8) dat ik alternatieven zoek
Technisch onderzocht is mijn vraag niet, maar een sterke onderbouwde reden heb ik wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
heb inmiddels de slingbox350 aangekocht op ibood voor 39euro en werkt al een trein :)
solved
Pagina: 1