Beste mede tweakers,
Ik heb een probleem aangaande het implementeren van het externe gebruik van mijn exchange server 2016.
De externe autodiscover wil maar niet authentiseren. Intern werkt het nagenoeg vlekkeloos, maar zodra een collega met zijn laptop op pad gaat blijft outlook om een wachtwoord zeuren.
Bij test met de autodiscover/autodiscover.xml op een extern netwerk krijg ik dus constant de 401 error. Ik heb meerdere oplossingen die ik kon vinden op het web geprobeerd.
De situatie is als volgt:
-IIS webserver 2012 met ARR redirect naar de exchange farm (met 1 server), dus redelijk recht toe recht aan (fungeert ook als DNS en DC server).
-Exchange 2016 op een windows 2012 machine.
-DNS records mx en A naar ons externe adres (mail en autodiscover).
-Interne DNS records mail en autodiscover voor interne installatie clients.
ERROR:
Request Diagnostics for GET https://autodiscover.comp...discover/autodiscover.xml
-Request Summary
Site
1
Process
13072
Failure Reason
STATUS_CODE
Trigger Status
401
Final Status
401
Time Taken
0 msec
Url
https://autodiscover.comp...discover/autodiscover.xml
App Pool
DefaultAppPool
Authentication
Negotiate
User from token
domain\user
Activity ID
{8000029C-0001-F100-B63F-84710C7967BB}
-Errors & Warnings
No.↓
Severity
Event
Module Name
31. view trace
Warning
-REWRITE_DISABLED_KERNEL_CACHE
108. view trace
Warning
-MODULE_SET_RESPONSE_ERROR_STATUS
ModuleName
ApplicationRequestRouting
Notification
EXECUTE_REQUEST_HANDLER
HttpStatus
401
HttpReason
Unauthorized
HttpSubStatus
0
ErrorCode
The operation completed successfully.
(0x0)
ConfigExceptionInfo
Bovenstaande is een summary uit de failed request log van ARR module.
Rewriten lijkt allemaal goed te gaan, kan de link benaderen en ook het certificaat is herkend.
De client connectivity test van microsoft komt ook door alle stappen, totdat deze moet authoriseren.
Ik heb van alles geprobeerd op het gebied van outlookanywhere op Basic, Negotiate en NTML zetten en map rechten. Maar geen van alle heeft geleid tot een bevredigend response.
Iemand met ervaring in deze?
Ik heb een probleem aangaande het implementeren van het externe gebruik van mijn exchange server 2016.
De externe autodiscover wil maar niet authentiseren. Intern werkt het nagenoeg vlekkeloos, maar zodra een collega met zijn laptop op pad gaat blijft outlook om een wachtwoord zeuren.
Bij test met de autodiscover/autodiscover.xml op een extern netwerk krijg ik dus constant de 401 error. Ik heb meerdere oplossingen die ik kon vinden op het web geprobeerd.
De situatie is als volgt:
-IIS webserver 2012 met ARR redirect naar de exchange farm (met 1 server), dus redelijk recht toe recht aan (fungeert ook als DNS en DC server).
-Exchange 2016 op een windows 2012 machine.
-DNS records mx en A naar ons externe adres (mail en autodiscover).
-Interne DNS records mail en autodiscover voor interne installatie clients.
ERROR:
Request Diagnostics for GET https://autodiscover.comp...discover/autodiscover.xml
-Request Summary
Site
1
Process
13072
Failure Reason
STATUS_CODE
Trigger Status
401
Final Status
401
Time Taken
0 msec
Url
https://autodiscover.comp...discover/autodiscover.xml
App Pool
DefaultAppPool
Authentication
Negotiate
User from token
domain\user
Activity ID
{8000029C-0001-F100-B63F-84710C7967BB}
-Errors & Warnings
No.↓
Severity
Event
Module Name
31. view trace
Warning
-REWRITE_DISABLED_KERNEL_CACHE
108. view trace
Warning
-MODULE_SET_RESPONSE_ERROR_STATUS
ModuleName
ApplicationRequestRouting
Notification
EXECUTE_REQUEST_HANDLER
HttpStatus
401
HttpReason
Unauthorized
HttpSubStatus
0
ErrorCode
The operation completed successfully.
(0x0)
ConfigExceptionInfo
Bovenstaande is een summary uit de failed request log van ARR module.
Rewriten lijkt allemaal goed te gaan, kan de link benaderen en ook het certificaat is herkend.
De client connectivity test van microsoft komt ook door alle stappen, totdat deze moet authoriseren.
Ik heb van alles geprobeerd op het gebied van outlookanywhere op Basic, Negotiate en NTML zetten en map rechten. Maar geen van alle heeft geleid tot een bevredigend response.
Iemand met ervaring in deze?
Wat wil je weten?