Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige stevige ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Kan er iemand mij helpen met het vinden van een krachtige ultrabook? Liefst eentje met een unibody of semi-unibody design. Mijn oog was gevallen op een Asus, de Zenbook UX510UX, echter kan ik nergens mijn gewenste configuratie terugvinden, en ook de binnenkant lijkt van plastiek afgewerkt te zijn.

Kwa hardware zou ik liefst iets soortgelijks als de Lenovo Ideapad 700 hebben, eventueel met een GTX960M ipv de 950. Al is dat minder belangrijk gezien de 950M voor mij voldoende gpu power zou moeten kunnen bieden.

Het probleem waar ik tegenaanloop als ik zoek op bol.com etc is dat ik vooral 'gaming' laptops lijk te vinden, terwijl er op de asus site wel degelijk hardware die ik zoek wordt geadverteerd (maar die kan ik dus nergens vinden).

Iemand die me even te hulp kan schieten?

Gewenste hardwaren: intel i7 (i5 mag maar toch liever niet), 16GB ram DDR4 (mag ook DDR3), minimum 500GB opslag (een SSD met HDD gecombineerd mag eventueel ook), dedicated video kaart, Full hd scherm (14-15").

De bedoeling is dat ik een krachtig apparaat koop die er zeker 3 jaar tegenaan kan zonder over een jaar te beginnen twijfelen of een ram/hdd upgrade niet beter zou zijn.

Budget: max 1600, al kan dit opgetrokken worden naar 1800 en in het allerslechtste geval 2000.

Alle reacties

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:17
Volgens mij zijn dit soort laptops er niet zoveel. De enige die me zo snel te binnnen schiet is de XPS15, geconfigureerd zoals deze:

http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

Deze is zonder korting 1750, maar daar kan bij Dell vaak wel wat aan gesleuteld worden met kortingscodes.

• killerbie
eBait schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:05:
Volgens mij zijn dit soort laptops er niet zoveel. De enige die me zo snel te binnnen schiet is de XPS15, geconfigureerd zoals deze:

Deze is zonder korting 1750, maar daar kan bij Dell vaak wel wat aan gesleuteld worden met kortingscodes.
Super bedankt, morgen eens horen of mijn vader via het werk misschien nog een procentje kan afdwingen.

Ik had gehoopt ergens een configuratie over het hoofd gezien te hebben, gezien een kennis van me bij Coolblue werkt en soms ook wel eens iets aan de prijzen kan doen.

Andere tips zijn overigens nog steeds welcom! :)

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

eBait schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:05:

En vandaag nog met 100€ korting. 1650 dan. Wat denken jullie, kun je hier nog een extra vip korting op krijgen?
Erg lekkere laptop hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 19-10-2016 12:46 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Als het goed is kan je maar een korting code tegelijk gebruiken :) Ik heb zelf ook maanden hierna gezocht en uiteindelijk de moet opgegeven. Ik heb de dell XPS 15 in de handen gehad, maar ook daarvan is de binnenkant plasic. De enige volledige metalen laptop die er zijn is een macbook en de laptop van razer. Ik koop over twee weken een nieuwe macbook als de nieuwste versies uitkomen.

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Je kan altijd kijken naar MSI Stealth Pro : pricewatch: MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro

Je hebt ook de 4k versie die is boven je budget 2200 euro,- maar beide zijn maar 1.8KG

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 22:10

Emiel1984

Made in NL

Als je verteld wat je met de laptop van plan bent te gaan doen kan er veel gerichter advies gegeven worden.

[LTS][MTS][HTS]

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
zoals jij zei dat sommige configs van Asus machines niet op bol te koop zijn klopt dat heeft er mee te maken omdat veel configs ook anders kosten daarom zou je vaker zien dat de duurdere opties vaak wel nog beschikbaar zijn erg jammer voor dat tho

• killerbie
De laptop zal worden gebruikt voor een nieuwe opleiding, toegepaste informatica gezien ik het boekhouden beu ben :) Ik besef dat de config die ik vraag daar zelfs iets te krachtig voor is, maar ik sluit de laptop vaak via hdmi aan de tv met een draadloze muis/tobo of eventueel X360 controller om zo nu en dan eens een spelletje te spelen, echter wil ik zeker géén 'game'-laptop omdat deze gewoonweg lelijk en lomp zijn in mijn ogen.

Ik denk dat het toch de XPS15 zal worden, heb asus eens gecontacteerd of ze kunnen helpen aan een krachtigere versie van hun zenbook pro maar daar heb ik nog niets van kunnen vernemen.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Voor wat je gaat doen zal ik je niet aanraden een laptop kiezen met een dedicated GPU.
Je geeft zelf ook duidelijk aan dat je een laptop wilt hebben die niet 'lomp' is.

Laptops die er net uitzien maar ook een dedicated GPU bevatten zijn daarbij een stuk duurder. Het lijkt me dan verstandiger om daarop te besparen en een console aan te schaffen voor het gamen. Ik heb niet het idee dat je een echte gamer bent dus je zou ook eventueel een kleine HTPC kunnen maken mocht je niet beperkt willen zijn aan de limitaties van consoles zoals het veel bredere aanbod van goedkopere games.

[LTS][MTS][HTS]

• killerbie
Ik ben inderdaad de laatste jaren niet meer zo'n 'echte' gamer dat klopt, en iets lomp wil ik zeker niet. Voor mijn budget die rekbaar is tot 2000EUR verwacht ik uiteraard kwaliteit van de bovenste plank (een hoger budget zou kunnen, maar dat is het echt niet waard in mijn ogen). Voor die 1x per maand dat ik eens een spelletje wil genieten vind ik ook niet de moeite om een mini-pc achtig ding aan de tv te hangen om eerlijk te zijn. Tot nogtoe deed ik gewoonweg de laptop in de HDMI en een xbox controller :)

• sjenk
  • Laatst online: 17-11 20:37
Mocht je toch voor die asus willen gaan Amazon UK is een optie, bijv hier:

https://www.amazon.co.uk/...%2BZenbook%2BUX501VW&th=1

Dan krijg je wel een UK keyboard (verschil is enkel een paar symbolen), waar je misschien niet op zit te wachten. De prijs is echter wel goed voor wat je krijgt..

• killerbie
Heb besloten voor de Dell XPS te gaan, maar ga wachten tot midden december (heb het zeker tegen januari nodig), een ex collega die bij coolblue werkt gaat me tot dan op de hoogte houden moest er een vergelijkbaar systeem in hun assortiment verschijnen met een azerty toetsenbord.

iedereen vriendelijk bedankt! :)

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

killerbie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:12:
Heb besloten voor de Dell XPS te gaan, maar ga wachten tot midden december (heb het zeker tegen januari nodig), een ex collega die bij coolblue werkt gaat me tot dan op de hoogte houden moest er een vergelijkbaar systeem in hun assortiment verschijnen met een azerty toetsenbord.

Ik zou je willen adviseren om zelf de Dell site ook in de gaten te houden.
Ze komen nog wel is met leuke kortingen aanzetten. O-)

[LTS][MTS][HTS]

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
killerbie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:12:

Mocht je alsnog besluiten om bij Dell zelf te bestellen dan heb ik als XPS 15 eigenaar nog een tip voor je. Als je zakelijk besteld (wat voor jou een mogelijkheid was wat ik zo begreep) krijg je er extra service & een Windows pro licentie bij. Dit kost je €200,- meer en zit er standaard bij. Er is geen optie om dit uit te schakelen en alle support medewerkers zullen je hetzelfde zeggen. Tenminste, niet als Dell's website niet zo heerlijk verkeerd in elkaar zou steken

Zoek op de zakelijke kant van de website de laptop op die je wilt, bijvoorbeeld deze. Verander in de URL de bnx5532 code naar de consumenten versie door simpelweg de b te veranderen naar een c en voila, je hebt een laptop die nergens op de website vermeld wordt.

Houd er wel rekening mee dat in Q1 van volgend jaar er een nieuwe refresh komt van de XPS 15 met Kaby Lake & Pascal GPU (1050 waarschijnlijk) wat grafisch gezien nog een flinke boost gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cwookie op 19-10-2016 20:42 ]

• killerbie
Cwookie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:40:
[...]

Mocht je alsnog besluiten om bij Dell zelf te bestellen dan heb ik als XPS 15 eigenaar nog een tip voor je. Als je zakelijk besteld (wat voor jou een mogelijkheid was wat ik zo begreep) krijg je er extra service & een Windows pro licentie bij. Dit kost je €200,- meer en zit er standaard bij. Er is geen optie om dit uit te schakelen en alle support medewerkers zullen je hetzelfde zeggen. Tenminste, niet als Dell's website niet zo heerlijk verkeerd in elkaar zou steken

Zoek op de zakelijke kant van de website de laptop op die je wilt, bijvoorbeeld deze. Verander in de URL de bnx5532 code naar de consumenten versie door simpelweg de b te veranderen naar een c en voila, je hebt een laptop die nergens op de website vermeld wordt.

Houd er wel rekening mee dat in Q1 van volgend jaar er een nieuwe refresh komt van de XPS 15 met Kaby Lake & Pascal GPU (1050 waarschijnlijk) wat grafisch gezien nog een flinke boost gaat worden.
Oww dank je voor de info, al heb ik sowieso windows 10 Pro nodig, en heb geen zin om een illegale key of dat soort zaken toe te passen. Zal het zeker eens bekijken.

Die refresh, zijn daar enige specs over te vinden? Zou spijtig zijn moesten ze een maand na aankoop opeens een Nvidea GTX 1070 ofzo aanbieden, wat idd een enorm verschil is.

Zijn de huidige nog geen kaby lake? --> nieuws: Dell brengt XPS 13 uit met Kaby Lake-processors en grotere accu - update Whoops, te snel geweest :)

[ Voor 7% gewijzigd door killerbie op 20-10-2016 00:16 ]

• killerbie
Korte update, vorige week de Dell XPS 15 besteld, met een tijdelijke korting van 12%! =)

Spijtig genoeg moet ik nog tot 13 december wachten.

Iedereen enorm bedankt om te helpen! :)

PS had gewacht tot de nieuwe macbook pro's om te bestellen, toch maar voor de Dell gekozen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Je hebt er wel een over het hoofd gezien.. namelijk de Asus Zenbook Pro UX501

pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T

en pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FI011T

Kan je nog cancelen? ;-)

• killerbie
Cinemaskoop schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:31:
Je hebt er wel een over het hoofd gezien.. namelijk de Asus Zenbook Pro UX501

pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T

en pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FI011T

Kan je nog cancelen? ;-)
Neen hoor, het probleem met asus was dat deze altijd voorgeconfigureerd in de winkelrekken belanden, en ik werkelijk nergens de door mij gewenste configuratie met azerty kon vinden (van een gekende winkel), terwijl ik bij dell zelf kon aangeven wat ik er in wou
Pagina: 1