Moederbord/voedingsproblemen pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:54
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met een pc. Ze lijken allemaal moederbordgerelateerd te zijn, maar ik vraag me af of dit ook nog een andere oorzaak kan hebben, bijvoorbeeld de voeding.

De computer komt soms niet verder dan de bios als deze wordt aangezet. Bij opnieuw opstarten doet hij het wel. Afsluiten van de computer is ook een probleem, als er een gebruiker is ingelogd reageert de computer niet, als een gebruiker is uitgelogd reageert hij wel maar duurt het vervolgens geregeld een kwartier voordat de computer uit is en bij opnieuw opstarten is in de logboeken te zien dat het afsluiten niet netjes is gebeurd (foutcode 6008). Verder crashen applicaties als de computer lang in slaapstand is (meer dan 1,5 uur). Ook kunnen usb-apparaten die zijn aangesloten niet meer veilig worden verwijderd, of duurt dit heel lang. Verder werkt één ramslot op het moederbord niet meer. Als laatste is sinds vandaag de ethernetpoort ermee opgehouden, hoewel deze wel nog te zien is in apparaatbeheer.

De computer draait op Windows 10 (een vrij recente installatie, de problemen begonnen daarna al meteen) en de c6 en c7-states zijn in de bios uitgezet.

Dit is de computer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4440 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus B85M-G€ 71,20€ 71,20
1MSI R7850-2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Force 500€ 40,24€ 40,24
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D169DS1J€ 46,57€ 46,57
1Samsung SH-224DB Zwart€ 17,50€ 17,50
1Corsair Builder CX500€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra Plus 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,51

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt op een gaar moederbord.

Hoe oud is de voeding? Als die nu bijna 6 jaar is en er heeft in de tussentijd ook wel wat stof in gezeten dan heeft die zijn beste tijd ook wel gehad. Is die goed stofvrij gebleven dan moet er wel nog een jaartje bij kunnen, maar 7 jaar is wel ongeveer de max, daarna kun je hem beter vervangen. Condensators hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic