Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Airport Extreme of Netgear R7000?

Pagina: 1
Acties:

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 12:26
Sinds kort werk ik uitsluitend vanuit huis via internet en is het belangrijk om een stabiele verbinding te hebben, vooral tijdens Google Hangouts sessies met collega's.

Mijn huidige wifi-router is de Netgear WNDR4000. Deze kan een Google hangout sessie met een aantal personen soms net niet helemaal bijbenen. De ene dag gaat het beter dan de andere. Als ik mijn laptop aan de kabel leg via dezelfde router, dan gaat het goed.
Mijn internetprovider is Jonaz en heb bij hun 500MB up/down via glasvezel.

Ik zoek een upgrade voor mijn wifi router en zit te denken aan de Apple Airport Extreme of een Netgear R7000.

Ik werk zelf veel met Apple spullen (Macbook Pro, Air en iPad) dus wellicht dat een Airport Extreme een betere keuze is qua stabiliteit/compatibiliteit?

[ Voor 4% gewijzigd door Borkdude op 18-10-2016 22:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom in vredesnaam een R7000? Dat ontwerp is ondertussen ruim drie jaar oud - en gelukkig al lang en breed stabiel maar je betaalt nog fors voor iets dat weinig tot geen voordelen biedt tov nieuwere, goedkopere dingen.

Als je probleem enkel in de WiFi zit, neem dan alleen een AP. Voor EUR 50 heb je een KPN/Arcadyan AP met dezelfde BCM4360 chip als in de R7000 en dezelfde prestaties. Apple gebruikt ook overal Broadcom, dus compatibility zit wel snor (al zijn de dagen van 2013 dat twee verschillende WiFi-ac chipsets niet met elkaar praten sowieso gelukkig al lang voorbij).

Wil je meer performance, kijk dan evt naar de Netgear R7800 (met QCA9984 chipset en dus NIET de R7900 met BCM4366, dat nog lang niet de 'beta'-status qua drivers uit is). Ik zie eerlijk gezegd tussen de KPN AP en de R7800 weinig zinnigs zitten qua meerwaarde voor je meerprijs.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 19-10-2016 00:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 12:26
@dion_b Bedankt!