Ben door een familielid gevraagd om een nieuwe telefoon te adviseren. Het budget is 200-300 euro (300 alleen bij goede reden), liefst verkrijgbaar met abonnement.
Doel: Bellen, whatsapp, internet browsen, navigatie, wat kleine spelletjes (denk aan candy crush achtig).
Overig: Liefst android, liefst een toestel dat nog software updates krijgt omdat het toestel weer twee jaar mee moet gaan. Ook een redelijke batterij. De huidige telefoon in een LG G2, waar de batterij van versleten is. En het was al niet het sterkste punt van het toestel.
Welke toestellen overweeg ik
* Motorola G4 Plus
Min: Geen kompas, en wat lomp ingebouwde vingerafdrukscanner.
Plus: waarschijnlijk langer updates, snellader en vingerafdruk. Ook qua snelheid prima en met goede camera. Met kompas was het de perfecte telefoon geweest.
* Samsung Galaxy J5
Min: geen kompas, lage resolutie, trager... : wordt hem niet.
* Honor 7
Min: software, al wat ouder (updates)
Plus: heel compleet toestel
* Honor 5c
Min: Software? geen vingerafdrukscanner
Plus: redelijk snel
* Huawei P9 Lite
Min: camera, software, geen snellader
Plus: accu, geheugen
* Wileyfox Storm
Min: accu en laadtijd
Plus: snel, redelijk compleet
* Wileyfox Spark X
Min: weinig accesoires, resolutie, trager
Plus: Goedkoop
* Xiaomi Redmi 3s
Min: Resolutie, merk, verkrijgbaarheid
Plus: Accu
Mijn inschatting
Mijn eerste inschatting was de G4 Plus. Maar de kompas is wel een dik minpunt.
Daarna keek ik naar de Honor 7, maar heeft wat gebrekkige software ondersteuning. Om nu al te gaan rommelen met een custom rom... Als het nu voor mezelf was zou ik het nog wel doen.
Honor 5c is een budget optie, maar ik ben beetje bang voor het zelfde nadeel als bij de Honor 7.
Conclusie
Ik denk tot slot dat de Huawei P9 lite nog wel eens de beste keuze kan zijn....
Dit toestel heeft een paar minpunten, waarvan ik de camera de ernstigste vind. De launcher kan met de Nova launcher verholpen worden. Ik denk alleen dat er weinig software updates zullen komen
Iemand nog een advies?.
Doel: Bellen, whatsapp, internet browsen, navigatie, wat kleine spelletjes (denk aan candy crush achtig).
Overig: Liefst android, liefst een toestel dat nog software updates krijgt omdat het toestel weer twee jaar mee moet gaan. Ook een redelijke batterij. De huidige telefoon in een LG G2, waar de batterij van versleten is. En het was al niet het sterkste punt van het toestel.
Welke toestellen overweeg ik
* Motorola G4 Plus
Min: Geen kompas, en wat lomp ingebouwde vingerafdrukscanner.
Plus: waarschijnlijk langer updates, snellader en vingerafdruk. Ook qua snelheid prima en met goede camera. Met kompas was het de perfecte telefoon geweest.
* Samsung Galaxy J5
Min: geen kompas, lage resolutie, trager... : wordt hem niet.
* Honor 7
Min: software, al wat ouder (updates)
Plus: heel compleet toestel
* Honor 5c
Min: Software? geen vingerafdrukscanner
Plus: redelijk snel
* Huawei P9 Lite
Min: camera, software, geen snellader
Plus: accu, geheugen
* Wileyfox Storm
Min: accu en laadtijd
Plus: snel, redelijk compleet
* Wileyfox Spark X
Min: weinig accesoires, resolutie, trager
Plus: Goedkoop
* Xiaomi Redmi 3s
Min: Resolutie, merk, verkrijgbaarheid
Plus: Accu
Mijn inschatting
Mijn eerste inschatting was de G4 Plus. Maar de kompas is wel een dik minpunt.
Daarna keek ik naar de Honor 7, maar heeft wat gebrekkige software ondersteuning. Om nu al te gaan rommelen met een custom rom... Als het nu voor mezelf was zou ik het nog wel doen.
Honor 5c is een budget optie, maar ik ben beetje bang voor het zelfde nadeel als bij de Honor 7.
Conclusie
Ik denk tot slot dat de Huawei P9 lite nog wel eens de beste keuze kan zijn....
Dit toestel heeft een paar minpunten, waarvan ik de camera de ernstigste vind. De launcher kan met de Nova launcher verholpen worden. Ik denk alleen dat er weinig software updates zullen komen
Iemand nog een advies?.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit