Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ben door een familielid gevraagd om een nieuwe telefoon te adviseren. Het budget is 200-300 euro (300 alleen bij goede reden), liefst verkrijgbaar met abonnement.

Doel: Bellen, whatsapp, internet browsen, navigatie, wat kleine spelletjes (denk aan candy crush achtig).

Overig: Liefst android, liefst een toestel dat nog software updates krijgt omdat het toestel weer twee jaar mee moet gaan. Ook een redelijke batterij. De huidige telefoon in een LG G2, waar de batterij van versleten is. En het was al niet het sterkste punt van het toestel.

Welke toestellen overweeg ik

* Motorola G4 Plus
Min: Geen kompas, en wat lomp ingebouwde vingerafdrukscanner.
Plus: waarschijnlijk langer updates, snellader en vingerafdruk. Ook qua snelheid prima en met goede camera. Met kompas was het de perfecte telefoon geweest.

* Samsung Galaxy J5
Min: geen kompas, lage resolutie, trager... : wordt hem niet.

* Honor 7
Min: software, al wat ouder (updates)
Plus: heel compleet toestel

* Honor 5c
Min: Software? geen vingerafdrukscanner
Plus: redelijk snel

* Huawei P9 Lite
Min: camera, software, geen snellader
Plus: accu, geheugen

* Wileyfox Storm
Min: accu en laadtijd
Plus: snel, redelijk compleet

* Wileyfox Spark X
Min: weinig accesoires, resolutie, trager
Plus: Goedkoop

* Xiaomi Redmi 3s
Min: Resolutie, merk, verkrijgbaarheid
Plus: Accu

Mijn inschatting
Mijn eerste inschatting was de G4 Plus. Maar de kompas is wel een dik minpunt.
Daarna keek ik naar de Honor 7, maar heeft wat gebrekkige software ondersteuning. Om nu al te gaan rommelen met een custom rom... Als het nu voor mezelf was zou ik het nog wel doen.

Honor 5c is een budget optie, maar ik ben beetje bang voor het zelfde nadeel als bij de Honor 7.

Conclusie
Ik denk tot slot dat de Huawei P9 lite nog wel eens de beste keuze kan zijn....
Dit toestel heeft een paar minpunten, waarvan ik de camera de ernstigste vind. De launcher kan met de Nova launcher verholpen worden. Ik denk alleen dat er weinig software updates zullen komen

Iemand nog een advies?.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 16:03
Nexus 5x? 32gb voor eur 300. Eventueel de 16gb versie voor eur 272 (p9 lite ook 16GB)

Redelijk goede camera, android 7 en snelle updates, vingerafdruk scanner.

[ Voor 6% gewijzigd door holl op 18-10-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi Redmi Note 3 Special Edition. Top voor wat je wil doen met toestel en goed update beleid. Bestellen in China stelt ook niks voor.

Hier 3 Notes in huis. Geen klagen.

https://www.aliexpress.co...08-4bf1-9518-7394b5c9ba79

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:23
Moto X play is ook te verkrijgen (geweest) voor 250€. Mooie alternatief op de moto g4 plus. De X play heeft een bijzonder grote accu van 3600mAh!

De accu was trouwens wel een sterk punt van de LG G2 dus hebben we hier te maken met een grootverbruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Nou grootverbruiker. Valt wel mee. G2 was een Nexus 5 met (ja) betere accu dan de N5. Als ik het me goed kan herinneren... Maar idd, in begin was er geen klagen over de accu, maar na 2 jaar is een batterij gewoon op.

X Play heb ik overwogen om te tippen, nadeel is dat er waarschijnlijk geen of weinig updates meer komen. Helaas druk weekend gehad om echt goed te kijken, en nu is aanbieding weer weg. De note 3 SE krijg ik er waarschijnlijk niet doorheen, daarom niet op het lijstje gezet, en ondersteunt geen Nederlands wat het met navigeren lastig maakt.

Nexus 5X is wel het overwegen waard, toestel is inmiddels flink in prijs gedaald. Goede tips allemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Quacka op 19-10-2016 08:35 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:14
Ik en mijn vriendin hebben beide een P9 Lite 16GB met 3GB RAM en dual SIM en extra SD card opslag. Vriendin gebruikt standaard EMUI. Zelf heb ik Nova Launcher erop gezet.

Ik heb deze van het werk en die van mijn vriendin is gekocht.

Toestel werkt erg soepel en is ruim voldoende voor de functies die je noemt

Let op. Tweede SIM is alleen beschikbaar als je de SD card niet gebruikt. SD card opslag kan niet worden gebruikt om apps op te slaan. Maar voor wat je noemt lijkt mij dit geen probleem.

GPS, NFC, vingerafdrukscanner werken prima. Camera heb ik zelf niet echt problemen mee omdat ik het alleen gebruik als basis camera om even iets vast te leggen maar ik kan mij voorstellen dat dit niet de beste keuze is. Als de omstandigheden niet optimaal zijn dan kunnen de foto's beter.

ik gebruik geen protectors. De plastic achterkant krast dan een beetje. De voorkant blijft ondanks geen speciaal glas wel krasvrij. Ik heb het toestel nu een paar maanden in gebruikt.

Als het goed is komt er nog wel een nieuwe EMUI 5 versie...

Gyro is geblokkeerd dat ik? 360 graden filmpjes op youtube werken bijvoorbeeld niet. Weet ook niet precies hoe dit in elkaar steekt. Viel mij op.

https://tweakers.net/prod...i-p9-lite-dual-sim-(3gb)/

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 19-10-2016 08:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:27:
Nou grootverbruiker. Valt wel mee. G2 was een Nexus 5 met (ja) betere accu dan de N5. Als ik het me goed kan herinneren... Maar idd, in begin was er geen klagen over de accu, maar na 2 jaar is een batterij gewoon op.

X Play heb ik overwogen om te tippen, nadeel is dat er waarschijnlijk geen of weinig updates meer komen. Helaas druk weekend gehad om echt goed te kijken, en nu is aanbieding weer weg. De note 3 SE krijg ik er waarschijnlijk niet doorheen, daarom niet op het lijstje gezet, en ondersteunt geen Nederlands wat het met navigeren lastig maakt.

Nexus 5X is wel het overwegen waard, toestel is inmiddels flink in prijs gedaald. Goede tips allemaal.
Navigeren lastig? Bedoel je navigeren door het toestel of buiten? Buiten zet je er Sygic op bijvoorbeeld en door het toestel lijkt me ook geen probleem met Engels. Mijn buurvrouw van 70 kan het ook met haar door mij geregelde toestel. ;) Beetje geduld en EU Rom komt dan ook wel als je perse NL wil. Mijn dochter draait gewoon de Global en geen probleem. En nogmaals: top update beleid. Wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:21
Honor 7 lijkt mij toch wel de beste keuze. Ondanks 2GB aan ram blijft EMUI nogal lomp en komt die 3GB zeker ten pas. Nadeel geen snelladen maar leuke specs en mooi ontwerp voor de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Eventueel een 2e hands OnePlus 2?

[ Voor 3% gewijzigd door Drumstick3 op 19-10-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31
Wat is je uiteindelijke bezwaar tegen het ontbreken van een kompas op de G4? Navigeren doet hij gewoon ook zonder kompas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

holl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:56:
Nexus 5x? 32gb voor eur 300. Eventueel de 16gb versie voor eur 272 (p9 lite ook 16GB)

Redelijk goede camera, android 7 en snelle updates, vingerafdruk scanner.
Camera kan zich nog steeds met de beste meten hoor, zelfde sensor als de Nexus 6P en die van de nieuwe Pixel telefoons is ook praktisch hetzelfde.
Quacka schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:27:

Een accu is een accu, die is altijd op na een bepaald aantal laadacties. Of die accu nu in een iPhone, een G2 of een laptop van 5000 euro zit. Je zult die helaas op een zeker punt moeten vervangen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:03
Motorola ondersteunt slecht android sinds het is overgenomen door lenovo. Moto G derde generatie heeft al na 1 jaar geen android update en gloednieuwe Moto E's krijgen helemaal geen nougat.

Dus dat Moto G4 plus 2 jaar updates krijgt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat in het zelfde budget maar kon in de android wereld geen toestel vinden wat bij mij past. Was in eerste instantie niet van plan om over te stappen maar ben overgestapt naar windows phone, Microsoft Lumia 950. Echt een aanrader! Werkt soepel, snel, mooie camera, goede accu, 32GB geheugen en uitbreidbaar, 3GB ram, alle apps die ik gebruikte (behalve pokemon en snapchat) is er ook voor windows phone.

Dus mocht je er niet uitkomen op android gebied is windows misschien toch het overwegen waard. Ik heb tot nu toe totaal geen spijt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:14
Marktaandeel Windows phone is nu echt dramatisch laag < 1℅ dus ondanks dat je tevreden bent weet ik niet of dit nu een goed advies is als je kijkt naar toekomst en beschikbare apps.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moto g4, g4 play en g4 plus hebben nu een 30 euro cashback actie bij de mediamarkt. Dus misschien bevalt dat je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Er zit volgens mij tussen de p9 lite en de honor 5c niet veel verschil. In sommige reviews wordt zelfs de honor aangeraden boven de p9 lite. Als je een vinger afdruk scanner perse nodig vindt, valt de honor echter wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Misschien is de Umidigi z1 ook wel iets ik heb hem momenteel en is echt heel goed. Hapert nooit, en specs van een telefoon van €600. Ik vind het echt een aanrader! En heb ik al gezegd dat het maar €180 kost? Als u er vragen over heeft beantwoord ik ze graag!

[ Voor 22% gewijzigd door Apiaan op 11-09-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Uitgaande van het lijstje met telefoons die jij opnoemt zou ik zonder meer voor de G4Plus gaan, ik heb hem vanaf het begin en de kompas nog nooit gemist en de vingerafdrukscanner werkt perfect en zit precies op de goede plek en heeft precies goede grootte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

JBK2211 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:38:
Uitgaande van het lijstje met telefoons die jij opnoemt zou ik zonder meer voor de G4Plus gaan, ik heb hem vanaf het begin en de kompas nog nooit gemist en de vingerafdrukscanner werkt perfect en zit precies op de goede plek en heeft precies goede grootte.
Apiaan schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:49:
Misschien is de Umidigi z1 ook wel iets ik heb hem momenteel en is echt heel goed. Hapert nooit, en specs van een telefoon van €600. Ik vind het echt een aanrader! En heb ik al gezegd dat het maar €180 kost? Als u er vragen over heeft beantwoord ik ze graag!
Uitgaande van de datum van de eerste post verwacht ik dat er al een keuze is gemaakt. ;)

FCG

Pagina: 1