Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• NaïtiveLemon
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Mijn vraag
Naar aanleiding van de best buy guide https://tweakers.net/revi...instream-gamesysteem.html heb ik mijn eerste midrange gaming pc uitgezocht en besteld.

Vanaf het eerste moment dat de pc werkte krijg ik echter al onregelmatig de melding "er is een stekker aangesloten" gevolgd door 1 sec later "er is een stekker losgekoppeld". Vervolgens startte na deze melding ook het menu van de Realtek HD Audio configuratie ongevraagd op. De hoeveelheid meldingen die verschijnt verschilt van 1x per half uur naar meerdere keren per minuut. Het vervelende is ook dat het gehele systeem tijdens het verschijnen van de melding (voor 1 sec) freezed, dit is vooral erg vervelend tijdens het gamen of tijdens het luisteren van muziek.

Het probleem doet zich niet alleen voor wanneer ik de speakers heb aangesloten maar ook op het moment dat ik de headset aangesloten heb. Het is ook al voorgekomen dat wanneer de melding -er is een stekker aangesloten/losgekoppeld- verscheen, de geluidsinstellingen werden aangepast. Zo hoorde een vriend mij tijdens het gamen in eerste instantie niet goed, vervolgens kwam de melding -er is een stekker aangesloten/losgekoppeld- en hoorde deze vriend mij opeens stukken beter en werd tegelijkertijd de muziek en het in-gamegeluid opeens veel harder in mijn headset. Bij de daaropvolgende meldingen veranderde er verder niets meer nadat het geluid die ene keer veranderd was. De meldingen echter bleven helaas wel komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Grafische kaart: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G
- Moederboard: Gigabyte GA-B150-HD3P
- Voeding: Corsair CX-M Series CX450M
- Geheugen: Crucial - DDR4 - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 2133 MHz
- SSD: Samsung 850 EVO Series - 500 GB - intern - 2.5'' - SATA-600 - 6.8mm
- Processor: Intel Core i5-6400 / 2.7 GHz - 6 MB cache - LGA1151 Socket
- Processor koeler: Scythe Mugen 4 - 120 mm - PWM - 6 heatpipes
- Kast: NZXT Source 340 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - zwart - USB/Audio
- Monitor: SAMSUNG 3-Series C24F390FHU
- Speakerset: Logitech Speaker System Z323 with Subwoofer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd om de stekker in verschillende luidspreker uitgangen te stoppen, echter blijft de melding -er is een stekker aangesloten/losgekoppeld- langskomen. Verder zijn mijn speakers al aardig oud maar is denk niet dat het daar aan ligt aangezien de melding ook verschijnt op het moment dat de headset ingeplugd is en de speakers dan niet zijn aangesloten. Ook heb ik natuurlijk de juiste drivers geïnstalleerd voor mijn moederboard via de officiële site van Gigabyte.

Heeft iemand enige idee hoe dit probleem op te lossen is? Ik hoor het graag van jullie! _/-\o_
Groetjes een meisje dat niet zoveel verstand heeft van pc's :)

Beste antwoord (via NaïtiveLemon op 20-10-2016 14:25)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

• NaïtiveLemon
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Het heeft gewerkt! Hartelijk dank! :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Geen probleem. Ik heb zelf ook al wel eens last gehad met de jack detection van Realtek en die site legt het goed uit :)

Veel plezier met je PC!

• rickvalk
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-01-2018
Kun je de link opnieuw sturen, ik heb last van hetzelfde probleem.

Groetjes Rick

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Reptile209

- gers -

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True