Soms geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 11:18
Hallo,

Sinds vorige week heb ik problemen met beeld krijgen op mijn beeldschermen. Regelmatig geeft mijn beeldscherm aan: "geen signaal". terwijl ik een uur geleden er nog op heb gezeten en hem netjes had afgesloten.
Dit kan ik vaak verhelpen door de videokaart eruit te halen en er weer in te doen. Dan doet hij het weer 2-3 dagen probleemloos en dan gebeurd het zelfde weer.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Mijn PC:

CPU: Intel i5-6500 3.2ghz
Videokaart: Geforce Nvidia GTX1060-6GB
PSU: realpower 500W 80+Bronze
HDD: Toshiba 1TB 32Mb 72rpm
SSD: 250GB Hynix 540/470
RAM: Crucial 8GB 2400 DDR4
Moederbord: Asrock H110M-DVS
Windows 10 Home

Met vriendelijke groet,

Joram Boverhof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze voeding?
pricewatch: Ultron RealPower RP500 ECO

Zonder iets te gaan testen is het al vrij aannemelijk dat dit de oorzaak is. Het is namelijk geen goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
Volgens mij wel ja. Maar het is dus mogelijk door een slechte voeding dat hij het soms wel doet en soms niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan. Een slechte voeding doet het namelijk alleen goed als die zelf wil en niet als jij het wil.
Vervangen is aan te raden als je nog lang van je pc wil genieten. Een voeding als deze levert namelijk slechte kwaliteit stroom waardoor onderdelen kapot kunnen gaan. Vooral moederbord en videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
Oke dank u wel. Kan u ook zo aanraden wat voor PSU goed is voor een game pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
://azerty.nl/0-1073-740488/corsair-vs650-voeding-intern-atx12v-2-3-eps12v-80-plus-200-240-v-wisselstroom-v-650-watt-actieve-pfc-europa.html?gclid=CjwKEAjwkJfABRDnhbPlx6WI4ncSJADMQqxdaLgzExrJD-bmA6DWY4Rzr7KvgDz4vncyWaYZ8-W5dxoCK9Xw_wcB

Zoiets of heeft die niet de goede aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal voldoen, maar het is wel een slechte keuze. De pricewatch: Corsair CX450M is een veel betere keuze en gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
Oke wat is het verschil dan precies? En dat is voldoende vermogen? Sorry ben niet helemaal thuis in die wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw systeem verbruik tijdens zware belasting amper 200 watt, dus 450 watt is ruim voldoende en eigenlijk zelfs overkill.

Het verschil is dat de VS650 onderdelen van veel mindere kwaliteit bevat. Hierdoor is hij minder efficiënt (trekt dus meer stroom uit het stopcontact dan een efficiëntere voeding), minder stabiele voltages en is de betrouwbare levensduur gewoon een aantal jaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
Oke duidelijk. En diegene die u net had gelinkt heeft de juiste aansluiting/kabels om bruikbaar te zuinig voor mijn onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Het is natuurlijk ook niet 100% zeker te garanderen dat je probleem wordt opgelost, maar de kans is redelijk aanwezig en je huidige voeding blijven gebruiken is ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
Oke dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof
Kan het kwaad als ik hem gebruik op de oude voeding tot ik een nieuwe voeding heb of?

[ Voor 5% gewijzigd door Joramboverhof op 19-10-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Moet kunnen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramboverhof