Nieuwe voeding voor r9 290x

Pagina: 1
Acties:

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-02 17:48
Ik zoek een?
Een nieuwe voeding. Ik denk dat ik deze nodig heb, aangezien ik een vrij oude Recom 500w voeding heb en net ben geupgrade naar een Club 3d r9 290x Royal King.
Ik heb net even geprobeerd op BF4 te spelen, maar de voeding maakte lawaai (nooit eerder gebeurd bij een 7870XT en GTX 970) en werd erg warm. Dus ik durfde niet meer verder te proberen.

Ik heb al gekeken naar de uitgebreide PSU reviews van de buren en in het voeding advies topic, maar wat nou echt het best is voor een goede prijs is mij nog niet duidelijk. Mijn vraag is dus hoeveel Watt ik nodig heb. Ik wil graag dat de voeding lang mee gaat.

https://nl.hardware.info/...review-40-modellen-getest
https://nl.hardware.info/...modellen-getest-conclusie

Wat is je budget?
€50- +- €80

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

CPU: i5-4440
GPU: Club 3d r9 290x Royal King
RAM: Kingston hyper x 4x2 2400Mhz DDR3
MOBO: Msi g45 z87 Gaming
1x SSD en 1x HDD en 2 Fans

Verwijderd

Die twee reviews van HWI zijn onzin en niet alleen omdat ze verouderd zijn, maar gewoon omdat totaal oninteressante voedingen gewoon awards krijgen en veel goede voedingen juist geen award krijgen.

Maar wat is je niet duidelijk aan Voeding advies en informatie topic - Deel 33 dan?

• timper
Bedankt voor de reacties. Ik vraag mij wel af of 450-550w wel genoeg is. Stel ik wil een overclock doen, is het dan niet handig dat ik naar de 600w watt ga?
Ik had zelf deze gevonden pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Neen, zelfs met overklok verbruikt je R9 290X maximum 300W onder piekbelasting, de rest van je systeem verbruikt geen 300W, 550W is dus wel echt ruim genoeg.

En de genoemde pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W is absoluut niet interessant meer, lees dat topic van -The_Mask- maar eens, daar staat die bij oninteressante voedingen.

• timper
Ik zie het. Geen idee dat daar ook nog verschil in zat.
Is het dan een optie dat mijn huidige voeding wel voldoende is en ik het gewoon kan proberen of is dit heel riskant? Het is natuurlijk geen A merk en minimaal 5 jaar oud...
Ik kan eventueel ook een Antec 600W voeding krijgen van mijn vader ( recent gekocht), ik kan nu niet kijken welke serie het is, maar is dat ook een goede optie of zal ik een nieuwe A merk 500-550 watt voeding halen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

De Recom kan je beter niet gebruiken. Voor een 500w voeding kan deze slechts 384w op 12v leveren. Dat is heel erg krap voor een systeem met 290X. Daarnaast is de kwaliteit van de voeding erg matig en het zal mij niets verbazen als deze inmiddels stroom van slechte kwaliteit levert.

Of de 600w Antec goed bruikbaar is zal afhankelijk zijn van het type. Antec heeft ook erg matige voedingen in het assortiment.

Wil je een zorgeloze voeding onder de €80,- dan bestel je de eerder genoemde pricewatch: Corsair Vengeance 550M bij Si. Dat is een voeding van hoge kwaliteit welke minimaal 10 jaar mee moet gaan.

• timper
Oke, hartelijk dank, ik heb hem besteld!
Pagina: 1