(low)budget gaming mouse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 16:03

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een goedkope gaming muis, max €30 (om en nabij) en rond de 150 gram aan gewicht.
Ik speel nu regelmatig games met mijn Logitech M535 bluetooth muis, maar ik merk toch dat een bekabelde muis beter werkt (logisch).

Niet teveel flashy kleuren of een vreemd ontwerp. Een ledje of wat kleur mag, maar geen kermis.
Kabel van 1,50m is meer dan voldoende.

DPI is niet zo van toepassing: ofja. Ik ben niks gewend en houd niet van een heel snelbewegende muis. 3000 (gokje?) zal meer dan voldoende zijn.

Wel leuk is een DPI switcher, waarmee ik tussen meerdere modi (2) kan wisselen om bijv. net wat preciezer (lagere DPI) te kunnen richten bij bijv. snipen.

Eigenlijk was ik eerst van plan een gewone, simpele €10 muis aan te schaffen, maar ik wil toch nét wat meer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het volgende wenslijstje al samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cougar 530M Groen€ 37,50€ 37,50
1Cougar 530M Zilver€ 37,50€ 37,50
1Func MS-2 Gaming Mouse€ 28,37€ 28,37
1Rapoo VPRO V900€ 32,99€ 32,99
1Steelseries Rival 100 Zwart€ 32,99€ 32,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,35

Ik heb hier alleen nog wat feedback over nodig.
Een tweedehandse mag ook, mits nog in goede staat. Iemand een idee of er wat fatsoenlijks in de V&A staat? Heb daar namelijk de Logitech G300S en de Rapoo VPRO V900. Vooral de laatste lijkt me wel wat - de Logitech blijkt maar 82gram te wegen. Mijn huidige muis ruim 150gram. Ik vrees dat ik deze te licht ga vinden.

Beste antwoord (via HetGezegde op 19-10-2016 00:39)

• LowTone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:55
Ik heb sinds een maandje of 3 die Steelseries Rival 100 en die bevalt prima. Ligt (bij mij iig) lekker in de hand. Heeft niet teveel fratsen (enkel ledje in het logo dat uit kan en een paar extra knoppen, waaronder 1 DPI switcher).

Ik ben een keer naar een mediamarkt gegaan om ze even te voelen. Een aantal jaar geleden kreeg ik eens een Razer Deathadder kado. Prima muis met prima specs en goede reviews, maar ik kreeg er zere polsen van om hij te dik was voor mijn handen.

Mijn advies is om ze in ieder geval even (kort) te testen in de winkel. MM heeft er altijd een heleboel opgesteld, dus dat is een goede plek om te testen (en evt. meteen mee te nemen, scheelt weer verzendkosten). Lekker in de hand liggen is belangrijk en dat is onmogelijk te zien online.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Dacht ik ook al aan, maar die is redelijk intensief gebruikt volgens mij.

En anders zag ik ook deze nog: V&A aangeboden: Logitech G402 Hyperion Fury

Doet dit wat ik wil dat 't doet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LowTone
Ik heb sinds een maandje of 3 die Steelseries Rival 100 en die bevalt prima. Ligt (bij mij iig) lekker in de hand. Heeft niet teveel fratsen (enkel ledje in het logo dat uit kan en een paar extra knoppen, waaronder 1 DPI switcher).

Ik ben een keer naar een mediamarkt gegaan om ze even te voelen. Een aantal jaar geleden kreeg ik eens een Razer Deathadder kado. Prima muis met prima specs en goede reviews, maar ik kreeg er zere polsen van om hij te dik was voor mijn handen.

Mijn advies is om ze in ieder geval even (kort) te testen in de winkel. MM heeft er altijd een heleboel opgesteld, dus dat is een goede plek om te testen (en evt. meteen mee te nemen, scheelt weer verzendkosten). Lekker in de hand liggen is belangrijk en dat is onmogelijk te zien online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
LowTone schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:50:

Thanks! Alleen geen MM in de buurt. Toch gauw 1 uur rijden vanaf hier (middle of nowhere).

Zie jij bijv. nut aan zo'n DPI switcher? Gebruik je 'm zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowTone
Hmm ja da's lastig idd. dan houd ik het bij mijn ervaring: Mijn handen zijn iets kleiner dan gemiddeld (denk ik, heb geen onderzoek gedaan :) ) en daarvoor is de Rival prima.

Ik heb de DPI switcher nog amper gebruikt. Na wat prutsen kom je toch gewoon op je "favoriete" DPI uit waar je hem op laat staan. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nog niet superveel mee gegamet heb, heb er simpelweg niet zoveel tijd voor de laatste tijd.. Ik kan me voorstellen dat het handig is om verschillende DPI's te hebben als je veel verschillende (soorten) spellen speelt. Je zult misschien andere settings willen per spel en zo makkelijk wisselen. Maargoed ook niet iets wat je niet in de gamesettings kunt instellen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
LowTone schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:58:
Hmm ja da's lastig idd. dan houd ik het bij mijn ervaring: Mijn handen zijn iets kleiner dan gemiddeld (denk ik, heb geen onderzoek gedaan :) ) en daarvoor is de Rival prima.

Ik heb de DPI switcher nog amper gebruikt. Na wat prutsen kom je toch gewoon op je "favoriete" DPI uit waar je hem op laat staan. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nog niet superveel mee gegamet heb, heb er simpelweg niet zoveel tijd voor de laatste tijd.. Ik kan me voorstellen dat het handig is om verschillende DPI's te hebben als je veel verschillende (soorten) spellen speelt. Je zult misschien andere settings willen per spel en zo makkelijk wisselen. Maargoed ook niet iets wat je niet in de gamesettings kunt instellen natuurlijk...
Same; ook niet zoveel tijd, maar als ik speel, wil ik wel goed spelen. En daarom niet te duur.

Thanks voor je input. Ik ga nog wat op YouTube rondkijken naar diverse vergelijkingen :)

En ook ik ben altijd wel voorstander van een wat kleinere muis - vind 't niks als m'n hele hand/palm erop ligt/rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowTone
Coolio, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Ik ga opzoek naar de Corsair M65 of Logitech G402 of G502.

Thanks! Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:34
Ik heb laatst een review geschreven over de Gamdias Ourera.

productreview: Gamdias Ourera Gaming muis 4000dpi review door shadvet

deze kostte maar 17 euro.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
shadvet schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:19:
Ik heb laatst een review geschreven over de Gamdias Ourera.

productreview: Gamdias Ourera Gaming muis 4000dpi review door shadvet

deze kostte maar 17 euro.
Ik ga kijken.
Was net in een winkel en heb daar de Logitech G402 en G502 gevoeld. Prachtige apparaatjes. Ben verliefd op de G502 xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je hebt een interessante muis gemist:
pricewatch: CM Storm Alcor

Op firmware 2.2.1 goede prestaties op elke DPI (gemeten 3.92M/S op 400 en 800 DPI, iets lager op 1600/2000 DPI. Er is ook een firmware met 400-800-2000-4000 DPI voor moba/RTS in plaats van FPS). Geen acceleratie, jittering, angle snapping etc. Lekker licht met 88 gram, geen software nodig en is er ook 'niet'. 1000Hz polling rate uit de doos. Heb hem zelf op 500Hz draaien vanwege lagere CPU-usage. Fijne knoppen/respons, omron 20-m switches en befaamde vorm (deathadder, microsoft intelliexplorer, maar iet kleiner). Ook de sidebuttons voelen straks / niet sponzig. Led is eventueel wél aan te passen met een tooltje die iemand heeft gemaakt (breath, pulse, uit, kleur, intensiteit etc). Oja, ook een van de fijnste scrollwielen die ik heb gehad.

Gewoon een hele goede implementatie van de optische 3090 sensor. Enig minpuntje was de vrij hoge LOD, ook met de firmware's waar men <1.7mm aangeeft. Gelukkig is dit heel simpel aan te passen met een zwart klein stukje tape over deel van de sensor-behuizing, zonder prestatie-verlies en zonder over je muismat te schrapen. Zo ging ik van iets over de 2 CD's hoogte (~2.4mm) naar
~1mm. Het tapeje iets lager en je hebt bijvoorbeeld 1.5mm LOD, afhankelijk van je wens. Lager dan 1mm is meestal niet wenselijk, maar levert wel duidelijk sensor skipping op.

[ Voor 38% gewijzigd door ToFast op 19-10-2016 12:23 ]

Pagina: 1