Mijn router staat in de kamer maar ik wil graag mijn NAS in het washok hebben staan. Ik zat te denken om via een 1gbit powerline adapter de NAS aan te sluiten op het netwerk en in het washok te zetten. Alvorens ik dit ga aanschaffen vroeg ik mij af of dit geen snelheidsproblemen op gaat leveren...zouden jullie hier mij iets over kunnen vertellen?
Verwijderd
Is een cat5e kabeltje trekken echt geen optie? Bespaar je de beperking van powerline en doe jezelf een lol. Trek een netwerkkabel.
Verwijderd
Als het om performance gaat, bespaar je inderdaad beter de moeite om met powerline te gaan werken.
Gigabit powerline haal je echt geen Gigabit mee, heeft te maken met de kwaliteit van je bekabeling, interferentie, storende apparaten op het lichtnet etc. etc. etc.
Trek inderdaad gewoon een netwerkkabel, dan heb je nergens last van !
Gigabit powerline haal je echt geen Gigabit mee, heeft te maken met de kwaliteit van je bekabeling, interferentie, storende apparaten op het lichtnet etc. etc. etc.
Trek inderdaad gewoon een netwerkkabel, dan heb je nergens last van !
Ik zal eens kijken of ik ergens een loze leiding kan vinden. Heb hier nog een bult cat5 kabels liggen maar geen idee of het CAT5 of CAT5e is. Is er ook software om dit te meten ?
Op een kabel staat Technetix CAT5 1GBit tested.
Is dit dan CAT5 of CAT5e? Aangezien er wel 1gbit tested achter staat.
Op een kabel staat Technetix CAT5 1GBit tested.
Is dit dan CAT5 of CAT5e? Aangezien er wel 1gbit tested achter staat.
[ Voor 25% gewijzigd door saken op 18-10-2016 22:25 ]
Misschien haalt de NAS wel helemaal GBit snelheden (ondanks dat er een GBit netwerkaansluiting op zit), en is de CPU van de NAS de beperkende factor.
Alhoewel een UTP kabel altijd beter is dan een powerline, zou het best eens kunnen zijn dat een powerline volstaat, en dus minder arbeidsintensief is dan een UTP kabel je halve huis doortrekken.
Een cat5 kabel waar 'GBit tested' op staat is inderdaad een Cat5e.
Alhoewel een UTP kabel altijd beter is dan een powerline, zou het best eens kunnen zijn dat een powerline volstaat, en dus minder arbeidsintensief is dan een UTP kabel je halve huis doortrekken.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
't is een Thecus N2310. Volgens mij heb ik die Technix cat5e kabel eens van Ziggo gekregen, verwarrend dat er geen Cat5e opstaat. Kom ik net tot de ontdekking dat ik overal oude Cat5 kabels tussen had zitten, net vervangen door Cat5e en het netwerk werkt een stuk sneller haha.DynaMikeY schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:33:
Misschien haalt de NAS wel helemaal GBit snelheden (ondanks dat er een GBit netwerkaansluiting op zit), en is de CPU van de NAS de beperkende factor.
[ Voor 10% gewijzigd door saken op 18-10-2016 22:42 ]
Met die NAS komt een CAT5e ZEKER tot zijn recht!
Goeie zaak dat je nu in ieder geval compleet over bent op GBit
Goeie zaak dat je nu in ieder geval compleet over bent op GBit
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Pagina: 1