Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zelfde als ik nu doe, maar hunker naar een nieuwe build / upgrade
-> upgrade naar nieuwe technieken
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoiezo verkoop 2de hand van huidige systeem + 800 euro
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk het niet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Kast, Mobo, Processor (is beginnende keuze rest kan erop bepaald worden)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Kast:
-> Vierkant (plek voor ATX)
-> Custom watercooling voor ongeveer 2x 120MM fans (en 2 drive bays als kan)
-> Goede cable management
-> moet strak uit zien (anders wordt vrouw boos)
-> liefste in kleurtje anders dan zwart.
-> Omdat het om het mooie gaat een window erin
- Mobo
-> Liefste nieuwste generatie
-> Msata, 1GPU slot, 4x RAM.
-> Mooi om te zien
- CPU
-> moet in combinatie van bovenstaand moederbord zijn. hoeft niet extreem duurste, maar wel in I7 sigment en verbetering op oude CPU (zie inventaris
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven
is denk al genoeg
Ga je overklokken?
Denk het niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste is dat ik even geen punt heb waar ik moet beginnen en ik zou graag advies willen ontvangen met ervaringen met bouwers die bepaalde onderdelen aanraden of dingen volkomen afraden.
mochten jullie vragen hebben, reageren kan altijd!
Sander
Aanvulling:
Hier wil ik een upgrade/downgrade op gaan uitvoeren met het volgende:
- Moederbord: ATX grootte met downgrade naar 1 GPU-slot, 4Dimm-slots moeten blijven. overstap naar socket 1151 aan te raden? eventuele advies betreft chipset, B150 of Z170 chipset?
Is een Msata/M2 port mogelijk erop?
- Processor: overstap maken naar een socket 1151 CPU, I7-6700 aan te raden of eerder voor een I5? is dan het verschil nog wel zichtbaar?
- Kast: door omstandigheden wil ik hem ombouwen tot huisvriendelijke kast die op de tafel kan staan (dus vierkant een oplossing? of gaat dat niet passen met eventuele grote GPU's ?. Ik wil hem dan fancy maken, maar toch chique laten lijken. enige tips?
Is watercooling custom aan te raden om te proberen of eerder een goede 240mm closed loop kopen? zoals een Cooler Master MasterLiquid Pro 240?
Verder zullen ook de Disks, GPU, PSU en RAM vervangen gaan worden, maar dat is wel aan te passen op eventueel moederbord:)
Zelfde als ik nu doe, maar hunker naar een nieuwe build / upgrade
-> upgrade naar nieuwe technieken
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoiezo verkoop 2de hand van huidige systeem + 800 euro
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk het niet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Kast, Mobo, Processor (is beginnende keuze rest kan erop bepaald worden)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Kast:
-> Vierkant (plek voor ATX)
-> Custom watercooling voor ongeveer 2x 120MM fans (en 2 drive bays als kan)
-> Goede cable management
-> moet strak uit zien (anders wordt vrouw boos)
-> liefste in kleurtje anders dan zwart.
-> Omdat het om het mooie gaat een window erin
- Mobo
-> Liefste nieuwste generatie
-> Msata, 1GPU slot, 4x RAM.
-> Mooi om te zien
- CPU
-> moet in combinatie van bovenstaand moederbord zijn. hoeft niet extreem duurste, maar wel in I7 sigment en verbetering op oude CPU (zie inventaris
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven
Ga je overklokken?
Denk het niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste is dat ik even geen punt heb waar ik moet beginnen en ik zou graag advies willen ontvangen met ervaringen met bouwers die bepaalde onderdelen aanraden of dingen volkomen afraden.
mochten jullie vragen hebben, reageren kan altijd!
Sander
Aanvulling:
Hier wil ik een upgrade/downgrade op gaan uitvoeren met het volgende:
- Moederbord: ATX grootte met downgrade naar 1 GPU-slot, 4Dimm-slots moeten blijven. overstap naar socket 1151 aan te raden? eventuele advies betreft chipset, B150 of Z170 chipset?
Is een Msata/M2 port mogelijk erop?
- Processor: overstap maken naar een socket 1151 CPU, I7-6700 aan te raden of eerder voor een I5? is dan het verschil nog wel zichtbaar?
- Kast: door omstandigheden wil ik hem ombouwen tot huisvriendelijke kast die op de tafel kan staan (dus vierkant een oplossing? of gaat dat niet passen met eventuele grote GPU's ?. Ik wil hem dan fancy maken, maar toch chique laten lijken. enige tips?
Is watercooling custom aan te raden om te proberen of eerder een goede 240mm closed loop kopen? zoals een Cooler Master MasterLiquid Pro 240?
Verder zullen ook de Disks, GPU, PSU en RAM vervangen gaan worden, maar dat is wel aan te passen op eventueel moederbord:)
[ Voor 26% gewijzigd door HetePanda op 18-10-2016 22:36 . Reden: kleine typo + aanvulling ]