Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade van huidige systeem

Pagina: 1
Acties:

• HetePanda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-08 14:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zelfde als ik nu doe, maar hunker naar een nieuwe build / upgrade
-> upgrade naar nieuwe technieken

Wat mag het systeem gaan kosten?
zoiezo verkoop 2de hand van huidige systeem + 800 euro

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk het niet :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Kast, Mobo, Processor (is beginnende keuze rest kan erop bepaald worden)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Kast:
-> Vierkant (plek voor ATX)
-> Custom watercooling voor ongeveer 2x 120MM fans (en 2 drive bays als kan)
-> Goede cable management
-> moet strak uit zien (anders wordt vrouw boos)
-> liefste in kleurtje anders dan zwart.
-> Omdat het om het mooie gaat een window erin

- Mobo
-> Liefste nieuwste generatie
-> Msata, 1GPU slot, 4x RAM.
-> Mooi om te zien

- CPU
-> moet in combinatie van bovenstaand moederbord zijn. hoeft niet extreem duurste, maar wel in I7 sigment en verbetering op oude CPU (zie inventaris

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven :) is denk al genoeg

Ga je overklokken?
Denk het niet :)

Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste is dat ik even geen punt heb waar ik moet beginnen en ik zou graag advies willen ontvangen met ervaringen met bouwers die bepaalde onderdelen aanraden of dingen volkomen afraden.

mochten jullie vragen hebben, reageren kan altijd! _/-\o_

Sander

Aanvulling:
Hier wil ik een upgrade/downgrade op gaan uitvoeren met het volgende:
- Moederbord: ATX grootte met downgrade naar 1 GPU-slot, 4Dimm-slots moeten blijven. overstap naar socket 1151 aan te raden? eventuele advies betreft chipset, B150 of Z170 chipset?
Is een Msata/M2 port mogelijk erop?
- Processor: overstap maken naar een socket 1151 CPU, I7-6700 aan te raden of eerder voor een I5? is dan het verschil nog wel zichtbaar?
- Kast: door omstandigheden wil ik hem ombouwen tot huisvriendelijke kast die op de tafel kan staan (dus vierkant een oplossing? of gaat dat niet passen met eventuele grote GPU's ?. Ik wil hem dan fancy maken, maar toch chique laten lijken. enige tips?

Is watercooling custom aan te raden om te proberen of eerder een goede 240mm closed loop kopen? zoals een Cooler Master MasterLiquid Pro 240?

Verder zullen ook de Disks, GPU, PSU en RAM vervangen gaan worden, maar dat is wel aan te passen op eventueel moederbord:)

[ Voor 26% gewijzigd door HetePanda op 18-10-2016 22:36 . Reden: kleine typo + aanvulling ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Heb je zelf al gezocht hier op het forum? Dit forum wemelt werkelijk van de verschillende setups en ook de best buy guides zijn de moeite waard. Iets meer onderzoek van jou kant dus :)

Tevens weten we niet wat je er nu mee doet, dus dat maakt een beetje lastig om te bepalen wat je nodig hebt. Plaats even een lijstje van wat je nu hebt en wat je er mee wil doen. Scheelt ons een hoop zoekwerk.

Daarnaast: waarom custom waterkoeling? Dat is duur en vaak onnodig. Het koelt niet altijd beter dat goede luchtkoeling en maakt in sommige gevallen ook meer geluid.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en wat doe je op dit moment met je huidige systeem? ;)
qua kast; is vierkant echt de bedoeling, of bedoel je meer iets als in de zin van:
pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs
pricewatch: Fractal Design Define R5 Titanium Window
pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Oranje)
pricewatch: be quiet! Silent Base 600 Zwart/Oranje Window.

Weet je zeker dat je custom waterkoeling wilt? en persé een i7? mSata ben ik niet zo zeker van dat je dat gaat vinden op je nieuwe moederbord; M.2 is de nieuwe standaard voor SSD's op 't plankje.
en zonder je huidige eisen en huidige systeem komen we niet veel verder :S

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• HetePanda
Hoi allebei,

bedankt voor jullie input.
Ik werk als syteembeheerder en heb virtuele machines draaien op mijn bak daarom is minimaal 16GB vereist. Ik wil in de toekomst meer grafische games gaan spelen. Tevens komen er verschillende interne wijzigingen waarvoor mijn PC ook meer aan moet kunnen. formfactor wordt kleiner door "eis" van mijn vriendin voor ze samen wil wonen :P. Ik zit dus ook nog in de twijfel over de custom watercooling (dan zou ik kiezen voor een Kit).

Bedankt voor de casing tips + M2 tip..

Hieronder zoiezo mijn inventarislijst :)

Eisen voorderest:
-> hij moet het beter trekken dan mijn huidige setup
-> Nieuwere generaties
-> niet ietsje duurder prijs sigment dan huidig

Wat ik er straks extra mee wil gaan doen:
-> :) klaarstomen voor eigen huisje, en dan kan ik geen extreem bakbeest bij me hebben in woonkamer
-> in loop van periode komen steeds meer VM's erbij door toename in virtualisatie in bedrijf
-> Video aansturen zal wss ietsje zwaarder worden in loop van periode
-> Opslag uitbreiden van C: schijf (door toename VM's op ssd :))
-> Grafisch krachtigere spellen spelen dan nu en klaar voor een paar jaar in toekomst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 250,05€ 250,05
1MSI Z97-G55 SLI€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-N780GHZ-3GD€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 127,-€ 127,-
1Aerocool XPredator White Edition€ 119,79€ 119,79
1Samsung S27D390H Zwart€ 258,94€ 258,94
1Sharkoon Dual-CCFL Kit (Blauw, 30cm)€ 0,-€ 0,-
1NZXT SENTRY LX€ 47,95€ 47,95
1Corsair Hydro H80i€ 106,90€ 106,90
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 65,-€ 65,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 50,51€ 50,51
1Club3D CSP-X1000CB€ 0,-€ 0,-
1Transcend TS256GSSD320 256GB€ 144,-€ 144,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,14

[ Voor 11% gewijzigd door HetePanda op 18-10-2016 21:57 . Reden: Aanvullingen :) ]

• HetePanda
Ik heb reactie extra geplaats met meer info :)

-> Ik ben echt opzoek naar een vierkante.
-> Ik heb nu een goede I5 en zou graag toch echt een I7 willen
-> M2 ga ik zeker even in verdiepen, Thanks
NLBUURMAN schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:41:
en wat doe je op dit moment met je huidige systeem? ;)
qua kast; is vierkant echt de bedoeling, of bedoel je meer iets als in de zin van:
pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs
pricewatch: Fractal Design Define R5 Titanium Window
pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Oranje)
pricewatch: be quiet! Silent Base 600 Zwart/Oranje Window.

Weet je zeker dat je custom waterkoeling wilt? en persé een i7? mSata ben ik niet zo zeker van dat je dat gaat vinden op je nieuwe moederbord; M.2 is de nieuwe standaard voor SSD's op 't plankje.
en zonder je huidige eisen en huidige systeem komen we niet veel verder :S

• HetePanda
-> Ik zal nog even forum gaan doorzoeken en graven! :) thanks voor de tip
-> Is in mijn aanvullende bericht bijgevoegd wat ik ermee doe en wil doen
-> Lijstje is tevens in aanvullend bericht toegevoegd

-> Custom watercooling is altijd een droom geweest, ik zit of te denken nu aan closed setje (240) of een custom kit voor alleen processor :) kheb nu zelf closed setje
RvL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:37:
Heb je zelf al gezocht hier op het forum? Dit forum wemelt werkelijk van de verschillende setups en ook de best buy guides zijn de moeite waard. Iets meer onderzoek van jou kant dus :)

Tevens weten we niet wat je er nu mee doet, dus dat maakt een beetje lastig om te bepalen wat je nodig hebt. Plaats even een lijstje van wat je nu hebt en wat je er mee wil doen. Scheelt ons een hoop zoekwerk.

Daarnaast: waarom custom waterkoeling? Dat is duur en vaak onnodig. Het koelt niet altijd beter dat goede luchtkoeling en maakt in sommige gevallen ook meer geluid.
Pagina: 1