1Din autoradio met flac, sdcard, usb, DAB+

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben, na jaren tevreden gebruiker te zijn van een JVC KD-LX555R met mp3 wisselaar, toch langzaam aan het kijken naar een 1 din autoradio (max 300,=) met het liefst de onderstaande functies:
  • FLAC support
  • DAB+ ontvanger
  • usb aansluiting, alleen achterop mag
  • CD speler (optioneel)
  • (micro)sd card ondersteuning(optioneel)
Zelfs als ik geen budget opgeef dan kan ik geen radio's vinden die aan deze eisen voldoen. Als de eisen te combineren zijn, dan is het een 2 din ding, wat zelfs met een schoenlepel niet het gat in te wurmen is.

Ik heb al gekeken naar Alpine, JVC, Kenwood en Pioneer (toch wel mijn voorkeur om een van deze merken te hebben), maar kan zelfs bij de fabrikant niets vinden. De Alpine UTE-93DAB en de Pioneer DEH-X8700DAB lijken de enige opties die ik heb.

Welke radio zie ik over het hoofd? (ander merk mag ook, liefst wel gangbaar in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik heb zelf die Pioneer en ervaar die als prettig. Genoeg opties en flac afspelen en skippen gaat net zo vlot als een mp3'tje! Eq kent slechts 5 banden dat vind ik een nadeel maar verder een erg goede radio voor het geld.

Dab+ heb ik helaas nooit geprobeerd ivm het ontbreken van een antenne(zou er wel bij mogen voor het geld..)

En de file browser die erop zit werkt prima, zodoende kan je legaal even snel een nummer aanzetten uit een album.

[ Voor 14% gewijzigd door Wackoz op 22-10-2016 19:27 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik heb zelf deze:
http://nl.jvc.com/mobile-...dio-receivers/KD-DB97BTE/

Volgens de specificaties kan hij FLAC afspelen, maar dat heb ik nooit getest.

DAB+ werkt heel redelijk na het vervangen van de dakantenne, er zit een CD-speler in en hij heeft een USB-aansluiting op de voorkant. Niet op de achterkant. En geen SD-slot. Wel Bluetooth :D

De toetsverlichting-kleur kan je d.m.v. RGB-waarden volledig zelf kiezen O+ En als de ISO-stekker in je voertuig een aangesloten verlichting-draad heeft, kan je verschillende kleuren kiezen voor verlichting aan en uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_I
  • Laatst online: 16-09-2024
Bedankt voor de reacties, ik ben voor de Pioneer gegaan. Bij coolblue zit er nu een gratis Pioneer DAB antenne bij, maar ik gebruik liever een splitter (< 10,= excl verzenden via ebay) om zo het uiterlijk van m'n dagelijkse wagen origineel te houden. (30 jaar oude Volvo 740) Morgen wordt de radio afgeleverd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10
En bevalt de pioneer tot nu toe?
Zoek nl ook eentje met FLAC support.

groet,
Gerwin