Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Eerst vervangbare accu zoeken als voorwaarde aankoop?

Ik baal er er van dat fabrikanten hun accu's niet vervangbaar maken. Of althans, niet makkelijk zelf te vervangen. Feit is dat een accu slijt. Je weet dus zeker dat hij na 2 jaar nog maar iets van 80% van z'n capaciteit is.

Ik ben dus altijd benieuwd:
Wat adviseren de fabrikanten om te doen als hij al uit de garantie is: 'gooi maar weg en koop maar een nieuwe tablet'?

Ik ben op dit moment op zoek naar een tablet maar ben van eerst van verschillende modellen aan het checken of de fabrikant een replacement accu aanbied, en wat hij kost. Ook kijk ik of een accu te verkrijgen is op bv ebay of aliexpres of ander China winkel.

Ben ik nu hele paranoia? :)
..of moet ik gewoon accepteren dat in deze tijd electronica gewoon wegwerp artikelen zijn als een accu kapot is/niet meer goed oplaad?

Zijn er nog meer mensen die hun aankoopkeuze laten afhangen van de verkrijgbaarheid van 'reserve onderdelen'.

[ Voor 3% gewijzigd door Furious5 op 18-10-2016 18:40 ]

Alle reacties

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Een accu slijt inderdaad maar je moet je afvragen hoe lang je met een tablet wil doen en hoe belangrijk je accuduur vind.

De ontwikkeling gaat zo snel dat een tablet met twee jaar al redelijk oud is. Qua updates is het dan sowieso afgelopen.
Wat ook meespeelt is de aanschaf prijs van de tablet. Of je koopt een goedkope elke twee jaar of nu een dure en dan kan een vervangbare accu wel belangrijk zijn bij de beslissing.

Wat je wel moet realiseren is dat er niet veel tablets zijn met vervangbare accu dus je keuze wordt aardig beperkt. Ik dacht dat de duurdere Samsung tablets een vervangbare accu hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 18-10-2016 19:15 ]

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Ja daar heb je gelijk in, techniek verouderd erg snel. Maar ik zit nu te denken om gewoon een goedkoop tabletje te kopen ipv eentje van 500,-.
Toch zou ik het wel relaxt vinden als ik hem langer kan gebruiken door de accu te vervangen,,, just in case.

Praktisch geen tablet heeft een vervangbare accu.. Maar je kan die accus toch bestellen en met zo'n penmaak setje je tablet open maken en de boel installeren...

Ik neig er dus naar om gewoon een 100,-euro tabletje te kopen... en ik zie dat accu's zo rond de 25,- kosten - moch ik het ooit nodig hebben.

Ik denk dat voor een beetje browsen en youtube kijken onderweg dat best okay is.. Apps boeien me niet zo.

Het serieuze computerwerk blijf ik toch gewoon op een echte compter doen..

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Ik denk dat de performance/kwaliteit van de budget tablets mij meer zou irriteren dan de afname van de accuduur... Meeste tablets doen het dusdanig lang op een lading dat ik het met mijn gebruik niet gaat lukken om die in een paar dagen leeg te trekken. Ik heb zelf de Sony Xperia Z3 Tablet Compact en doe ongeveer een weekje met een lading. Dagelijks krantje lezen, wat browsen en muziek luisteren. Ik denk dat ik nog eerder wat nieuws wil dan dat de accu het zal begeven...

Mijn telefoon echter, dat is een ander verhaal... Die zou ik wel graag met een makkelijk wisselbare accu willen...

Verwijderd

Eigenlijk maakt het geen ene f*ck uit: Ja je accu gaat inderdaad merkbaar achteruit, waar je ooit makkelijk bijvoorbeeld twee dagen met je telefoon op een accu kon doen is dat na 2 jaar hooguit een dag. Echter je accu gaat er niet kapot van en je kunt je apparaat dus ook gewoon verder gebruiken! Daarnaast vraag ik mij af, is het de investering na die tijd wel waard?

Natuurlijk kun je zelf de accu handmatig vervangen: Maar dan moet je wel de originele weten te vinden en tegen die tijd vind je die een stuk moeilijkere, dus dan worden het al gauw batterijen van een derde partij. Nou vaak heb je daar niets aan omdat de capaciteit lager is dan het origineel!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Uit je post begrijp ik dat dit gaat om een tablet.

Schopje van AND -> TGA.

Mocht je nog aankoopadvies willen betreft je tablet, dan kun je beter een nieuw topic aanmaken in Mobile Aankoopadviesforum.

Ik ken eigenlijk weinig tablets met een vervangbare accu (lees geen). Maar tablets worden meestal minder vaak opgeladen dan telefoons, dus moet de accu gaat dan sowieso langer mee dan die van een telefoon.

Maar goed om je vraag te beantwoorden:
Zijn er nog meer mensen die hun aankoopkeuze laten afhangen van de verkrijgbaarheid van 'reserve onderdelen'.
Nee. Ik kijk er niet specifiek naar. Maar bij heel veel apparaten is het dan ook relatief eenvoudig om de accu zelf te vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 19-10-2016 08:25 ]

Pagina: 1