Verbinding met internet lukt niet (telenet)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roste-rostellie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Mijn vraag
...

hallo,

ik heb net een laptop cadeau gedaan aan mijn dochter met Windows VISTA er nog op, ze is aangesloten bij TELENET (Belgie) maar kan geen verbinding maken met internet, de router wordt herkend door de PC maar krijg de melding na opdracht "verbinding maken" =>"verbonden" => "enkel lokaal netwerk" op geen enkele manier kan ik verbinden met internet maken, wat kan de reden of oorzaak zijn? heb de router reeds herstart maar zonder resultaat ! haar vriend met zijn laptop en Windows 10 heeft geen enkel probleem om verbinding te maken, haar vorige laptop was ook met VISTA en had ook geen enkel probleem, iphone en ipad van zoon werken ook normaal !! verbinden met TELENETHOMESPOT lukt wel !!

weet iemand raad aub?

alvast bedankt,
danny

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
roste-rostellie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:45:
Mijn vraag
...

hallo,

ik heb net een laptop cadeau gedaan aan mijn dochter met Windows VISTA er nog op, ze is aangesloten bij TELENET (Belgie) maar kan geen verbinding maken met internet, de router wordt herkend door de PC maar krijg de melding na opdracht "verbinding maken" =>"verbonden" => "enkel lokaal netwerk" op geen enkele manier kan ik verbinden met internet maken, wat kan de reden of oorzaak zijn? heb de router reeds herstart maar zonder resultaat ! haar vriend met zijn laptop en Windows 10 heeft geen enkel probleem om verbinding te maken, haar vorige laptop was ook met VISTA en had ook geen enkel probleem, iphone en ipad van zoon werken ook normaal !! verbinden met TELENETHOMESPOT lukt wel !!

weet iemand raad aub?

alvast bedankt,
danny
Beetje warrig verhaal... (wellicht een beetje meer structuur, beetje meer technisch informatie geven en wat minder uitroeptekens gebruiken ?)

Maar goed, geef eens eerst antwoord op bijvoorbeeld onderstaande vragen om een beter beeld te krijgen :

Werkte de laptop voorheen wel goed ?
Hoe wordt er geprobeerd verbinding te maken ? (WiFi of bedraad )
Heb je getest met een kabel rechtstreeks in de modem/router ?
Heb je al een andere kabel geprobeerd ?
Wat voor router staat er ? (merk/type/model)
Is er ook geprobeerd om op een ander netwerk te verbinden ?
Wat geeft ipconfig /all weer als verbindingsinformatie ?
Kan je vanaf de laptop andere interne en/of externe ip adressen pingen ?
Heeft de gebruiker wel voldoende rechten op de laptop ?
Staat de firewall ingeschakelt ? en wat gebeurt er als je deze eens uitzet ?
Is er een antivirus software geinstalleerd, zo ja, welke ? en wat gebeurt er als je deze eens uitzet ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

roste-rostellie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:45:
... ik heb net een laptop cadeau gedaan aan mijn dochter met Windows VISTA...
Je houdt wel erg veel van je dochter, hè?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roste-rostellie
hallo,

hier reeds wat informatie zonder uitroeptekens. ;)

Werkte de laptop voorheen wel goed ? Ja, met oude router
Hoe wordt er geprobeerd verbinding te maken ? (WiFi of bedraad ) WIFI
Heb je getest met een kabel rechtstreeks in de modem/router ? Ja, dit werkt normaal
Heb je al een andere kabel geprobeerd ? Nee, kabel is OK
Wat voor router staat er ? (merk/type/model) TELENET maar merk weet ik momenteel niet
Is er ook geprobeerd om op een ander netwerk te verbinden ? Ja, met mijn router(pas een nieuwe) en dit werkt ook niet.
Wat geeft ipconfig /all weer als verbindingsinformatie ? Enkel lokaal
Kan je vanaf de laptop andere interne en/of externe ip adressen pingen ? Ja, TELENETHOMESPOT
Heeft de gebruiker wel voldoende rechten op de laptop ? Ja
Staat de firewall ingeschakelt ? en wat gebeurt er als je deze eens uitzet ? Uitgeschakeld
Is er een antivirus software geinstalleerd, zo ja, welke ? en wat gebeurt er als je deze eens uitzet ? AVG internet security, uitgeschakeld

Reeds bedankt voor de hulp en tot later.
Danny

[ Voor 13% gewijzigd door roste-rostellie op 21-10-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roste-rostellie
Hallo,

Eindelijk gelukt : ik heb de driver kunnen up-daten via een "free driver up-date programma" en alles werkt naar behoren nu.

Aan iedereen die mij geholpen heeft hartelijk dank voor de moeite.

Groetjes,
Danny