[PC] LanParty - Hulp bij games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 14:26
Beste Tweakers,

Ik heb even gezocht en kan geen betrouwbaar antwoord vinden, dus ik ga de vraag toch maar even stellen.
Aankomende zaterdag hebben we een Lanparty op het werk met ongveer 30 werknemers, hier voor mogen we een aantal computers gebruiken op het werk. Ik wil een aantal games installeren die we zaterdag kunnen spelen.

Het probleem is dat niet iedereen de game heeft en ik niet wil dat iedereen op mijn Steam of Origin zit om dit tegen elkaar te kunnen spelen. Niet zo zeer omdat ik mijn collega's niet vertrouw maar het idee dat iedereen op mijn account zit en mijn keys kan uitlezen vind ik niet zo prettig.

Het gaat om de volgende games:

Age of Empires 2 (Steam)
Age of Empires 3 (Steam, DVD)
Call of Duty 2 (DVD)
Call of Duty MW1 (DVD)
Call of Duty MW2 (Steam, DVD)
Command & Conquer: Red Alert 2 (Origin, DVD)
Command & Conquer: Generals (Origin, DVD)
Left 4 Dead 2 (Steam)

Ik heb alle spellen op Steam of Origin of DVD zo als je hier boven kunt zien.
...

Heb de 6 games al getest op een van de systemen.

Systeem,
CPU: i5-4460
Ram: 8GB

...

Getest:
CoD2 op DVD heb kon ik met een key van online gewoon tegen elkaar kunnen spelen. (werkt)
CoD4 op DVD heb kon ik met een key van online gewoon tegen elkaar kunnen spelen. (werkt)
CoD6 met Steam Offline kreeg ik de melding dat ik online moest zijn
AoE2 met Steam Offline kreeg ik de melding dat ik online moest zijn.
AoE3 met Steam Offline kon ik gewoon LAN spelen. (werkt, alleen een steam oplossing)
Ik heb cncnet.org geprobeerd met Red Alert 2 maar dan krijg je geen LAN optie

Alvast bedankt,
Gydo

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:05

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Volgens mij heb geen licenties om deze games op 30 pc's te installeren.
Als je echt enkel LAN spelletjes gaat doen dan zou ik je aanraden wat Indie games te kopen en die te installeren.
Want wat je nu doet mag volgens de voorwaarden namelijk niet.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik denk dat je voor de meeste spellen gewoon 30 licenties moet aanschaffen als je het legaal wilt houden. En illegale dingen mogen hier niet bediscussieerd worden.

Red-alert 2 is wel gratis (en open-source tegenwoordig), maar moet inderdaad online en werkt heel slecht met meerdere mensen vanaf hetzelfde IP helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:43:
Nou, ik denk dat je voor de meeste spellen gewoon 30 licenties moet aanschaffen als je het legaal wilt houden. En illegale dingen mogen hier niet bediscussieerd worden.

Red-alert 2 is wel gratis (en open-source tegenwoordig), maar moet inderdaad online en werkt heel slecht met meerdere mensen vanaf hetzelfde IP helaas...
Helaas is Red Alert 2 ook nog niet gratis (tenminste niet dat ik weet)
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/rN9E9/62521cbf91.jpg

Tevens mag je in Steam Offline modes toch wel gewoon tegen je zelf spelen toch?

Gydo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

darksummenors schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Helaas is Red Alert 2 ook nog niet gratis (tenminste niet dat ik weet)
[afbeelding]

Tevens mag je in Steam Offline modes toch wel gewoon tegen je zelf spelen toch?

Gydo
Ik speel altijd Tiberian Sun (CnCnet), en die is wel gratis, en ik zie altijd mensen met Red-Alert 2 in dezelfde 'browser' zitten, dus ik ging er vanauit dat die dezelfde voorwaarden heeft.

Edit: Sorry, dat is Red-Alert 1 wat in dezelfde browser zit... Ik zie trouwens dat ze voor Tiberian Sun een Play on Lan optie hebben toegevoegd! (het is opensource, dus er vind nog serieus development plaats!)
Misschien dus een optie...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:49:
[...]

Ik speel altijd Tiberian Sun (CnCnet), en die is wel gratis, en ik zie altijd mensen met Red-Alert 2 in dezelfde 'browser' zitten, dus ik ging er vanauit dat die dezelfde voorwaarden heeft.
Arghh jammer, stiekem hoopte ik dat je iets meer dan ik wist, Red Alert 2 is wel een keer gratis aangeboden geweest op Origin maar daar hebben we nu niets aan...

Edit: Hmm thanks voor je edit! Ik ga Tibreian Sun eens proberen dan!

Gy

[ Voor 6% gewijzigd door darksummenors op 18-10-2016 15:57 . Reden: Quoter had zijn message aangepast! :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
XWIS beheert tegenwoordig de servers voor de oude westwood spellen en zij hebben daarbij hun zege van EA ontvangen. Voor singeplayer is geen serial nodig, maar voor multiplayer inderdaad nog wel. Deze kun je daar kopen voor € 10, maar oude serials werken ook (retail versie, first decade, origin versies, etc). Je zou eventueel kunnen inventariseren hoeveel van je collega's stiekem al over 1 of meerdere serials beschikken. Tevens is het volgens mij toegestaan om nicknames te delen in ra2, dus zou je ook met minder dan 30 serials totaal aan de gang kunnen.
Over het algemeen werkt de XWIS versie van ra2 goed en kunnen we op lan-parties probleemloos uren spelen. XWIS downloads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darksummenors
kubuksa schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:25:
XWIS beheert tegenwoordig de servers voor de oude westwood spellen en zij hebben daarbij hun zege van EA ontvangen. Voor singeplayer is geen serial nodig, maar voor multiplayer inderdaad nog wel. Deze kun je daar kopen voor € 10, maar oude serials werken ook (retail versie, first decade, origin versies, etc). Je zou eventueel kunnen inventariseren hoeveel van je collega's stiekem al over 1 of meerdere serials beschikken. Tevens is het volgens mij toegestaan om nicknames te delen in ra2, dus zou je ook met minder dan 30 serials totaal aan de gang kunnen.
Over het algemeen werkt de XWIS versie van ra2 goed en kunnen we op lan-parties probleemloos uren spelen. XWIS downloads
Bedankt voor je bericht,

Ik heb hem net gedownload en geinstalleerd, echter als ik nu op "Network" klik word ik gelijk ge redirect naar het main menu. Dit heb ik even ge googled en kwam ik op het volgende uit;
To get xwis.net install to work on LAN you need to have the following files in the game folder:
Ra2.exe [50kb] + game.exe [4mb+] + wsock32.dll
Even gechecked in mijn installatie folder en alle bestanden zijn gewoon aanwezig.
Bij instellingen vind ik toevallig dit erg verdacht:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/rO6MC/f2332850d8.jpg

Edit: Ik heb een fix gevonden voor het lan probleem. Ik heb de Red Alert via xwis.net en deze dll in de installatie map geplaatst.

Alvast bedankt,
Gydo

[ Voor 10% gewijzigd door darksummenors op 19-10-2016 14:24 . Reden: Fix gevonden bericht ge edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
Helemaal vergeten te vermelden, sorry.
Voor LAN-parties gebruiken wij altijd de "internet" optie in ra2. Volgens mij hebben heren van XWIS de network variant uit het spel gehaald (net als campaign mode) en is het ook de bedoeling dat je bij LAN-spellen gebruik maakt van de internet optie. Via LAN is er erg lage latency, dus ik het heb het vermoeden dat de XWIS variant van ra2 ook doorheeft dat er via LAN gespeeld wordt.

Vroeger maakte deze spellen gebruik van het IPX protocol (net als bijv. de oude age of empires) ipv TCP/IP of UDP en volgens mij wordt dit niet meer door windows ondersteund. Ik kan me nog herinneren dat ik in windows xp dit protocol kon toevoegen bij de netwerkadapter, maar op mijn windows 10 desktop zie ik de optie er niet meer tussen staan.

In dit topic op het XWIS forum hebben ze het ook over een "hamachi" versie mocht je perse een lan game willen spelen, maar ik ben zelf niet bekend met hamachi. Als je genoeg serials weet te charteren zou ik in ieder geval de internet optie van de XWIS versie gebruiken, heeft ons nooit problemen opgeleverd op wat opstart-dingetjes na (iemand die hem niet als admin start, wat verbindingsproblemen met iemand die op een powerline adapter zat, etc.)

Edit: ik zie nu je edit pas. Top dat het gelukt is, ik ga de dll bewaren en kijken bij onze volgende LAN-party wat het verschil is met een internet-game. Dank voor de tip!

[ Voor 6% gewijzigd door kubuksa op 19-10-2016 14:41 ]

Pagina: 1