Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ik dacht dat ik wel handig was met google... niet dus... >:)

Heb me suf zitten zoeken hoe het mouseover/hover effect gemaakt wordt als je een foto bekijkt in Flickr.
Je komt namelijk af en toe foto's tegen en als je dan met de muis over de foto beweegt, verschijnt er ineens een rechthoekje met wat tekst en de link naar de user die die tekst gemaakt heeft.

Ter verduidelijking:
https://flic.kr/p/b4m2hZ
als je dan met de muiscursor over het mannetje op het bankje gaat, verschijnt er ineens een venster met wat tekst.
Wel een leuk en mogelijk informatief effect.
Maar HOE maak je dat zelf? Ik kan het niet vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). :?

Iemand?

Mooie Plaatjes   

Beste antwoord (via ehtweak op 18-10-2016 19:38)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die notes kun je aanmaken door niet met je muis te klikken op de foto (waardoor deze inzoomt), maar door een vierkantje te "trekken" (dus muisknop indrukken en slepen).
Vroeger zat deze optie duidelijk op Flickr, onlangs ontdekte ik dat het weer aanwezig was (misschien altijd wel aanwezig geweest, maar ook voor mij verstopt).

Notes op je eigen foto's zetten kan altijd. Of een ander het ook op jouw foto's mag, was vroeger een recht dat je kon regelen. Daarover durf ik niet even niks te zeggen, want kan het hier niet testen.

This footer is intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die notes kun je aanmaken door niet met je muis te klikken op de foto (waardoor deze inzoomt), maar door een vierkantje te "trekken" (dus muisknop indrukken en slepen).
Vroeger zat deze optie duidelijk op Flickr, onlangs ontdekte ik dat het weer aanwezig was (misschien altijd wel aanwezig geweest, maar ook voor mij verstopt).

Notes op je eigen foto's zetten kan altijd. Of een ander het ook op jouw foto's mag, was vroeger een recht dat je kon regelen. Daarover durf ik niet even niks te zeggen, want kan het hier niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Modbreak:Compleet het verkeerde forum ... ik ga het nu even verhuizen, volgende keer zelf beter opletten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
@Ventieldopje; ik heb goed opgelet hoor... het ging nadrukkelijk om Flickr... dat hoort toch bij F&V workflow? :| Niet over zelf iets in HTML bakken...
ajhaverkamp schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:54:
Thanks! Oeps... :+ nooit geweten dat het ZO eenvoudig zou zijn... Wel apart dat het blijkbaar een 'hidden' feature is, want ik kon het nergens vinden in de help/faq secties van Flickr...

Hmmm, het rechthoekje kun je idd prima op je eigen en andermans foto's plaatsen. Maar in een andere browser, staat het venster niet op de goede plek op de foto... :-( Bij Chrome en FF blijft het, onafhankelijk van de venstergrootte op de goede plaats staan, maar bij IE staat het boven de foto...

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 18-10-2016 20:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...en weer terug naar F&VW

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:37:
@Ventieldopje; ik heb goed opgelet hoor... het ging nadrukkelijk om Flickr... dat hoort toch bij F&V workflow? :| Niet over zelf iets in HTML bakken...
Mijn schuld O-) , door die "Maar HOE maak je dat zelf?" dacht ik dat je op zoek was naar een gelijkaardig javascript-effectje voor een niet-Flickr-website :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik zie dat mijn oude notes, die ik in 2006 had geplaatst op foto's, inderdaad nog steeds zichtbaar zijn.
Qua rechten is het zo dat mensen die ik volg, ook notes op mijn foto's mogen zetten. Dit is waarschijnlijk ook de default instelling.

Pagina: 1