Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik vroeg me af of ik modulaire kabels zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.scan.co.uk/images/products/2224233-b.jpg

ook korter kan maken? hiermee bedoel ik bijv. drie aansluitingen eraf halen aangezien deze bij mij overbodig zijn en ze in mijn krappe case veel ruimte in beslag nemen?

Ik ben benieuwd vooral benieuwd naar of het kan met de Sata en Molex kabels.

...

De PSU waarbij ik de kabels zou willen verkorten is een: Corsair CX450M

Alvast bedankt d:)b

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik denk dat je met een schaar en iets om de uiteindjes te isoleren een heel eind bent. Tubetje lijm zou al kunnen, al zou misschien een krimpkousje ofzo een nettere afwerking zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Of kijken of je die laatste connector eraf kun halen en opnieuw als laatste kunt plaatsen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

of je koopt voor 2 €uro eentje die lang genoeg is en maar 1 stekkertje heeft?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
De afgebeelde kabel lijkt te werken met IDC contacten. Die snijden in de isolatie van de kabel. Van deze foto durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Het kunnen natuurlijk ook gewone crimp contacten zijn.

Die IDC contact kan je vrij makkelijk met een beetje geweld verwijderen. De isolatie daaronder is dan vaak nog goed genoeg om niets mee te doen, maar dat moet je wel even controleren. De connectoren kan je meestal niet hergebruiken.

Als je vraag is of je een heel stuk van de kabel af kan knippen, is het heel simpel. Ja dat kan. Maakt niets uit voor de werking. Let wel op dat je geen ontblootte delen hebt die elkaar kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
kabels (niet te kort) afknippen, krimpkousjes over de losse eindjes.
Maar...
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit zijn sowieso IDC contacten, maar een connector loshalen schiet je naar mijn idee niks mee op. IDC snijdt dwars door de isolatie dus de kabel die je overhoudt heb je niet veel aan. De laatste connector die je over wil houden zou ik zeker niet proberen te openen.

Elektrisch gezien kun je zo'n kabel prima afknippen en inkorten, mits je geen kortsluitingen veroorzaakt (of een risico daarop achter laat). Strak afknippen achter de laatste connector zou je kunnen doen, als je goed oplet dat je geen koperstrands achter laat. Dan zit je nog wel met het blote koper achter de laatste connector, als die is aangesloten aan bijvb een harddisk kan hij niet verplaatsen, dan zou er dus alleen metaal recht op die connector moeten kunnen vallen. Dat zal lastig worden, dus dan kun je denken, goed genoeg, of je doet een drupje hotmelt over het koper, dan sluit je dat ook uit. Dat zou prima werken. Een stukje kabel achter laten na het knippen en daar een krimpkousje overheen doen zou ook prima werken. Er zijn opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:09:
iemand tips waar ik deze beste kan kopen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
http://www.ebay.com/itm/S...0ad9a9:g:GxEAAOSwEgVWTSy8
zoiets? wel even héél goed checken of de 6-pins connector past, heb maar wat gegokt.
Pagina: 1