Vraag

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2025
Hallo,

Sinds kort heb ik een ATV4 gekocht en deze geupgrade naar tvos10. Het is nog steeds mogelijk op kodi er op te krijgen middels de bekende manier (xcode). Ware het niet dat Apple nu deze applicatie maar zeven dagen toestaat. Vervolgens verwijderen en er weer opzetten. Er irritant natuurlijk.

Nu zag ik ergens een stukje over dat dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van de free developer account van Apple. Wanneer je een betaalde versie zou hebben zou dit probleem er niet meer zijn.Ik heb zelf geen ervaringen hiermee en vroeg me af of iemand dit kon bevestigen.

Daarnaast vroeg ik me af, wanneer je een betaalde versie hebt, of de procedure om kodi te installeren dan hetzelfde is dan diegene die je overal op internet vind.

Groet,
Peter

Alle reacties

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord hierop. Heb ooit xbmc icm met apple tv2 gebruikt en werkte imo beter dan android oplossingen.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 14:15
Met een betaald Apple Developer account kan je inderdaad apps signeren waardoor hij langer dan 7 dagen gebruikt kan worden. Zo'n account kost 99 euro per jaar. De procedure blijft grotendeels gelijk, alleen moet je eenmalig een profiel instellen waarmee de applicatie wordt gebuild.

Meer informatie over hoe dit werkt, https://developer.apple.c...ngYourAccounttoXcode.html

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vorige keer heb je deze gemist volgens mij: Het algemeen beleid #groeten. Als je perse iedereen de groeten wil doen, kun je dit in je signature opnemen.

• rizzah77
Joost1991 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:20:
Met een betaald Apple Developer account kan je inderdaad apps signeren waardoor hij langer dan 7 dagen gebruikt kan worden. Zo'n account kost 99 euro per jaar. De procedure blijft grotendeels gelijk, alleen moet je eenmalig een profiel instellen waarmee de applicatie wordt gebuild.

Meer informatie over hoe dit werkt, https://developer.apple.c...ngYourAccounttoXcode.html
Weet je toevallig ook of kodi in dit geval dan ook een jaar te gebruiken is of dat je een app dan bijvoorbeeld een maand weer opnieuw erop moet zetten? In het geval van dat eerste is dat nog geen gekken oplossing voor dit probleem.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
rizzah77 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Weet je toevallig ook of kodi in dit geval dan ook een jaar te gebruiken is of dat je een app dan bijvoorbeeld een maand weer opnieuw erop moet zetten? In het geval van dat eerste is dat nog geen gekken oplossing voor dit probleem.
Uitsluitend voor Kodi lijkt het me een vrij prijzige grap dan gaan worden en zijn andere oplossingen dan een ATV4 logischer imho

iRacing Profiel

• rizzah77
Kroegtijger, je hebt in zekere zin wel gelijk. Hiervoor had ik een android mediaplayer (Ugoos UT3) welke in principe voor kodi goed werkte ware het niet dat de netflix app geen full hd ondersteund en ik het geluid er niet digitaal via de hdmi uit kreeg. Na wat speuren op websites las ik dat dit komt omdat niet iedereen zomaar netflix in full hd mag streamen. Dit is beperkt tot (de meeste) smart tv's, merken als Apple en Microsoft .. en zo zullen er nog wel een aantal zijn. Android stond niet tussen dat rijtje, wat voor mij ook verklaarde dat het beeld van netflix vanaf mijn smart tv of xbox one veel beter was (incl geluid).

Omdat ik van het gezeur wat flauw was en liever geen gebruik maakte van mijn smart tv (want ..zo traaf als str..) had ik de ATV4 aangeschaft, mede omdat ik had geleden dat je hier wel kodi op kon krijgen .. Nahja zo leert men steeds wat meer en loop ik dus nu tegen dit probleem aan. 99 dollar is wat mij betreft dan nog wel te doen als ik er een jaar vanaf ben. Met een beetje mazzel heb je nog wat bekenden in de buurt die mee willen doen .. wordt het bedrag ook weer lager van ;-)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zou je niet beter af zijn met een Nvidia Shield? Doet alles wat je zoekt.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:56
Koop een Xiaomi mi box nieuwste model.
Is nog niet hier te koop, wel in de USA voor 69 dollar.
Draait op android TV os, netflix in HD, heeft google cast en je kunt er kodi op zetten.

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Nvidia Shield met Kodi v17 en je bent klaar.
Pagina: 1