Ik heb nog nooit met een externe flitser gewerkt. Maar zou daar nu graag wel een beetje mee willen experimenteren. Ik heb geen idee of ik hem vaak zal gebruiken, daarom zoek ik een flitser onder de 100 euro.
Mijn camera is een Olympus OMD EM5 II
Ik wil de flitser voornamelijk binnenshuis gebruiken om meer invloed te hebben op de belichting. Ook voor de dagen dat het donker is in huis en niet met krankzinnige hoge ISO's hoeft te werken.
Voornamelijk zal ik mijn (spelende) kinderen fotograferen.
Ik zoek een flitser die:
Compact is
Horizontaal en verticaal kan draaien
Een goede automatische stand heeft
Wat ik al heb gevonden:
Olympus FL-LM3
pricewatch: Olympus FL-LM3
Voordelen:
Hij maakt gebruik van de voeding van je camera
Hij is gemaakt voor de camera die ik heb. Het lijkt me dat er weinig mis kan gaan.
Nadelen:
Er valt weinig in te stellen, er zit alleen een aan- en uitknop op.
Het is volgens mij niet zo'n bekende flitser. Ik heb geen idee of er veel accessoires zoals Omni-bounces voor te krijgen zijn. (Met google kon ik zo snel niets vinden)
Meike Speedlite MK320
http://www.cameranu.nl/nl...er-voor-olympus-panasonic
Voordelen:
Er zijn meer instellingen
Nadelen:
Hij kan horizontaal niet zo ver draaien
Ik vind het lastig om een beslissing te nemen. Ook vraag ik me af of ik er wel verstandig aan doe om een goedkope flitser te kopen en toch niet beter iets meer kan uitgeven.
Mijn camera is een Olympus OMD EM5 II
Ik wil de flitser voornamelijk binnenshuis gebruiken om meer invloed te hebben op de belichting. Ook voor de dagen dat het donker is in huis en niet met krankzinnige hoge ISO's hoeft te werken.
Voornamelijk zal ik mijn (spelende) kinderen fotograferen.
Ik zoek een flitser die:
Compact is
Horizontaal en verticaal kan draaien
Een goede automatische stand heeft
Wat ik al heb gevonden:
Olympus FL-LM3
pricewatch: Olympus FL-LM3
Voordelen:
Hij maakt gebruik van de voeding van je camera
Hij is gemaakt voor de camera die ik heb. Het lijkt me dat er weinig mis kan gaan.
Nadelen:
Er valt weinig in te stellen, er zit alleen een aan- en uitknop op.
Het is volgens mij niet zo'n bekende flitser. Ik heb geen idee of er veel accessoires zoals Omni-bounces voor te krijgen zijn. (Met google kon ik zo snel niets vinden)
Meike Speedlite MK320
http://www.cameranu.nl/nl...er-voor-olympus-panasonic
Voordelen:
Er zijn meer instellingen
Nadelen:
Hij kan horizontaal niet zo ver draaien
Ik vind het lastig om een beslissing te nemen. Ook vraag ik me af of ik er wel verstandig aan doe om een goedkope flitser te kopen en toch niet beter iets meer kan uitgeven.