Welke simpele thermostaat die op afstand instelbaar is?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:31
Hi guys,

TL;DR:
Wens voor een draadloos bedienbare thermostaat
- Afstand temperatuur regelen
- Schema (bijv. morgen 07:15 21 graden)
- Maximaal €100
- Koppelen met Honeywell?
- Geen extra features vereist (zoals bewegingssensoren of zoneregelaars)
- Geen probleem of volledig te stoppen met fysieke regelaar en volledig digitaal te gaan

- - -

Als ik mij niet vergis hebben wij thuis een standaard Honeywell thermostaat, draaiknop en nog met twee (of meer(?)) koperdraadjes verbonden met, wat ik vermoed, de ketel op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/7/8/5/9200000009305871.jpg
Hij lijkt op of is deze

Ik zou graag in huis de temperatuur met mijn iPhone willen kunnen bedienen. De temperatuur op afstand regelen of instellen dat het morgen om 7 uur 21 graden moet zijn, top. Echter vind ik € 200,- voor een Nest o.i.d. teveel geld, ondanks de gedachte “Maar je koopt ‘m voor meerdere jaren”, terwijl ik straks verhuis en alles achter laat.

Een alternatief hoeft geen speciale features te hebben (zoals beweging sensor of zone regelaars), als het maar bovenstaand heeft en voor ongeveer €100,- te installeren is. Dat bestaat toch wel?

Ik zag vervolgens al de Honeywell Internet Gateway waarmee je je eigen Honeywell kan bedienen.. Echter heb ik zo'n gevoel dat er veel meer vereist is dan puur alleen dit apparaatje, bijvoorbeeld een nieuwe standaard thermostaat.

Geen probleem als we volledig digitaal gaan, de fysieke draaiknop wegdoen en alles bedienen via een app. Voor €100,- bovenstaand kunnen doen ben ik tevreden en zit ik voortaan warm te ontbijten in de winter. _/-\o_
Maar ja.. Wat is het advies? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Sjeefr op 18-10-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben vorig jaar met exact dezelfde wens op zoek gegaan naar een vervanger/toevoeging van mijn slimme Remeha iSense thermostaat. Mijn conclusie van toen: er is niets voor een schappelijke prijs waarmee ik mijn thermostaat op afstand kan bedienen.

Advies: of doorsparen of uit je hoofd zetten ;)

edit:
Dat Arduino heb ik ook bekeken, maar is mij teveel moeite/werk. Dus kleine rectificatie: Er is niets kant en klaars wat direct werkt voor een schappelijke prijs :P

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 18-10-2016 13:38 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:22
http://www.instructables....-Arduino-Based-Thermosta/

of

http://www.dudley.nu/thermostat/

Sleutel in het verhaal "Arduino". Onderdelen zijn goedkoop te vinden op onder andere Ebay of Aliexpress e.d.

Nadeel, je moet zelf gaan bouwen.
Voordeel: Verschrikkelijk veel mogelijkheden/oplossingen op internet te vinden voor een diy thermostaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Vircos op 18-10-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zo te zien werkt die internet gateway samen met de wireless versie van jouw thermostaat.
Niet zelfstandig dus

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:31
heuveltje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:35:
Zo te zien werkt die internet gateway samen met de wireless versie van jouw thermostaat.
Niet zelfstandig dus
Ja, zo'n vermoeden had ik dus al, maar kon het nog niet concreet vinden. Was dus al bang dat het meer dan die €85,- zou gaan kosten..

Maar wellicht is er wel een goedkope optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:09
Ik wens je succes. Die gewone ronde die je nu hebt zie ik staan voor tussen de 50 en 60 euro. Een gewone klokthermostaat doet al snel 150 euro. Als je dan ook nog via een app van buitenshuis wil sturen....

Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn Nefit Easy (al 2 jaar of zo), die kan alles wat je wil, maar dat heb je vast al gegoogled. Ergens tussen de 150 en 200 euro. Zelf knutselen via bv Domoticz kan ook wel denk ik, maar of je dan een goede regeling kunt krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

Wuursj

want worst is al bezet

Tweedehands een optie?
Mijn e-thermostaat voldoet volgens mij aardig aan je eisen en koste me 40 euro op marktplaats en werkt nu al 2 jaar prima.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31
Kijk eens rond in Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen? en stel evt. daar je vraag nog eens als je het antwoord niet hebt kunnen vinden. Omdat je vraag met het lezen van dat topic waarschijnlijk wel beantwoord wordt, sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.