Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijni20
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-01 10:34
Mijn vraag
Ik zoek een goede muis en heb al iets gezien, de rival 300 (Steel series). Ik zoek een goede sensor voor shooters enzo. Ook heb ik een redelijk grote hand.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel vooral Rainbow Six Siege, Battlefield 4 en nog een aantal survival games
Op dit moment gebruik ik de GXT152
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De 300 rival steel series leek me dus wel wat.

Alvast Bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Deze is ook het overwegen waard:

pricewatch: Logitech G502 Proteus Spectrum

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is je maximale budget? Ook in https://tweakers.net/categorie/531/muizen/producten/ kun je veel muizen vinden, heb je daar al gekeken, naar potentiële kandidaten?

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je een redelijk grote hand hebt moet je in ieder geval geen te kleine muis nemen. Dit ligt veel genuanceerder, laten we dan maar direct goed advies geven en uitbesteden aan een pro-gamer bij uitstek. Lees hiervoor mijn volgende reactie.

[ Voor 62% gewijzigd door ToFast op 18-10-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
De pricewatch: BenQ Zowie EC1-A staat bekend als een grote muis met een goede sensor. Wel blijkt het klikgedeelte van het scroll wheel niet fantastisch te zijn en heeft de muis een relatief hoge rug.
De pricewatch: Razer Deathadder Chroma (of Deathadder 2013 for that matter) zijn ook redelijk groot en hebben een goede sensor. De rug is daarentegen weer relatief laag. Het scrollwheel van de Deathadder is erg goed, maar staat er wel bekend om na een jaar te slijten (het klikgedeelte).

Maar zo heeft elke muis wel zijn problemen natuurlijk en de genoemde problemen zijn niet bij alle muizen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 18-10-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:08:
Als je een redelijk grote hand hebt moet je in ieder geval geen te kleine muis nemen.
Dat ligt er aan. Met een palmgrip niet, maar met een clawgrip of fingertipgrip maakt het niets uit. Ik heb zelf ook grote handen en gebruik een Logitech G1. Dit met fingertipgrip en dan wil ik juist een kleine lichte muis omdat ik de muis constant optil en mijn pols altijd op dezelfde plek blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 18-10-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
PilatuS schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Dat ligt er aan. Met een palmgrip niet, maar met een clawgrip of fingertipgrip maakt het niets uit. Ik heb zelf ook grote handen en gebruik een Logitech G1. Dit met fingertipgrip en dan wil ik juist een kleine lichte muis omdat ik de muis constant optil en mijn pols altijd op dezelfde plek blijft.
Je hebt gelijk. Het ligt veel genuanceerder van wat iemand (of gamer) prettig vind. Misschien moet de ts eens wat review video's op YouTube bekijken van Rocket jump ninja. Te beginnen met :
Top 10 Gaming Mice: YouTube: Top 10 Gaming Mice

Wees niet bang als je na maanden oefenen met AIM en andere skills in games, nog lang niet in de buurt komt van zijn skills :) hoe goed je muis(mat) ook is.

En daarna eventueel zijn losse reviews van de muizen. Hij gaat ook in op de 2:1 ratio (je hand breedte en lengte ratio) en de verschillende grips. En natuurlijk gaat hij ook in op de muis sensoren en reviewed muismatten (cm swift rx serie is een aanrader als zachte muismat en niet duur!). Een muismat is sowieso een vereiste. maar er is veel verschil in mogelijkheden en wat men prettig vind.

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 18-10-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:34:
[...]
Het ligt veel genuanceerder van wat iemand (of gamer) prettig vind.
Precies. Het is enorm persoonlijk wat fijn is. Een hoop mensen zweren bij iets als een G5 of ander grote zware muis. Voor mij persoonlijk is dat verschrikkelijk. Voor mij omdat ik de muis optil en mijn pols nooit verplaats is klein en licht het beste. Voor mensen die met de palmgrip werken is mijn muis weer helemaal niets. Ik vind advies over muizen ook altijd erg lastig, wat voor mij werkt kan voor jou helemaal niets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijni20
Hoi, heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb de video bekeken en daarna mn hand opgemeten en hij is 18 hoog 9 breed (cm).
Mijn budget is ong. 70 euro.
De razer deathadder chroma zag er goed uit. Ik Had eerst ook naar de logitech G502 Proteus gekeken en is ook goed, wat is jullie ervaring met gewichten?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
stijni20 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:34:
Hoi, heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb de video bekeken en daarna mn hand opgemeten en hij is 18 hoog 9 breed (cm).
Mijn budget is ong. 70 euro.
De razer deathadder chroma zag er goed uit. Ik Had eerst ook naar de logitech G502 Proteus gekeken en is ook goed, wat is jullie ervaring met gewichten?

Bedankt :)
Bij de G502 Proteus Spectrum kan je gewichtjes toevoegen / weglaten. Persoonlijk heb ik de helft van de gewichtjes erin. Spectrum is trouwens het nieuwere model van de Proteus Core.

[ Voor 0% gewijzigd door Nat-Water op 18-10-2016 14:38 . Reden: foutje. ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:02

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

stijni20 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:53:
Mijn vraag
Ik zoek een goede muis en heb al iets gezien, de rival 300 (Steel series). Ik zoek een goede sensor voor shooters enzo. Ook heb ik een redelijk grote hand.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel vooral Rainbow Six Siege, Battlefield 4 en nog een aantal survival games
Op dit moment gebruik ik de GXT152
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De 300 rival steel series leek me dus wel wat.

Alvast Bedankt :)
Probeer in het vervolg wel ff wat meer eigen inzit te tonen. Wat je zelf al hebt gevonden of geprobeerd, daar staat nu in feite niks. Zal het topic nu niet sluiten, maar let hier in vervolg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijni20
Mijn excuses voor de beginpost. Was niet zo bedoelt. Ik ga dan misschien wel voor de G502. De gewichten klinken goed.

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:02

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

stijni20 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:50:
Mijn excuses voor de beginpost. Was niet zo bedoelt. Ik ga dan misschien wel voor de G502. De gewichten klinken goed.

Bedankt iedereen!
Nou nog een flesje wijn en we praten nergens meer over :P Nee joh, excuses, dat gaat ook weer een beetje ver :) Nogmaals, let er gewoon op de eerstvolgende keer.

Volgens mij zijn onze handen grofweg even groot. Persoonlijk zweer ik al jaren bij de Logitech MX series, en binnenkort ga ik ook die Proteus Core in gebruik nemen.

Het beste wat je kan doen is bijv naar die grote rode electronica-winkel gaan en daar zo'n hele rij uitgestalde muizen uitproberen. Kijk gewoon welke je het meest comfortabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijni20
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:22:
[...]

Nou nog een flesje wijn en we praten nergens meer over :P Nee joh, excuses, dat gaat ook weer een beetje ver :) Nogmaals, let er gewoon op de eerstvolgende keer.

Volgens mij zijn onze handen grofweg even groot. Persoonlijk zweer ik al jaren bij de Logitech MX series, en binnenkort ga ik ook die Proteus Core in gebruik nemen.

Het beste wat je kan doen is bijv naar die grote rode electronica-winkel gaan en daar zo'n hele rij uitgestalde muizen uitproberen. Kijk gewoon welke je het meest comfortabel vindt.
Al gedaan, misschien weet je wel uit ervaring dat er van die magneetjes onder zitten.
Daar zag ik ook de 300rival maar ik ga denk ik voor de G502 Proteus Spectrum aangezien ik ook nog een bol.com cadeaubon heb liggen, waardoor het 60 totaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:50
stijni20 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:26:
[...]

Al gedaan, misschien weet je wel uit ervaring dat er van die magneetjes onder zitten.
Daar zag ik ook de 300rival maar ik ga denk ik voor de G502 Proteus Spectrum aangezien ik ook nog een bol.com cadeaubon heb liggen, waardoor het 60 totaal wordt.
Goeie keuze .. heb zelf van de week deze muis gekocht , en ik vind het echt de beste muis die ik ooit heb gebruikt .. ligt enorm lekker in de hand en aimt heel steady .. en is prima in en af te stellen doormiddel van de software ! :)

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zelf heb ik een tijd geleden een Razer Diamondback gekozen, persoonlijk vind ik het een heerlijke muis met veel opties. Als ik echter opnieuw moest kiezen zou ik misschien toch de Razer Mamba TE kiezen.Qua techniek zijn ze redelijk hetzelfde alleen de knoppen layout is net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:59
uit eigen ervaring (Heb zelf de rival 300 FADE) vind ik het een heerlijk muisje zeker voor shooters zoals CSGO en battlefield is de rival 300 echt top maar ik moet wel zeggen hij is groot en een beetje aan de zwaardere kant (ivm tappen etc) en hij heeft ook een geweldige tactile feeling achter elke klik zitten maar het is ook zelf wat je persoonlijk wilt hebben.
als ik jou was zou ik even naar bijvoorbeeld de mediamarkt gaan en gewoon ook voor jezelf uitproberen wat jij wilt (vaak staan er namelijk er ook demo's klaar die je kan testen)
Pagina: 1