Computer start heel, heel erg traag op.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 20:22
Mijn vraag
Ik heb hier een pc staan met Windows 8. Het probleem dat ermee is, is dat deze wel opstart, maar je verder niets kan doen, hij springt vaak sneller op Screensaver dan dat hij reageert op wat voor input dan ook van muis en toetsenbord.

Normaal zou ik de pc terug zetten in tijd, maar daarvoor heb ik een wachtwoord nodig die niet meer herinnerd kan worden (er zit een Microsoft account op), standaard word er ingelogd met een pincode.

Ook opstarten in veilige modus werkt dus niet, omdat het wachtwoord onbekend is.

Weet iemand misschien een trucje om een administratieve account aan te maken zonder Windows op te starten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 8.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om een account aan te maken in Windows zelf maar hier is gewoon geen beginnen aan, na 2 dagen proberen was ik nog niet op het scherm voor accounts.

Ik zal er even bij zeggen dat ik geen noobie ben op computergebied, ik werk in de ICT met mijn eigen bedrijfje, dus de meest logische handelingen heb ik al uitgevoerd zoals hardware checken, ik heb het systeem gedraaid met een andere windows/schijf zonder problemen en heb de originele schijf getest op bad sectors (geen problemen) en de SMART gaf ook geen slechte waarden aan

[ Voor 16% gewijzigd door Dountoun op 18-10-2016 15:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
In de opdrachtprompt (als admin) net user administrator /active:yes al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:52:
Mijn vraag
... na 2 dagen proberen was ik nog niet op het scherm voor accounts.
In die twee dagen had je ook windows opnieuw kunnen installeren, inclusief de benodigde applikaties.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

In die twee dagen had je ook windows opnieuw kunnen installeren, inclusief de benodigde applikaties.
Dat is pas een optie wanneer er geen andere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36
heb je de hardware ook al gecontrolleerd?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Goldman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:30:
heb je de hardware ook al gecontrolleerd?
Er is niets mis met de hardware. Toch bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:22

ResuCigam

BOFH

Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:52:
Normaal zou ik de pc terug zetten in tijd, maar daarvoor heb ik een wachtwoord nodig die niet meer herinnerd kan worden (er zit een Microsoft account op), standaard word er ingelogd met een pincode.
Een Microsoft account kan je resetten via een webbrowser en je email, ik zou dat als eerste doen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
ResuCigam schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Een Microsoft account kan je resetten via een webbrowser en je email, ik zou dat als eerste doen.
Dat kan zeker werken als de computer verbinding kan maken met internet om het nieuwe wachtwoord op te halen, en dat is nog niet gelukt. :-(

[ Voor 25% gewijzigd door Dountoun op 18-10-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:22

ResuCigam

BOFH

Je bent nu toch ook online? Het kan vanaf elke computer/telefoon met een browser.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Alternative schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:00:
In de opdrachtprompt (als admin) net user administrator /active:yes al geprobeerd ?
Die zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
ResuCigam schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:52:
Je bent nu toch ook online? Het kan vanaf elke computer/telefoon met een browser.
Het wachtwoord veranderen wel, maar als de probleemcomputer geen verbinding kan maken met internet, hoe weet die dan wat het nieuwe wachtwoord is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayCapone
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:17
Lan kabel aansluiten, dan heeft hij wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Er is niets mis met de hardware. Toch bedankt voor het mee denken.
Hoe weet je dat? PC's zijn niet zomaar langzaam. Misschien is je schijf wel aan het overlijden, ik zeg maar wat.

Persoonlijk acht ik de kans groter dat het softwarematig is, maar je weet maar nooit.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
JayCapone schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:56:
Lan kabel aansluiten, dan heeft hij wel verbinding.
Dat leek mij op dag 1 ook logisch 8)7
Het zit alleen wat dieper dat hij geen verbinding kan maken met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Nat-Water schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:57:
[...]

Hoe weet je dat? PC's zijn niet zomaar langzaam. Misschien is je schijf wel aan het overlijden, ik zeg maar wat.

Persoonlijk acht ik de kans groter dat het softwarematig is, maar je weet maar nooit.
Getest met een andere windows. Geen problemen gehad.

Ik zal er even bij zeggen dat ik geen noobie ben op computergebied, ik werk in de ICT met mijn eigen bedrijfje, dus de meest logische handelingen heb ik al uitgevoerd zoals hardware checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayCapone
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:17
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Dat leek mij op dag 1 ook logisch 8)7
Het zit alleen wat dieper dat hij geen verbinding kan maken met internet.
Misschien wat meer informatie delen, dan kunnen wij die dingen ook uitsluiten.. |:(

Crystaldikinfo gedraait? Misschien anti malware bytes de schijf laten scannen als je denkt dat er iets op zou kunnen zitten..

En anders zou ik toch echt over gaan tot recovery. de tijd die je hier aan kwijt bent kost meer dan een recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:19

Jiffy

God, you're ugly!

Dat kunnen we natuurlijk niet ruiken, hè... Uit je topicstart blijkt dat niet. Noch dat je in de ICT werkt (voor zover dat voor het onderhavige probleem relevant is), noch dat je de meest logische dingen al hebt gedaan. :)

Dus kom maar door met meer, en vooral, relevante info.

[ Voor 11% gewijzigd door Jiffy op 18-10-2016 15:08 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Jiffy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:07:
Dat kunnen we natuurlijk niet ruiken, hè... Uit je topicstart blijkt dat niet. Noch dat je in de ICT werkt (voor zover dat voor het onderhavige probleem relevant is), noch dat je de meest logische dingen al hebt gedaan. :)
Daarom heb ik dat er even bij gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Daarom heb ik dat er even bij gezet ;)
Nog steeds staat er amper info in je OP. Heb je al je logboeken bekeken bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

Nog steeds staat er amper info in je OP. Heb je al je logboeken bekeken bijvoorbeeld?
Het is voor nu onmogelijk om dat te doen, alleen aanmelden duurt al een uur, laat staan meerdere schermen openen. Ik ga zo eerst even dat verborgen admin account activeren en daarmee proberen in veilige modus te komen. Moet eerst geduld hebben voordat hij is aangemeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Image maken van het systeem en herinstalleren. Ik was allang klaar geweest met zo'n ding.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
redfoxert schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:19:
Image maken van het systeem en herinstalleren. Ik was allang klaar geweest met zo'n ding.
Kom dan maar hier en doe het zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

HD uitbouwen en de SMART status uitlezen via een andere PC. Klinkt als een schijf met bad sectors.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
ajhaverkamp schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:21:
HD uitbouwen en de SMART status uitlezen via een andere PC. Klinkt als een schijf met bad sectors.
Het is helaas geen probleem met de hardware, dat heb ik al gecontroleerd.

Het probleem is ontstaan direct na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:38
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Het is helaas geen probleem met de hardware, dat heb ik al gecontroleerd.

Het probleem is ontstaan direct na een update.
TS: je klinkt niet alsof je hulp waardeert. Als je het zelf beter weet, waarom doe je het dan ook niet zelf? Als je nou in de topicstart eens uitgebreid beschrijft welke handelingen je al hebt geprobeerd.

Je schrijft dat het geen hardwareprobleem kan zijn, omdat je dat al gecontroleerd hebt. Waar blijkt dat uit? wat heb je precies gedaan? Wat waren de resultaten van je hardwaretests? Ook schrijf je dat het is ontstaan na een update. Welke update?

[ Voor 4% gewijzigd door citomaster op 18-10-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Is het systeem traag omdat er iets anders een hoge belasting van de processor of harddisk vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
wlang schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:27:
Is het systeem traag omdat er iets anders een hoge belasting van de processor of harddisk vraagt?
Daar heb ik inderdaad naar gekeken, alleen het enige wat mij opviel was dat de harde schijf continu 100% in gebruik was. Verder geen vreemde processen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
citomaster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:26:
[...]

TS: je klinkt niet alsof je hulp waardeert. Als je het zelf beter weet, waarom doe je het dan ook niet zelf? Als je nou in de topicstart eens uitgebreid beschrijft welke handelingen je al hebt geprobeerd.

Je schrijft dat het geen hardwareprobleem kan zijn, omdat je dat al gecontroleerd hebt. Waar blijkt dat uit? wat heb je precies gedaan? Wat waren de resultaten van je hardwaretests? Ook schrijf je dat het is ontstaan na een update. Welke update?
Ik waardeer de hulp zeker, maar een beetje vertrouwen mag ook wel. Als ik zeg ik de hardware heb getest en dat er geen problemen uit zijn gekomen dan moet het wel een software probleem zijn en verwacht ik niet steeds dat men wil zien wat de testresultaten zijn of dat het op hun manier moet voordat ze het uit willen sluiten ;)

Ik heb geprobeerd om die update op te zoeken, maar het update venster word gewoon niet geopend, dus kan er niet bij komen :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Dountoun op 18-10-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Ik waardeer de hulp zeker, maar een beetje vertrouwen mag ook wel. Als ik zeg ik de hardware heb getest en dat er geen problemen uit zijn gekomen dan moet het wel een software probleem zijn.

Ik heb geprobeerd om die update op te zoeken, maar het update venster word gewoon niet geopend, dus kan er niet bij komen :-(
Dat klinkt al anders! Ik geloof graag dat je al hebt gecontroleerd of het probleem de hardware zit. Echter, je kunt altijd iets over het hoofd zien. Om maar iets geks te noemen: heb je de SMART-status van de hardeschijf al getest (zoals een andere tweaker al opperde) en heb je een geheugentest gedraaid? Zo ja, wat waren daar de resultaten van?

Overigens, je schrijft dat een nieuwe windows installatie een laatste oplossing zou zijn. Maar is dat ook zo? Als je een externe schijf hebt kun je via een linux boot disc of de safe mode al je bestanden veiligstellen. Dat werkt uiteraard niet als je hardeschijf versleuteld is.

Kan je computer eigenlijk in safe mode opstarten? Of gaat dat ook zo langzaam?

[ Voor 3% gewijzigd door citomaster op 18-10-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
citomaster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Overigens, je schrijft dat een nieuwe windows installatie een laatste oplossing zou zijn. Maar is dat ook zo? Als je een externe schijf hebt kun je via een linux boot disc of de safe mode al je bestanden veiligstellen. Dat werkt uiteraard niet als je hardeschijf versleuteld is.

Kan je computer eigenlijk in safe mode opstarten? Of gaat dat ook zo langzaam?
Ik kan de computer zonder problemen in safe mode opstarten, dat gaat een stuk sneller, alleen dan kom ik op het wachtwoord probleem. Daarom ben ik nu bezig om het verborgen admin account te activeren, daarmee zou het wel moeten lukken.

En ik kan wel alle bestanden veilig stellen, maar de programma's niet voor zover ik weet, en daar gaat het ook een beetje om in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:42:
[...]

Ik kan de computer zonder problemen in safe mode opstarten, dat gaat een stuk sneller, alleen dan kom ik op het wachtwoord probleem. Daarom ben ik nu bezig om het verborgen admin account te activeren, daarmee zou het wel moeten lukken.

En ik kan wel alle bestanden veilig stellen, maar de programma's niet voor zover ik weet, en daar gaat het ook een beetje om in dit geval.
Loop je tegen hetzelfde probleem aan als je de computer opstart met een windows-cd (of bootable usb)? Je kunt via de installatie interface ook herstelpunten terugzetten. Ik weet eerlijk gezegd niet of je dan ook het admin wachtwoord nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
citomaster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Loop je tegen hetzelfde probleem aan als je de computer opstart met een windows-cd (of bootable usb)? Je kunt via de installatie interface ook herstelpunten terugzetten. Ik weet eerlijk gezegd niet of je dan ook het admin wachtwoord nodig hebt.
Ik heb bij elke optie dat wachtwoord nodig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb bij elke optie dat wachtwoord nodig helaas.
Volgens mij zag ik net iemand anders dit ook al opperen. Kun je niet via de installatiedisk een command prompt openen en dan het volgende commando intypen:
net user administrator /active:yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
citomaster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Volgens mij zag ik net iemand anders dit ook al opperen. Kun je niet via de installatiedisk een command prompt openen en dan het volgende commando intypen:
net user administrator /active:yes
Het is mij niet bekend dat het via de installatiedisk mogelijk is, misschien wel. Maar ik doe nu datzelfde in Windows zelf. Het is net voltooid dus ga safe mode nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Niet goed, er zijn geen backups gemaakt vlak voor updates, das niet handig :/

Ik ga nu inloggen met het admin account op de pc in safe mode, op zoek naar het probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Dountoun op 18-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:01:
Niet goed, er zijn geen backups gemaakt vlak voor updates, das niet handig :/
Maar je komt nu wel in Windows? Al dan niet in safe mode? Want in dat geval kan je gaan onderzoeken wat het probleem is. Deïnstalleer de laatste updates (als dat mogelijk is), draai een goede virusscanner, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
citomaster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:02:
[...]

Maar je komt nu wel in Windows? Al dan niet in safe mode? Want in dat geval kan je gaan onderzoeken wat het probleem is. Deïnstalleer de laatste updates (als dat mogelijk is), draai een goede virusscanner, etc.
Ben ik nu inderdaad mee bezig (in safe mode) :D

Hmm, blijft vreemd dat internet niet werkt, ondanks dat ik nu in veilige modus zit met netwerkmogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dountoun op 18-10-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:05:
[...]

Ben ik nu inderdaad mee bezig (in safe mode) :D

Hmm, blijft vreemd dat internet niet werkt, ondanks dat ik nu in veilige modus zit met netwerkmogelijkheden.
maar krijg je na het booten dan geen ww vraag als je ernaast (naast de pin nr)klikt
en dat ww kan je met een andere pc op de outlook site veranderen

En dat je pc langzaam is na een update kan best en aangezien je schijf 100% in gebruik is, kan je hem ook een lange tijd laten ratelen, en dan zal internet ook wel weer komen

(ps in velige modus geen internet? staat je tijd wel goed

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
mell33 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

maar krijg je na het booten dan geen ww vraag als je ernaast (naast de pin nr)klikt
en dat ww kan je met een andere pc op de outlook site veranderen

En dat je pc langzaam is na een update kan best en aangezien je schijf 100% in gebruik is, kan je hem ook een lange tijd laten ratelen, en dan zal internet ook wel weer komen

(ps in velige modus geen internet? staat je tijd wel goed
TS schreef eerder al dat zijn pc geen verbinding heeft met internet. Tja, als je dan je wachtwoord verandert via een andere computer/telefoon, dan neemt de computer zonder internet dat niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
citomaster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

TS schreef eerder al dat zijn pc geen verbinding heeft met internet. Tja, als je dan je wachtwoord verandert via een andere computer/telefoon, dan neemt de computer zonder internet dat niet over.
Daarom zeg ik gewoon laten ratelen tot hij weer de oude is(internet heeft), dan zet hij het ww ook door
Er is wel vaker een update die lang en veel schijf activiteit vraagt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
mell33 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Daarom zeg ik gewoon laten ratelen tot hij weer de oude is(internet heeft), dan zet hij het ww ook door
Er is wel vaker een update die lang en veel schijf activiteit vraagt
Dus na 2 dagen ratelen en nog steeds geen steek sneller is niet genoeg tijd? :9
Wel grappig bedacht :D

Ik heb zojuist gezien dat de update het probleem niet heeft veroorzaakt, deze is al eerder geïnstalleerd (volgens Windows zelf tenminste).

Ik ben nu bezig met onnodige programma's verwijderen, maar ook virus scanners, ik zie dat er meer dan 1 op staan. Uit ervaring weet ik dat dat ook niet altijd goed werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Kijk dat zei je niet
Je zei dat je 2 dagen aan het klooien was, maargoed mijn ervaring met W 8.1 dat het wel eens kan duren
maar 2 scanners is vaak funest (er zijn die wel naast elkaar kunnen)

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 18-10-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
mell33 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:37:
Kijk dat zei je niet
Je zei dat je 2 dagen aan het klooien was, maargoed mijn ervaring met W 8.1 dat het wel eens kan duren
Haha, als ik aan het klooien ben met een computer, staat die ook aan. :9

Ik boek langzaam aan vooruitgang, heb weer internet, pc is al iets sneller, kan nu eindelijk wat meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Ik boek langzaam aan vooruitgang, heb weer internet, pc is al iets sneller, kan nu eindelijk wat meer doen.
Wss doe je wel een herstart oid
maar mooi dat je dichterbij bent
Je ww aanpassen op de site kan dus helpen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
Dountoun schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

misschien bad sectors? en heb je een HDD of een SSD en als je een HDD hebt hoe groot is die dan? en heb je die ook al een gedefragmenteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Iemand enig een mogelijk idee waarom die services zoveel van de processor vreten?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gQwMRth.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Dountoun op 18-10-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Scannen(updaten) naar malware en virussen en laat hem daarna maar ratelen en evt updaten

Ik zie een RPC Remote procedure call er word iets op afstand bestuurd, kan een update zijn
Maar scan eerst eens (adwcleaner is wel snel, malwarebytes ook wel goeie)

[ Voor 53% gewijzigd door Mel33 op 18-10-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Doe eens in de opdrachtprompt (als admin) dism.exe /online /cleanup-image /restorehealt en daarna sfc /scannow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Alternative schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:39:
Doe eens in de opdrachtprompt (als admin) dism.exe /online /cleanup-image /restorehealt en daarna sfc /scannow
Bedankt voor de tip, zal ik straks uitvoeren.

Malwarebytes is op het moment nog aan het scannen, nog steeds geen virus of dergelijk gevonden, ook met ADWcleaner, rkill and tdsskiller niets.

Update
Ik heb een error gekregen met code 1117 tijdens het uitvoeren van dism.exe /online /cleanup-image /restorehealt met de tekst (Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O -apparaat.)
In de link het logbestand van DISM.
https://drive.google.com/...zoKhb9ogodU0NReEpCWEdTYTA

Ik draai nu sfc/scannow

[ Voor 29% gewijzigd door Dountoun op 19-10-2016 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Ik heb de oplossing gevonden *O*

Ik heb het volgende gedaan in safe mode:
Disabled Prefetch, Superfetch and Windows Search
Page file set to min=RamSize and max=2*RamSize

En nu draait de pc weer lekker vlot :D

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Hehh, van het ene probleem naar het andere probleem |:(

Ik heb geen mogelijkheid meer om verbinding te maken met internet, zowel via kabel als wifi blijft het bij een beperkte verbinding. Ook de Servicehost: Lokale service (netwerkbeperkingen) (DHCP Client) slaat op hol en gebruikt de CPU 100%. Wanneer ik IPV6 protocol uit zet gaat het CPU gebruik naar normale waarden.

Ik heb vaste IP-adressen geprobeerd
Een andere kabel
Router opnieuw opgestart
In veilige modus opgestart met netwerkmogelijkheden

Wat ik ook zie is dat er geen IP adres word gekregen/gegeven, op zowel wifi als lan niet.

Ik heb sfc/scannow ook gedraaid, loopt vast op 53% en geeft aan dat Windows Resource Protection could not perform the requested operation.

[ Voor 18% gewijzigd door Dountoun op 19-10-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eerst eens even Combofix draaien om uit te sluiten dat er troep op staat :

http://www.icttipsandtric...n-virus-of-andere-rommel/

Daarna (of als eerste mag ook) een memtest :
http://www.icttipsandtric...n-test-het-met-memtest86/

Ik heb het grote vermoeden dat er troep op staat die de boel tegenhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:38:
Ik zou als ik jou was eerst eens even Combofix draaien om uit te sluiten dat er troep op staat :

http://www.icttipsandtric...n-virus-of-andere-rommel/

Daarna (of als eerste mag ook) een memtest :
http://www.icttipsandtric...n-test-het-met-memtest86/

Ik heb het grote vermoeden dat er troep op staat die de boel tegenhoudt...
(combofix werkt niet op Windows 8.1 :-( )

Sorry, ik ben vergeten toe te voegen dat ik al verschillende scans heb uitgevoerd zoals Malwarebytes, tdsskiller, rkill, ADWCleaner en JRT. Allemaal zonder iets te vinden.

Zoals ik eerder al heb gemeld is er niets mis met de hardware, en volgens mij test memtest of het geheugen nog wel goed werkt, ik ken het programma. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ja...het is Windows 8.1 daar houdt Combofix helaas op (echt een wereldtool !)

En memtest test inderdaad of het geheugen wel goed is.
Het vreemde gedrag van de laptop moet ergens aan liggen en je wordt alleen de goede richting op geduwd door testen en uitsluiten.

Als je inderdaad getest hebt en zeker weet dat het geen hardware kwestie is en dat qua troep ook alles schoon is, dan lijkt mij dat je een gare Windows installatie hebt.
Data backup maken en herinstalleren rest dan als enige nog.

Wanneer je aanneemt dat het geen hardware probleem is en ook geen troep, mjah...ook dan hou je een gare Windows installatie over en kun je ook gaan herinstalleren. Alleen mocht het tóch een hardware probleem zijn, stort je je in hetzelfde avontuur als vóór de herinstallatie.
Alleen weet je dan wél zeker dat het geen troep meer kan zijn die de problemen veroorzaakt :-)
Assumption is the mother of all fuck-ups !

Heb je de laptop trouwens al eens open gehad ? Geen bolle/lekkende condensatoren etc. ?
Bejaarde El Cheapo hardware wil ook nog wel eens voor dit soort vage problemen zorgen.

Je hebt zo te zien al aardig wat tijd in dit gevalletje zitten. Hoop niet dat dit voor een klant is die de uurtjes gefactureerd krijgt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Haha, grappig dat je moet denken aan een laptop, het is een computer met wifi :9

Ik weet echt zeker dat het geen hardware probleem is omdat alles goed werkt met Windows 10 op een andere schijf.

Lijkt er op dat ik wel over moet gaan op herinstallatie, gaat leuk worden met de programma's XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Had hier laatst hetzelfde probleem, processor 95%, HDD 98%.
Met heel veel geduld taakbeheer kunnen openen, bleek dat Java Runtime niet startte, de service startte dus steeds opnieuw op zonder resultaat a rato van enkele honderden keren per minuut. Probleem kwam na een windows update.
Java er af gegooid en er opnieuw opgezet, alles terug OK.
Pagina: 1