Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Gisteravond was ik bezig op mijn laptop, klapte even mijn scherm dicht en wanneer ik hem weer open deed bleef het beeld zwart. Hij start helemaal niet meer op.
De toetsenbordverlichting doet het nog en het caps-lock lampje gaat ook aan wanneer ik erop klik. De witte appel op de achterkant blijft uit. Het ligt ook niet aan de helderheid.

Ik zou zelf zeggen dat mijn beeldscherm het gewoon niet doet en dat ik hem moet laten repareren, maar wat ik zelf raar vind is dat wanneer ik de aan/uit-knop indruk, ik wel heel lichtjes, en dan moet ik echt goed kijken, een klein apple-tekentje op mijn scherm zie verschijnen. Ik denk dus dat het misschien aan iets anders ligt.

Ik heb al geprobeerd om de NVRAM, PRAM en SMC te resetten, maar niks.

Hem naar een apple-winkel brengen zou wel kunnen helpen, aangezien ik er nog garantie op heb. Maar het probleem is dat ik nu in Duitsland ben voor een week, en voor die tijd heb ik hem nog nodig. Zou ik hem dus ook naar een duitse apple-winkel kunnen brengen met garantie?

Als er een snellere oplossing bestaat hoor ik het graag!

specificaties:
MacBook Air (11-inch, begin 2014)
1,6 GHz Intel Core i5
4 GB 1600 MHz DDR3
Intel HD Graphics 6000 1536 MB

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-10-2016 13:42)

• GewoonYunus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:55:
Als het heel donker nog wel zichtbaar is, is je backlight defect.
Dat kan je testen door met het lampje van je telefoon via het Apple-logootje aan de achterkant naar 'binnen' te schijnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat gebeurt er als je de aan/uit knop een tijd ingedrukt houdt?

Ik heb dit ook heel sporadisch op mijn Air.

[ Voor 27% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-10-2016 12:52 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BillSpaarbank schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:52:
Wat gebeurt er als je de aan/uit knop een tijd ingedrukt houdt?

Ik heb dit ook heel sporadisch op mijn Air.
Dan blijft hij zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook na een seconden of 15?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GewoonYunus
Dat kan je testen door met het lampje van je telefoon via het Apple-logootje aan de achterkant naar 'binnen' te schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik niet want dat apple tekentje zo klein heb ik nog nooit gezien, en ik zie naast dat apple-tekentje ook helemaal niks anders ernaast.
Maar stel dat het wel aan mn backlight ligt, zou de reparatie ervan onder de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GewoonYunus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

Wanneer ik met de zaklamp van mijn telefoon op de achterkant schijn, kan ik het lampje aan de voorkant zien. Wat betekent dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd opnieuw mijn scherm aan/uit te zetten en heb er weer mn zaklamp achtergehouden, nu kan ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord enzo invullen en kan ik gewoon alles doen, maar alleen als ik die zaklamp erachter hou, en dan zie ik alleen maar de dingen die rondom het apple teken op de achterkant zitten, en nog steeds heel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 08:32
Je backlight is dus kapot, als er nog garantie op zit zou ik em lig laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonYunus
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:05:
Ik heb geprobeerd opnieuw mijn scherm aan/uit te zetten en heb er weer mn zaklamp achtergehouden, nu kan ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord enzo invullen en kan ik gewoon alles doen, maar alleen als ik die zaklamp erachter hou, en dan zie ik alleen maar de dingen die rondom het apple teken op de achterkant zitten, en nog steeds heel donker.
Het klopt dat je dan enkel dingen rondom het Apple logo ziet. Je zaklamp is in feite een stukje backlight voor dat gebied.
Verder valt er inderdaad te concluderen dat je backlight helaas niet meer werkt.
Pagina: 1