MacBook Pro 13-inch waterschade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 20:58
Beste tweakers,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn MacBook Pro 13 inch (mid-2015) naar de Apple store gebracht omdat ik last had van een loslatende coating.
Ik werd vandaag gebeld dat mijn MacBook klaar was, echter zei hij dat hij waterschade had aangetroffen (scherm nog steeds kostenloos gerepareerd).
Er waren blijkbaar groen uitgeslagen oxidatieplekken op de ssd en het moederbord. Hij had een diagnostische test gerund en tot heden was met deze onderdelen niks aan de hand. Echter kunnen ze op elk moment ermee ophouden natuurlijk. Kosten voor reparatie zouden 700 euro zijn als ik het bij hun zou willen repareren.

Dit is natuurlijk heel veel geld. Heb ik nog andere opties? Heeft schoonmaken met alcohol nog zin?

Alvast bedankt!

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Doet de laptop het verder nog gewoon?
Lekker gewoon laten zitten zo niet aan gaan lopen rommelen als je waterschade hebt gehad maar dat is verder netjes opgedroogd? Laat ze vooral bewijs leveren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Ik zou het inderdaad niet bij Apple laten maken, dat is sowieso een keertje of 4 te duur. Voorlopig zou ik het lekker laten zitten. Misschien wel even een goede backup inrichten voor als je SSD het begeeft.
Mocht hij ooit nog kapot gaan van verdere corrosie, zijn er genoeg bedrijfjes (repairable.nl bv) en Tweakers (waaronder ikzelf) die het waarschijnlijk voor je kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Ja laptop doet het ook gewoon nog. Was ook verder alleen een optie, niet vereist om hem bij Apple te maken. Hij zei dat er op dit moment geen problemen waren met beide onderdelen, maar dat ze op elk moment kapot kunnen gaan.

Daarom dacht ik misschien om nu de corrosie weg te halen , voor iets kapot gaat en je verder van huis bent?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-collective
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 06:30
Misschien ook eens contact opnemen met de verzekering? Waterschade lijkt me daar wel relevant voor.

Maar als je technisch onderlegt bent en kunt microsolderen, moet je eens naar het Youtube kanaal van Louis Rossmann kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Hmm bedoel je inboedel? Want heb verder Geen verzekering voor mijn MacBook afgesloten.

Heb even gekeken, maar zoiets gaat me echt niet lukken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Als je Louis Rossmann mag geloven dan zou vocht schade welke geen directe schade heeft veroorzaakt niet op een later moment op magische wijze ineens iets kapot maken. Mits alles netjes gedroogd is zou dat goed moeten komen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Is ondertussen toch al bijna 2 maanden geleden. Dus ja dan is het denk ik ondertussen opgedroogd. Tot heden werkt hij gewoon perfect. Dus ik hoef me geen zorgen te maken en hem gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-collective
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 06:30
Maikjuh schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:47:
Is ondertussen toch al bijna 2 maanden geleden. Dus ja dan is het denk ik ondertussen opgedroogd. Tot heden werkt hij gewoon perfect. Dus ik hoef me geen zorgen te maken en hem gewoon zo laten?
Dan zou ik me inderdaad totaal niet meer druk maken over die vochtschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
Anders opendraaien en schoonmaken met bijv.
http://www.griffon.nl/nl-...6-contact-spray/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:10
yeah sure, er is nog nooit elektronica kapot gegaan door waterschade en oxidatie........

Oxidatie betekent lekstromen met alle gevolgen van dien. Niet per definitie meteen, maar je kunt er op wachten.

Voorzichtig schoonmaken met pcb cleaner oid, en hopen dat de boel heel blijft.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Ik heb er zelf weinig verstand van maar geen idee wie ik nu moet geloven.

Echter lijkt het me geen kwaad te kunnen om het schoon te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Maikjuh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:56:
Ik heb er zelf weinig verstand van maar geen idee wie ik nu moet geloven.

Echter lijkt het me geen kwaad te kunnen om het schoon te maken toch?
Natuurlijk kan het kwaad om het schoon te maken. Je maakt een werkend product open zonder dat je echt direct verstand van hebt en gaat er met "iets" overheen om het schoon te maken. Als je dit niet goed doet heb je alsnog een kapotte laptop. Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog je laptop naar een reparatie center sturen.

Je kunt ook gewoon doorwerken met het apparaat zoals het is en gewoon zorgen voor goede backups. Je kunt hem preventief laten repareren of je kunt het zelf doen zonder enige garantie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Shunt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:14:
[...]

Natuurlijk kan het kwaad om het schoon te maken. Je maakt een werkend product open zonder dat je echt direct verstand van hebt en gaat er met "iets" overheen om het schoon te maken. Als je dit niet goed doet heb je alsnog een kapotte laptop. Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog je laptop naar een reparatie center sturen.

Je kunt ook gewoon doorwerken met het apparaat zoals het is en gewoon zorgen voor goede backups. Je kunt hem preventief laten repareren of je kunt het zelf doen zonder enige garantie.
Dan ga ik hem gewoon lekker gebruiken totdat hij er ooit eens mee op zou houden. Dan laat ik hem dan wel repareren. Thx voor de hulp

Pagina: 1