Geen iMessage aan, ook geen sms ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ik heb mijn iMessage uitstaan omdat ik met mijn huidige provider soms geen internet in het buitenland heb.

Nu blijkt dat ik van mensen die wel iMessage hebben en mij een bericht sturen, deze helemaal niet bij mij aankomt.

Het zou toch zo moeten zijn dat ik dan gewoon een sms krijg ipv iMessage?

Beste antwoord (via dr86 op 20-10-2016 11:48)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
Blijkbaar ook nog FaceTime uitschakelen:

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Overigens is het zo dat als je meerdere Apple apparaten hebt (iPhone/iPad/Mac) en 1 van die apparaten kan wel de iMessage ontvangen (iPad bijvoorbeeld actief in Nederland) dat het bericht niet automatisch om wordt gezet naar SMS.

Wat Banshee aangeeft is niet van toepassing als jij volledig iMessage uitschakelt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Dan moet de sturende kant in zijn iphone hebben aangegeven dat het bericht als sms verstuurd moet worden als iMessage niet beschikbaar is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
Blijkbaar ook nog FaceTime uitschakelen:

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Overigens is het zo dat als je meerdere Apple apparaten hebt (iPhone/iPad/Mac) en 1 van die apparaten kan wel de iMessage ontvangen (iPad bijvoorbeeld actief in Nederland) dat het bericht niet automatisch om wordt gezet naar SMS.

Wat Banshee aangeeft is niet van toepassing als jij volledig iMessage uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Zal even kijken, dacht dat ik het overal had uitgeschakeld namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
zie inderdaad dat de berichten app op mijn iMac gewoon aanstond (terwijl ik daar verder geen meldingen van gekregen heb)
De berichten kwamen daar wel aan.