Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 21:10
Hallo,

Ik ben recent met Domoticz bezig, hierbij gebruik ik deze applicatie op een Pi3. Deze heb ik oa gekoppeld aan mijn slimme meter thuis, wat goed werkt. Nu probeer ik mijn SolarEdge te koppelen alleen loop ik tegen het probleem aan dat hij het apparaat niet toevoegd aan Domoticz.

Ik heb op de website van Domoticz gelezen hoe je het moet doen (met de api key, site id etc) en deze informatie heb ik allemaal verkregen en werkt ook (als ikde XML test uitvoer in de browser). Na het invoeren van het apparaat in Domoticz krijg ik ook geen foutmeldingen.

Desondanks geen foutmelding zie ik het apparaat niet terug in devices, dit is het punt dat ik even vast loop. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wellicht verder op weg helpen?

Groet,
Peter

Alle reacties

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:28
Je moet detect new hardware aan hebben staan (voor 5 minuten, maar wellicht langer). Ik heb destijds gemerkt dat Domoticz de Solaredge alleen overdag ziet, dus niet in het donker als de Solaredge uit is zeg maar

• rizzah77
janne_nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:36:
Je moet detect new hardware aan hebben staan (voor 5 minuten, maar wellicht langer). Ik heb destijds gemerkt dat Domoticz de Solaredge alleen overdag ziet, dus niet in het donker als de Solaredge uit is zeg maar
Bedankt voor de tip, maar dit werkte helaas ook niet. Je zegt destijds, gebruik je nu anders software ipv Domoticz?

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Je kan solaredge ook naar pvoutput uploaden en deze gegevens weer importeren in domoticz.
Geeft in mijn ogen ook een beter beeld van je opbrengst, solaredge geeft het namelijk wel eens erg positief weer.
Gebruik het nu zelf ongeveer een jaar zonder problemen, heb enkel wel eens een foutmelding in de log maar daar blijft het ook bij.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:28
rizzah77 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

Bedankt voor de tip, maar dit werkte helaas ook niet. Je zegt destijds, gebruik je nu anders software ipv Domoticz?
Nee, nog steeds domoticz. Ik bedoel toen ik de solaredge gekoppeld heb.

• rizzah77
Ik heb er nog even naar gekeken met een andere topper, maar we kwamen eigenlijk niet veel verder. Toen ik vanmorgen weer de bekende URL https://monitoringapi.sol...10-01&api_key=APIKEY_HERE opvroeg bleek dat hij ineens sinds een paar dagen wel data ontving. Waarbij de <value/> eerst leeg (null) was.

Beetje vervelend dat ik nu niet een oorzaak/gevolg weet, want aan mijn kant is er niets veranderd.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[edit]Mijn post is elders meer on topic :P

[ Voor 94% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-10-2016 16:18 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• roel123
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-03-2021
Van Roel123
Ik ben nog niet zolang geleden met Domoticz gestart, heb 2 arduino MEGA, op de eerste een 433Mhz.ontvanger. en op de tweede een 868Mhz. ontvanger draaid op Raspberry PI3.

Via Sparkfun ESP8266 heb ik er een Temperatuur -Luchtdruk sensor BMP 280 op domiticz aangesloten.
een en ander geholpen door mijn vriend welke dezelfde combinatie heeft.

Ook hebben we een weerstation WH 3080 in combinatie met Domoticz.

Nu de vraag:wie heeft er ervaring met het uitlezen van solar en UV van de WH 2030 op Domoticz?

• roel123
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-03-2021
van Roel
in mijn vraag van woensdag 28 december 2016 is een fout gemaakt nu de volledige versie van mijn vraag.
Van Roel123
Ik ben nog niet zolang geleden met Domoticz gestart, heb 2 arduino MEGA, op de eerste een 433Mhz.ontvanger. en op de tweede een 868Mhz. ontvanger draaid op Raspberry PI3.

Via Sparkfun ESP8266 heb ik er een Temperatuur -Luchtdruk sensor BMP 280 op domiticz aangesloten.
een en ander geholpen door mijn vriend welke dezelfde combinatie heeft.

Ook hebben we een weerstation WH 3080 in combinatie met Domoticz.

Nu de vraag:wie heeft er ervaring met het uitlezen van solar en UV van de WH 3080 op Domoticz?
Pagina: 1